Στο 70% προβλέπεται να εκτιναχθεί το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2040, από το 2% που είναι σήμερα, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιστοιχούν στο 31% όλου του παγκόσμιου στόλου οχημάτων, εκτιμά η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας, σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας ερευνών BloombergNEF.
Για την Ευρώπη, οι προοπτικές προδιαγράφονται με πολύ υψηλούς στόχους, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα φτάσουν στο 90% των νέων πωλήσεων μέχρι το 2040, ακόμη και χωρίς την προώθηση νέων επενδύσεων ή παροχής κινήτρων από τις παγκόσμιες κυβερνήσεις.
Η προοπτική είναι ακόμη καλύτερη για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία προβλέπεται να αντιστοιχούν στο 67% όλου του στόλου λεωφορείων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία μέχρι το 2040.
Η Tesla πάει για μονοπώλιο με νέο Hatchback στα 21.000 ευρώ και 350χλμ. αυτονομία!
Πιθανόν, δε, η μεγαλύτερη πρόκληση για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι η μετατροπή των φορτηγών σε ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2050 με τις Daimler, Tesla, Volvo να εργάζονται για την παράδοση βαρέων φορτηγών κατηγορίας Class 8.
Έτσι, λοιπόν, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα δύο-τρίτα των συνολικών πωλήσεων οχημάτων μέχρι το 2040. Η τάση αυτή υποστηρίζεται από τα εθνικά σχέδια -σε παγκόσμια κλίμακα- για προώθηση πράσινων τεχνολογιών και συγκεκριμένα την επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω της βελτίωσης των μπαταριών, την ανάπτυξη δικτύων φόρτισης και κυβερνητικών πολιτικών που θα καθιστούν πιο δύσκολη την οδήγηση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας.
Η Ευρώπη και η Κίνα έχουν θεσπίσει σχετικά αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων, ενώ εξακολουθούν να ισχύσουν κάποιοι περιορισμοί στην κυκλοφορία οχημάτων στα κέντρα των μεγαλουπόλεων, μέτρα που εφαρμόσθηκαν στη διάρκεια των lockdowns.
Την ίδια ώρα, στις ΗΠΑ, ο Πρόεδρος Μπάιντεν προωθεί το σχέδιο για τις επενδύσεις σε υποδομές που προβλέπει χρηματοδότηση της επέκτασης του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ.
Η έρευνα του BNEF υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου φόρτισης θα είναι το κλειδί για την επίτευξη των στόχων που προβλέπει για την ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Λιγότερες θέσεις εργασίας
Ένα από τα αρνητικά, ωστόσο, της εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης είναι ότι τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χρειάζονται λιγότερους εργάτες. Οι λόγοι αφορούν κυρίως τους κινητήρες. Χρειάζονται περισσότεροι άνθρωποι για να κατασκευάσουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, που έχει πολλά και περίπλοκα εξαρτήματα, από όσους απαιτούνται για έναν ηλεκτροκινητήρα, που είναι σαφώς πιο απλή κατασκευή. Την παραδοχή αυτή έκανε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, Όλα Καλένιους, μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Welt Am Sonntag: «Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς στον κόσμο: η συναρμολόγηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης χρειάζεται περισσότερη δουλειά από έναν ηλεκτρικό άξονα. Ακόμα κι αν κατασκευάζουμε το σύστημα ηλεκτροκίνησης μόνοι μας, θα έχουμε συνολικά λιγότερους εργαζόμενους μέχρι το τέλος της δεκαετίας»…