Τριπλάσιες πωλήσεις κατέγραψαν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα τον Οκτώβριο στην Ευρώπη, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Ο Οκτώβριος του 2020 ήταν ο δεύτερος πιο πετυχημένος μήνας στην ιστορία για τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα, σημειώνοντας πολύ μικρή πτώση στις πωλήσεις συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο που προηγήθηκε.
Συνολικά, τον 10ο μήνα του 2020 σημειώθηκαν 146.606 πωλήσεις αυτοκινήτων που φορτίζουν από πρίζα. Πρόκειται για αύξηση που φτάνει το 195% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019. Με αυτά τα νούμερα, το μερίδιο των εν λόγω αυτοκινήτων σε σχέση με τις συνολικές πωλήσεις, έφτασε το 13%.
Τα μοντέλα που χρησιμοποιούν αποκλειστικά μπαταρία έφτασαν τις 73.257 μονάδες. Η ποσοστιαία αύξηση ήταν 192% και το μερίδιο επί της συνολικής αγοράς έφτασε 6.5%. Ίδιο μερίδιο αγοράς είχαν και τα plug-in υβριδικά, με 73.349 νέα μοντέλα να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης, αυξημένα κατά 198%.
Συνολικά μέσα στο 2020 έχουν πουληθεί 919.000 νέα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, με το μερίδιό τους να αγγίζει το 9.5% (5.1% τα αμιγώς ηλεκτρικά και 4.4% για τα plug-in υβριδικά). Η τάση που έχει διαμορφωθεί σημαίνει ότι μέχρι το τέλος του έτους θα σπάσει το ψυχολογικό φράγμα του 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων του είδους.
Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα που υπάρχουν στην Ελλάδα (+τιμές)
Όσον αφορά τα μοντέλα ξεχωριστά, στην κορυφή βρέθηκε το Volkswagen ID.3 με 10.584 πωλήσεις, εκ των οποίων οι 7.911 έγιναν σε τρεις χώρες, Ολλανδία (2.789), Γερμανία (2.647) και Νορβηγία (2.475).
Πίσω του σε μικρή απόσταση συναντάμε το Renault ZOE με 9.890 ταξινομήσεις. Από αυτές, οι 7.517 έγιναν μόλις σε δύο χώρες, 5.010 στη Γερμανία και 2.507 στη Γαλλία.
Το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο ήταν το Hyundai Kona Electric με 5.441, εκ των οποίων 5.441 έγιναν στη Γερμανία.
Καλή εικόνα είχε η plug-in υβριδική Mercedes A-Class 250e με 4.272 μοντέλα, αλλά και το Kia e-Niro με 3.938 αυτοκίνητα να βρίσκουν αγοραστές, μόλις δύο περισσότερα από το plug-in υβριδικό Volvo XC40.
Μεταξύ των πρωτοπόρων το Renault ZOE έχει βάλει σοβαρή υποψηφιότητα για την κορυφή και σε ετήσιο επίπεδο. Το γαλλικό μοντέλο βρίσκεται στην κορυφή με 73.403 ταξινομήσεις, με το Tesla Model 3 να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 58.063.
Η “επίθεση” των ηλεκτρικών έχει ξεκινήσει παρά τις αναταράξεις που έχει προκαλέσει η πανδημία, με το 2021 να δείχνει ως μία χρονιά που τα σχετικά μοντέλα θα γίνουν ακόμα πιο δημοφιλή.
Σε υπερβολικά πιο μικρό βαθμό έχει αρχίσει μία αντίστοιχη τάση και στη χώρα μας. Ελπίζουμε ότι θα αυξηθεί ώστε να πλησιάσουμε τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.