Του αρέσει να μιλάει, να ανακατεύει την τράπουλα, να παίζει με τις μετοχές, να ονειρεύεται διαπλανητικά ταξίδια.
Προσπαθούν να τον αντιγράψουν, αλλά ο Ίλον είναι ένας και μοναδικός…
Από την άλλη ο κύριος Tesla, όμως, αποφεύγει τις επισφαλείς προβλέψεις.
Στη συνεδρίαση των μετόχων, ο Ίλον Μασκ ανάπτυξε πώς σχεδιάζει η εταιρεία να ξοδέψει τα χρήματά της τα επόμενα χρόνια και για τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές του.
Ο Μασκ μεταξύ αστείου και σοβαρού τόνισε, ότι «το να κάνεις μακροοικονομικές προβλέψεις είναι μια συνταγή καταστροφής», αλλά παρόλα αυτά εκτίμησε ότι «έχουμε ξεπεράσει τον πληθωρισμό κορυφής» και, πιθανόν να δούμε μια «σχετικά ήπια ύφεση», που θα διαρκέσει περίπου 18 μήνες.
Ο ίδιος στήριξε την οικονομική του ανάλυση στις τιμές των εμπορευμάτων που καλείται να πληρώσει η Tesla για υλικά και αγαθά που χρειάζεται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
«Έχουμε μια καλή εικόνα για το πού πηγαίνουν οι τιμές των πραγμάτων με την πάροδο του χρόνου, επειδή όταν φτιάχνετε εκατομμύρια αυτοκίνητα, πρέπει να αγοράζετε εμπορεύματα πολλούς μήνες πριν από τη στιγμή που τα χρειάζεστε», είπε…
Το δεύτερο τρίμηνο του 2022 , ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και η συνεχιζόμενη πανδημία του Covid στην Κίνα δημιούργησαν προβλήματα στο εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη και επιδείνωσαν τις κρίσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις ελλείψεις ανταλλακτικών και τα προβλήματα εργασίας σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Μασκ ρωτήθηκε επίσης πώς η Tesla σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το κεφάλαιό της τα επόμενα χρόνια. Ο Διευθύνων Σύμβουλος είπε ότι η Tesla θα αυξήσει κατά κύριο λόγο τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες και τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης «όσο πιο γρήγορα μπορούμε χωρίς να τις σπαταλήσουμε».
Πρόσθεσε ότι «ένα είδος αγοράς μετοχών είναι δυνατή», ανάλογα με το πώς φαίνεται η μελλοντική ταμειακή ροή της Tesla.
Ο Μασκ, ο οποίος είναι επίσης Διευθύνων Σύμβουλος της SpaceX, είπε ότι «δεν θα ήθελε να δεσμευτεί» για εξαγορές μετοχών της Tesla ακόμα και ότι ένα γεγονός ανωτέρας βίας κάπου θα μπορούσε να αλλάξει την εξίσωση.
Ωστόσο, επανέλαβε ότι εάν η μελλοντική ταμειακή ροή της Tesla φαίνεται σταθερή και ο κόσμος είναι «σχετικά σταθερός», τότε «είναι στο τραπέζι μια επαναγορά μετοχών».
Συνολικά, η Tesla στοχεύει να παράγει 20 εκατομμύρια οχήματα ετησίως έως το 2030 και ο Μασκ είπε ότι πιστεύει ότι γι’ αυτό θα χρειαστούν περίπου δώδεκα εργοστάσια, με κάθε εργοστάσιο να παράγει 1,5 εκατομμύρια έως 2 εκατομμύρια μονάδες ετησίως.
Επί του παρόντος, η Tesla λειτουργεί εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων σε Σαγκάη, Φρίμοντ (Καλιφόρνια), Ώστιν (Τέξας) και λίγο εκτός Βερολίνου στη Γερμανία.
Παράγει επίσης μπαταρίες σε ένα εργοστάσιο στο Σπάρκς της Νεβάδα, το οποίο λειτουργεί από κοινού με την Panasonic.
Η Tesla παρήγαγε πρόσφατα το 3εκατομυριοστό αυτοκίνητό της, είπε ο Μάσκ και ελπίζει να ανακοινώσει μια νέα τοποθεσία εργοστασίου αργότερα φέτος.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία ανακυκλώνει μόνο 50 πακέτα μπαταριών οχημάτων την εβδομάδα στη Νεβάδα, όπως αποκάλυψε, εξηγώντας ότι ο αριθμός είναι τόσο χαμηλός επειδή τα περισσότερα πακέτα μπαταριών από αυτοκίνητα Tesla εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται σήμερα.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης των μετόχων, ο διάσημος Διευθύνων Σύμβουλος επανέλαβε επίσης τις υποσχέσεις που είχε δώσει στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένου ότι η Tesla πλησιάζει στον στόχο της «λύσης της αυτονομίας» και της παράδοσης ενός αυτοοδηγούμενου οχήματος ικανού να λειτουργεί ως ρομπότ χωρίς οδηγό.
Ενθουσίασε τους μετόχους, ζητώντας τη γνώμη τους για το πού θα δημιουργηθεί το επόμενο εργοστάσιο της Tesla (πολλοί φώναξαν ”Καναδάς”) και λέγοντας ότι η αίθουσα ήταν φαινομενικά γεμάτη επενδυτές λιανικής που κατανοούσαν την εταιρεία καλύτερα από τους επαγγελματίες του χρηματοοικονομικού τομέα, συμπεριλαμβανομένων των αναλυτών της Wall Street.
Αλλά, έδωσε, επίσης, κάποια απογοητευτικά νέα στους μετόχους, επαναλαμβάνοντας ότι ναι μεν η Tesla σκοπεύει να παράγει το Cybertruck στα μέσα του 2023, αλλά δεν θα μπορεί να το πουλήσει με τις ίδιες προδιαγραφές και τιμές που είχαν αρχικά δοθεί όταν η εταιρεία παρουσίασε το πειραματικό pickup το 2019…
Σχετικά με την αναμενόμενη υψηλότερη τιμή του Cybertruck, ο Μασκ είπε: «Νομίζω ότι δεν υπάρχει τρόπος να έχουμε προβλέψει αρκετά τον πληθωρισμό που έχουμε δει».
Η Tesla θα «εγκαταστήσει τον εξοπλισμό παραγωγής, τα εργαλεία και όλα, ξεκινώντας τους επόμενους δύο μήνες» στο εργοστάσιό της στο Ώστιν, όπου πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση των μετόχων την Πέμπτη.
Ο Μασκ καυχήθηκε στη συνάντηση ότι ο Tesla και η εταιρεία επαναχρησιμοποιήσιμων πυραύλων του SpaceX είναι δύο από τα μέρη όπου οι σπουδαστές μηχανικών θέλουν περισσότερο να εργαστούν σήμερα.
Η Tesla έλαβε 3 εκατομμύρια αιτήσεις εργασίας πέρυσι.
Δήλωσε ακόμη, ότι: «Επιτρέπουμε στους ανθρώπους να μετακινούνται από τη μια εταιρεία στην άλλη αν θέλουν» -αναφερόμενος στις δύο επιχειρήσεις του. «Είναι ωραίο, το υποστηρίζουμε.»
Τα μέλη του κοινού στην προσωπική συνάντηση επιλέχθηκαν μέσω μιας τυχαίας κλήρωσης, ενώ άλλα συντονίστηκαν σε ζωντανές ροές βίντεο στο διαδίκτυο. Οι παρευρισκόμενοι στη ζωντανή εκδήλωση ήταν έως και γραφικοί μικρομέτοχοι που παρουσίασαν προτάσεις τις οποίες το διοικητικό συμβούλιο της Tesla δεν συμφώνησε να περάσουν.
Ένας μέτοχος πήρε το μικρόφωνο κατά τη διάρκεια μιας σειράς ερωτήσεων και απαντήσεων, παίρνοντας την ευκαιρία να κάνει μια τοποθέτηση, κατηγορώντας τα μέσα ενημέρωσης για την αντιμετώπιση του Μασκ και ευχαριστώντας τον Διευθύνοντα Σύμβουλο που «κάνει τον κόσμο καλύτερο».
Ο μέτοχος είπε επίσης ένα γεια στο 6χρονο παιδί του που, όπως είπε, παρακολουθούσε την επιχειρηματική εκδήλωση στο σπίτι.
Ο ταύρος της Tesla και διευθύνων σύμβουλος του The Future Fund, Γκάρι Μπλακ, ρώτησε τον Μασκ για το εάν θα μπορούσε ποτέ να εγκαταλείψει τη θέση του ως CEO στην Tesla. Ο Μασκ είπε ότι λόγω όλων των σπουδαίων ανθρώπων στην οργάνωσή του, πίστευε ότι ο κ. «Τέσλα» θα τα πήγαινε καλά ακόμα κι αν τον «απήγαγαν εξωγήινοι».
Αργότερα τόνισε ξεκαθαρίζοντας: «Δεν φεύγω για να είμαι σαφής»…
Διαβάστε ακόμα