Ένα ακόμα αιώνιο δίλημμα (από τα πολλά που υπάρχουν στις συζητήσεις των απανταχού φίλων της αυτοκίνησης) είναι η διαφορά αξιοπιστίας και απόδοσης ανάμεσα σε ιμάντα και αλυσίδα χρονισμού.
Προσοχή: Τί κάνουμε εάν βάλουμε λάθος καύσιμο στο αμάξι;
Αμφότερα είναι υπεύθυνα να ρυθμίζουν την σωστή και χρονική λειτουργία πολλών εξαρτημάτων. Μεταξύ άλλων ο ιμάντας ή η καδένα, ρυθμίζει έμμεσα (μέσω στροφαλοφόρου και εκκεντροφόρου άξονα) το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων, οπότε καταλαβαίνετε πόσο μεγάλη ζημιά θα προκληθεί εάν κοπεί ή ακόμα και αν πηδά γρανάζια. Έμβολα, βαλβίδες, κυλινδροκεφαλή θα σας στείλουν στο ταμείο για πολλά ευρώ, ακόμα και αντικατάσταση μηχανής.
Τα υπέρ και τα κατά του ιμάντα χρονισμού
Υπέρ: Αποτελεί μία αρκετά πιο οικονομική επιλογή και για αυτό συνήθως προτιμάται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς μειώνεται το συνολικό κόστος. Είναι πιο αποδοτικός σε κρύες εκκινήσεις καθώς δεν χρειάζεται να περιμένεις χρονικά την κατάλληλη λίπανση για να αποδώσει τα μέγιστα.
Κατά: Είναι αναλώσιμο και χρήζει αντικατάστασης, ενώ δεν προειδοποιεί όταν είναι στα πρόθυρα αλλαγής. Αυτό σημαίνει πως εάν δεν το παρατηρήσουμε οι ίδιοι ή δεν προβούμε σε αλλαγή όταν πρέπει, η πιθανή καταστροφή του να προκαλέσει αρκετές ζημιές.
Τα υπέρ και τα κατά της καδένας
Υπέρ: Εάν λιπαίνεται σωστά και τακτικά πιθανόν να μην χρειαστεί ποτέ αλλαγή. Είναι πιο ανθεκτικές σε επίπεδα υψηλής ροπής στρέψη, ενώ ο θόρυβος που κάνει όταν κάτι δεν πάει καλά, σε προειδοποιεί πως μάλλον πρέπει να το ελέγξεις πριν γίνει κάτι χειρότερο.
Κατά: Δεν μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα σε μία απότομη κρύα εκκίνηση όπως ο ιμάντας λόγω χρόνου λίπανσης. Εάν για κάποιο λόγο χαλάσει εν κινήσει, μπορεί να βγάλει μέχρι και ολική το μοτέρ. Η αντικατάσταση της κοστίζει περισσότερο από τον ιμάντα.