Με σκεπτικισμό βλέπουν την ηλεκτροκίνηση οι ασφαλιστικές, καθώς δεν μπορούν να αξιολογηθούν οι ζημιές των μπαταριών στα τροχαία.
Αποφεύγουν να ασφαλίσουν EV μετά από μέτρια ατυχήματα, υπονομεύοντας ενδεχομένως την υιοθέτησή τους, όπως διαπιστώνει η βρετανική εταιρεία πληροφοριών κινδύνων αυτοκινήτων Thatcham Research.
Συγκεκριμένα, ανέφερε την «έλλειψη προσιτών ή διαθέσιμων λύσεων διάγνωσης και επισκευής μετά το ατύχημα», σε μια έκθεση με τίτλο «Impact of BEV Adoption on the Repair and Insurance Sectors», την οποία ο οργανισμός καινοτομίας του Ηνωμένου Βασιλείου Innovate UK χρηματοδότησε για να εξετάσει τις διαφορές μεταξύ EV και μοντέλων με θερμικά μοτέρ.
Οι ασφαλιστές έχουν παραπονεθεί ότι για πολλά ηλεκτρικά οχήματα δεν υπάρχει τρόπος να επισκευαστούν ή να αξιολογηθούν, έστω και με μερικώς κατεστραμμένες μπαταρίες μετά από ατυχήματα, αναγκάζοντάς τους να διαγράψουν αυτοκίνητα που έχουν καλύψει λίγα χιλιόμετρα, πράγμα που οδηγεί σε υψηλότερα ασφάλιστρα και χαμηλότερα κέρδη.
Οι μπαταρίες μπορούν να αντιστοιχούν στο μισό του κόστους ενός EV και η Thatcham διαπίστωσε ότι μια μπαταρία αντικατάστασης μπορεί να κοστίσει περισσότερο από την αξία του οχήματος μετά από μόλις ένα χρόνο κυκλοφορίας…
Ο Άντριαν Γουότσον, επικεφαλής μηχανικής έρευνας της Thatcham, είπε ότι σε έναν ιδανικό κόσμο οι ασφαλιστές θα μπορούσαν να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με το εάν θα επισκευάσουν EV ή θα τα διαγράψουν με βάση την πρόσβαση σε δεδομένα για την κατάστασή τους μετά από τρακάρισμα.
Τα διαγνωστικά που υπάρχουν δεν επιτρέπουν να γνωρίζει κάποιος πραγματικά ποια είναι η κατάσταση της μπαταρίας.
Μόνο περίπου το 1,65% των αυτοκινήτων στους δρόμους της Βρετανίας είναι ηλεκτρικά, αλλά η Thatcham είπε ότι οι απαιτήσεις ασφάλισης που σχετίζονται με EV είναι ήδη 25,5% ακριβότερες απ’ ότι για ισοδύναμα οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και χρειάζονται 14% περισσότερο χρόνο για να επισκευαστούν.
Την ίδια ώρα, λόγω του πιθανού κινδύνου πυρκαγιάς, τα κατεστραμμένα EV που αναμένουν επισκευή πρέπει να αποθηκεύονται σε απόσταση τουλάχιστον 15 μέτρων από άλλα αντικείμενα.
Μια εξωτερική εγκατάσταση για 100 αυτοκίνητα με ορυκτά καύσιμα, σήμερα, θα είχε χώρο για ασφαλή φύλαξη μόνο… δύο ηλεκτρικών οχημάτων.