Η κυβέρνηση Μπάϊντεν θέλει να δει τουλάχιστον 500.000 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους των ΗΠΑ, μέχρι το 2030.
Ανακοίνωσε μια σειρά πρωτοβουλιών την Τετάρτη ώστε αυτό να γίνει εφικτό, συμπεριλαμβανομένων των δεσμεύσεων από εταιρείες που κατασκευάζουν και λειτουργούν δίκτυα φόρτισης όπως η Tesla, η GM, η Ford, η Charge Point και άλλοι.
Όλες οι εταιρείες πρόκειται να αποκομίσουν τα οφέλη της ομοσπονδιακής χρηματοδότησης εάν τα σχεδιαζόμενα έργα υποδομής φόρτισης πληρούν τα νέα πρότυπα, τα οποία ανακοινώθηκαν, επίσης την Τετάρτη.
Ως μέρος αυτής της προσπάθειας, ο Πρόεδρος Μπάιντεν επαίνεσε τη δέσμευση της Tesla να «ανοίξει» χιλιάδες φορτιστές της σε ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από άλλους κατασκευαστές. Μέχρι τώρα στις ΗΠΑ, οι σταθμοί Supercharging της Tesla ήταν προσβάσιμοι, κυρίως στους οδηγούς των αυτοκινήτων της εταιρείας.
Ο πρόεδρος Μπάϊντεν έγραψε, λοιπόν, στο Twitter: «Κατά την κατασκευή του δικτύου μας φόρτισης EV, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όσο το δυνατόν περισσότεροι φορτιστές θα λειτουργούν για όσο το δυνατόν περισσότερους οδηγούς. Για το σκοπό αυτό, ο @elonmusk θα ανοίξει ένα μεγάλο μέρος του δικτύου της @Tesla σε όλους οδηγούς. Αυτό είναι μεγάλη υπόθεση και θα κάνει μεγάλη διαφορά».
Η Tesla συμφώνησε, συγκεκριμένα, να κάνει τουλάχιστον 7.500 από τους φορτιστές της που είναι προσβάσιμοι στο κοινό, στις ΗΠΑ, διαθέσιμους για χρήση από οποιοδήποτε συμβατό EV μέχρι το τέλος του 2024. Συμπεριλαμβάνονται, τουλάχιστον, 3.500 από τους ταχυφορτιστές 250 κιλοβάτ της Tesla που βρίσκονται κατά μήκος των βασικών διαδρόμων των αυτοκινητοδρόμων, έως και οι πιο αργοί φορτιστές επιπέδου 2 που παρέχει η αυτοκινητοβιομηχανία σε σημεία όπως ξενοδοχεία και εστιατόρια.
Το μήνυμα του Μπάϊντεν έχει ιδιαίτερο νόημα, επειδή ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, του Twitter και της SpaceX είχε εκφράσει προηγουμένως την αντίθεσή του προς τον πρόεδρο και τις πολιτικές του, κατηγορώντας τον ότι αγνοεί τις εταιρείες του…
Η Tesla συμφώνησε, αυτή τη φορά, να τριπλασιάσει τον αριθμό των Superchargers στο δίκτυο των ΗΠΑ, με νέους φορτιστές που θα κατασκευαστούν στο Μπάφαλο της πολιτείας της Νέας Υόρκης, δήλωσε ο αξιωματούχος. Η εταιρεία συναρμολογούσε μέρος του εξοπλισμού φόρτισής της σε μια εγκατάσταση στο Μπάφαλο που προοριζόταν αρχικά ως εργοστάσιο ηλιακών πάνελ.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ετήσια οικονομική κατάθεση της Tesla, το Νοέμβριο του 2021 η εταιρεία «άρχισε να προσφέρει πρόσβαση Supercharger σε οχήματα εκτός των Tesla σε ορισμένες τοποθεσίες για να υποστηρίξει την αποστολή της για επιτάχυνση της μετάβασης του κόσμου στη βιώσιμη ενέργεια».
Ο επικεφαλής υποδομών του Λευκού Οίκου, Μιτς Λαντρίου, δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τρίτη ότι ο Ίλον Μασκ ήταν ένας από τους πολλούς CEO του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας που συμμετείχε σε συζητήσεις με τον Λευκό Οίκο σχετικά με τη φόρτιση των υποδομών πέρυσι.
«Ήταν πολύ ανοιχτός, ήταν πολύ εποικοδομητικός», είπε. «Και εκείνη τη στιγμή, είχε δηλώσει ότι πρόθεσή του ήταν να συνεργαστεί μαζί μας για να κάνουμε το δίκτυό του διαλειτουργικό. Όλοι οι άλλοι συμφώνησαν». Ο Λαντρίου πρόσθεσε: «Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να συμπεριληφθούν όλοι στη συζήτηση».
Έπαινοι και σε άλλους
Ο Λευκός Οίκος επαίνεσε, επίσης, άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες, όπως και μια ξεχωριστή συμφωνία μεταξύ της General Motors, της Pilot Co. και του δικτύου φόρτισης EVGo για την εγκατάσταση 2.000 ταχυφορτιστών στα κέντρα Pilot και Flying J κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ.
Η GM, μέσω ξεχωριστής συνεργασίας με την FLO, σχεδιάζει επίσης να εγκαταστήσει έως το 2026 έως και 40.000 δημόσιους φορτιστές EV Επιπέδου 2 στις κοινότητες των ΗΠΑ, οι οποίοι θα γίνουν μέρος του δικτύου Ultium Charge 360 της GM και θα είναι διαθέσιμοι σε όλους τους οδηγούς EV.
Η Ford έχει δεσμευτεί να εγκαταστήσει φορτιστές DC Fast σε 1.920 αντιπροσωπείες της εταιρείας μέχρι τον Ιανουάριο του 2024.
Η Hertz και η μονάδα φόρτισης EV του πετρελαϊκού γίγαντα BP σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν χιλιάδες φορτιστές σε μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ για χρήση από τους πελάτες της Hertz και το ευρύ κοινό.
Οι απαιτήσεις της Ουάσιγκτον
Μεταξύ των ανακοινώσεων της Τετάρτης, τα Υπουργεία Ενέργειας και Μεταφορών αποκάλυψαν, επίσης, νέα πρότυπα χρέωσης που «εξασφαλίζουν ότι όλοι μπορούν να χρησιμοποιούν το δίκτυο – ανεξάρτητα από το αυτοκίνητο που οδηγείτε ή σε ποια κατάσταση φορτίζετε». Μεταξύ των απαιτήσεων:
- Όλοι οι νέοι φορτιστές που κατασκευάζονται με ομοσπονδιακά κεφάλαια πρέπει να υποστηρίζουν το πρότυπο βύσματος συνδυασμένου συστήματος φόρτισης. Το πρότυπο CCS χρησιμοποιείται από τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός της Tesla.
- Οι νέες τοποθεσίες φόρτισης που έχουν κατασκευαστεί με ομοσπονδιακά κεφάλαια θα πρέπει να διαθέτουν έναν ελάχιστο αριθμό φορτιστών DC Fast.
- Οι φορτιστές με ομοσπονδιακή χρηματοδότηση πρέπει να είναι σε λειτουργία τουλάχιστον το 97% του χρόνου μετά την εγκατάσταση.
- Όλοι οι φορτιστές σε ισχύ, με ομοσπονδιακή χρηματοδότηση πρέπει να συναρμολογηθούν στις ΗΠΑ και τα χαλύβδινα περιβλήματά τους πρέπει να είναι κατασκευασμένα εκεί. Έως τον Ιούλιο του 2024, τουλάχιστον το 55% των εξαρτημάτων των φορτιστών (μετρούμενα με βάση το κόστος) πρέπει να κατασκευάζονται επίσης στις ΗΠΑ .
- Νέοι φορτιστές που κατασκευάστηκαν με ομοσπονδιακά κεφάλαια για να είναι συμβατοί με νέες φιλικές προς τον χρήστη τεχνολογίες όπως το “Plug and Charge”, το οποίο – όπως υποδηλώνει το όνομα – αυτοματοποιούν τη διαδικασία πληρωμής.
Υπάρχουν επίσης νέοι κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι οδηγοί δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούν πολλές εφαρμογές για να βρίσκουν και να χρησιμοποιούν φορτιστές, καθιστώντας τα δεδομένα σχετικά με τις θέσεις των φορτιστών, τις τιμές και τη διαθεσιμότητα δημόσια και διαθέσιμα μέσω εφαρμογών χαρτογράφησης.
Αλλά, να και μια παράλειψη που θα εγείρει ερωτήματα από τους ένθερμους περιβαλλοντολόγους, οι νέοι φορτιστές EV που χρηματοδοτούνται από την ομοσπονδία δεν θα τροφοδοτούνται απαραίτητα από καθαρές πηγές ενέργειας…
Αξιωματούχοι είπαν ότι θα «εξαρτηθεί από την εταιρεία» εάν οι φορτιστές EV που χρηματοδοτούνται από την ομοσπονδία τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή «καθαρή ηλεκτρική ενέργεια» ή απλώς συνδέονται με το υπάρχον ηλεκτρικό δίκτυο.