Μέχρι τώρα, η Ινδία με τεράστιο πληθυσμό, στρατό και οικονομία, δεν είχε προχωρήσει πολύ στην ηλεκτροκίνηση.
Αντίθετα από την Κίνα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ που έχουν άλλη δυναμική στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων -πάνω από το 50% αυτών που κυκλοφορούν στο δρόμο είναι στην Κίνα.
Ωστόσο, κάτι φαίνεται να αλλάζει σύμφωνα με το Global EV Outlook της Διεθνούς Οργάνωσης Ενέργειας για το 2023.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην Ινδία έφτασαν σχεδόν τις 50.000 το 2022, τέσσερις φορές περισσότερες απ’ ότι το προηγούμενο έτος, αλλά εξακολουθούν να είναι …τίποτε σε σύγκριση με τα 4,4 εκατομμύρια που πωλήθηκαν στην Κίνα .
Παράλληλα με την αύξηση των πωλήσεων, η ΔΟΕ είπε ότι η Ινδία βλέπει επίσης μια «αύξηση» τόσο της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων όσο και εξαρτημάτων.
Ινδία – Ηλεκτροκίνηση: Οι μεγάλοι του κλάδου τοποθετούνται
Αυτό είχε υποστηριχθεί από ένα πρόγραμμα κινήτρων 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την ινδική κυβέρνηση, το οποίο με τη σειρά του οδήγησε σε επενδύσεις 8,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Έχοντας όλα τα παραπάνω κατά νου, στελέχη σε μερικές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο υποστηρίζουν τη δημιουργία επενδύσεων στην Ινδία.
Σε αυτούς συγκαταλέγεται ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες. Η Citroen θεωρείται ιδανική περίπτωση λόγω του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι εκεί χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα.
Η Citroen India, η οποία κυκλοφόρησε το πλήρως ηλεκτρικό ë-C3 τον Φεβρουάριο του 2023, δεν είναι η μόνη, βεβαίως, περίπτωση.
Και άλλες εταιρείες μπαίνουν στο παιχνίδι (Audi e-tron, Volvo XC40 Recharge κλπ).
Υπάρχουν και οι εγχώριες δυνάμεις του κλάδου όπως η Tata Motors, στην οποία ανήκει η Jaguar Land Rover. στις θυγατρικές της. Η Tata πέτυχε περισσότερο από το 85% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην Ινδία πέρυσι.
Άλλες ινδικές εταιρείες που αγωνίζονται για μια θέση στον τομέα είναι οι Mahindra και Ola Electric.
Ινδία – Ηλεκτροκίνηση: Και οι εγχώριες εταιρείες μπαίνουν στο χορό
Τον Αύγουστο του 2022, ο Διευθύνων Σύμβουλος της τελευταίας, Bhavish Aggarwal, είπε ότι η εταιρεία του θα λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που μπορεί να φτάσει από το μηδέν στα 100 χιλιόμετρα την ώρα, σε 4 δευτερόλεπτα. Εκείνη την εποχή, η εταιρεία είπε ότι σχεδίαζε να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο το 2024.
Παρά την ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί μια εταιρεία όπως η Citroen, το γεγονός ότι εξακολουθούν να κυκλοφορούν οχήματα με ορυκτά καύσιμα δείχνει πόσο θα χρειαστεί να αλλάξει η αυτοκινητοβιομηχανία εάν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καταστούν κυρίαρχα στην Ινδία και σε όλο τον κόσμο.
To όλο project θα είναι τεραστίων διαστάσεων…