Η Ιταλία αντιστέκεται στο «αμιγώς ηλεκτρικά» και στην ηλεκτροκίνηση με τον υπουργό Βιομηχανίας Adolfo Urso, να ζητά να αναθεωρηθεί η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη.
Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 που επιβλήθηκε από την Ευρώπη συνεχίζει να προκαλεί συζητήσεις, ειδικά στην Ιταλία, με την κυβέρνηση της Μελόνι να είναι πάντα αντίθετη στο σύστημα «αμιγώς ηλεκτρικά» που θα ξεκινήσει στη Γηραιά Ήπειρο σε 11 χρόνια.
Ανακοινώσεις και διαμαρτυρίες που θα ζωντανέψουν στις 26 Σεπτεμβρίου με αφορμή το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, όπου ο υπουργός Adolfo Urso θα φέρει κάποιες προτάσεις.
«Από την αρχή της νομοθετικής περιόδου έχουμε υπογραμμίσει την ανάγκη να αναθεωρηθεί η Πράσινη Συμφωνία, να συνδυαστούν οι στόχοι της οικολογικής μετάβασης με τους βιομηχανικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς πόρους», είπε ο υπουργός Adolfo Urso και στη συνέχεια αναφέρθηκε στο έγγραφο που παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Μάριο Ντράγκι, τονίζοντας «τη μη βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού βιομηχανικού συστήματος, απέναντι στους δημόσιους πόρους που διατίθενται από την Κίνα».
Μια περιβαλλοντική πολιτική, η ευρωπαϊκή «κακώς φτιαγμένη, γιατί είναι εντελώς αποσυνδεδεμένη από μια βιομηχανική πολιτική».
Στη συνέχεια, ο Urso συνδέθηκε με τα τρέχοντα γεγονότα, επικαλούμενος τις δυσκολίες της Volkswagen και την επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη για μια πολιτική τεχνολογικής ουδετερότητας, ένα θέμα στο οποίο η σημερινή ιταλική κυβέρνηση (μαζί με άλλα ευρωπαϊκά στελέχη) στοχεύει .
Ως εκ τούτου, όπως αναμενόταν, ο Urso θα ζητήσει να προωθηθεί η αναθεώρηση των στόχων του 2035 στους πρώτους μήνες του 2025, ώστε να δοθεί βεβαιότητα στους φορείς του κλάδου, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.
Αυτό γίνεται επίσης για να αποφευχθεί ότι από το επόμενο έτος οι διάφοροι κατασκευαστές θα αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα (μεταξύ 7,5 και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ) για υπέρβαση των ορίων CO2 που εκπέμπονται από όλη τη σειρά παραγωγής οχημάτων.