Την αλλαγή σχεδόν όλου του στόλου οχημάτων του αμερικανικού κράτους με ηλεκτρικά μοντέλα ανακοίνωσε ο νέος πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν. Σκοπός του νέου ενοίκου του Λευκού Οίκου είναι όλα τα οχήματα του κράτους που κινούνται με συμβατικά καύσιμα, να αντικατασταθούν από ηλεκτρικά.
Αν προχωρήσει αυτό το σχέδιο θα είναι η μεγαλύτερη αγορά οχημάτων στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών, από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς πρόκειται για περίπου 645.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο Μπάιντεν ανέφερε ότι τα αυτοκίνητα που θα αγοραστούν θα είναι κατασκευασμένα στην Αμερική, από Αμερικανούς εργαζομένους. Με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση θέλει να στηρίξει την εσωτερική αυτοκινητοβιομηχανία. Μάλιστα, η αγορά των 645.000 ηλεκτρικών εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 1 εκατομμύριο νέες θέσεις εργασίας.
Αυτό που δεν ξεκαθάρισε ο Μπάιντεν είναι αν η παραγγελία θα γίνει από αμερικανικές εταιρείες ή στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν και ξένες μάρκες, οι οποίες έχουν εργοστάσια στην Αμερική.
Την ευκαιρία θέλησε να εκμεταλλευτεί ο Χέρμπερτ Ντις. Ο διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group δήλωσε ότι το ID.4 θα ταίριαζε στις ανάγκες του αμερικανικού κράτους, επισημαίνοντας ότι από το 2022 θα παράγεται στη μονάδα που έχει η γερμανική μάρκα στην Τσατανούγκα των Ηνωμένων Πολιτειών.
Σε ποια χώρα πουλήθηκαν 54% ηλεκτρικά μοντέλα και μόνο 8% βενζίνης το 2020;
Κατά πάσα πιθανότητα τα πρώτα αυτοκίνητα που θα αντικατασταθούν είναι τα Grumman LLV που χρησιμοποιούνται από τα αμερικανικά ταχυδρομεία. Πρόκειται για αυτοκίνητα ηλικίας σχεδόν 30 ετών τα οποία δε διαθέτουν κανένα σύστημα ασφαλείας, ούτε τα πιο στοιχειώδη όπως ABS και αερόσακους. Βέβαια, όντας ιδιαίτερα οχήματα μάλλον η Volkswagen δε θα μπορούσε να καλύψει αυτή την ανάγκη, όμως η GM έχει παρουσιάσει ήδη ένα ηλεκτρικό μοντέλο παρόμοιας νοοτροπίας.
Πέρα από τα φορτηγάκια για τα αμερικανικά ταχυδρομεία, όμως, η γκάμα της Volkswagen μπορεί να ικανοποιήσει σχεδόν κάθε άλλη ανάγκη που ίσως έχει το αμερικανικό κράτος. Πρόκειται, λοιπόν, για έναν αριθμό οχημάτων που αγγίζει τις 500.000.
Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε τους μεγάλους Αμερικανούς παίκτες, με την Tesla να είναι εκείνη που διαθέτει τη μεγαλύτερη εμπειρία από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Θα είναι η εταιρεία του Ίλον Μασκ εκείνη που θα πάρει τη μερίδα του λέοντος από την αγορά-μαμούθ που θα κάνει το αμερικανικό κράτος; Αν συμβεί κάτι τέτοιο, πόσο πιο ψηλά μπορεί να φτάσει η μετοχή της;
Άσχετα από το ποια εταιρεία θα επιλεγεί από την κυβέρνηση, η κυκλοφορία στους αμερικανικούς δρόμους σχεδόν 650.000 ηλεκτρικών μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, μόνο καλό μπορεί να κάνει στην ηλεκτροκίνηση. Η παρουσία τους θα φέρει την ανάγκη για δημιουργία και επέκταση των απαραίτητων δικτύων, όπως για τη φόρτισή τους, ενώ η χρήση τους θα εξοικειώσει το κοινό ακόμα περισσότερο.
Αν και η ηλεκτροκίνηση στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει πολύ μεγαλύτερο βαθμό διείσδυσης σε σχέση με άλλες χώρες, σίγουρα έχει πολύ δρόμο ακόμα να διανύσει για να παγιωθεί ως ο κανόνας.