Στην υφιστάμενη γκάμα της Renault το μοναδικό αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο είναι το Zoe, το οποίο δε διατίθεται στην ελληνική αγορά, ενώ αναμένουμε το νέο Megane E-Tech Electic.
Η γαλλική εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει τουλάχιστον τέσσερα ακόμα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, τα οποία θα είναι το Renault 5 EV, ένα SUV συμπαγών διαστάσεων, ένα μικρό crossover και ένα βαν.
Απώτερος στόχος της Renault είναι μέχρι το 2030 να καταστεί στην Ευρώπη μια αυτοκινητοβιομηχανία που διαθέτει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Με απλά λόγια, το 2030 είναι το έτος ορόσημο για την οριστική κατάργηση των βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων, κάτω από τα εμπρός καπό των νέων Renault.
Δεν πρόκειται για φήμη, αλλά για μια επιβεβαιωμένη στρατηγική, από τον ίδιο το Διευθύνων Σύμβουλο του Renault Group, Luca de Meo. Ο 54χρονος Ιταλός που βρίσκεται στο τιμόνι του Ομίλου έκανε τη σημαντική αυτή δήλωση σε δημοσιογράφους, στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Τεχνικό Κέντρο της Renault κοντά στο Παρίσι.
Δείτε ακόμα
Δήλωσε ακόμα ότι η Renault έχει υποχρέωση να συμμετέχει στη μετάβαση της ηλεκτροκίνησης ακολουθώντας τις οδηγίες της E.E., η οποία ήδη έχει προτείνει την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι αυτή η απόφαση δεν αφορά όλες τις μάρκες του Ομίλου, καθώς η Dacia θα εξηλεκτριστεί την τελευταία δυνατή στιγμή και θα διατηρήσει τη φιλοσοφία της “value for money”. Υπενθυμίζουμε ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia, το νέο Spring, απέσπασε πρόσφατα τον επίζηλο τίτλο “Best by Car of Europe 2022” από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό AutoBest.
Το αρχικό πλάνο της Renault προέβλεπε ότι μέχρι το 2030 το 90% των πωλήσεων θα αφορούσαν ηλεκτρικά μοντέλα, όμως φαίνεται ότι οι συνθήκες πίεσαν για ταχύτερο πλήρη εξηλεκτρισμό.