Τη μέγιστη πρόκληση στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης με ένα αλλιώτικο αγώνα θα κληθούν να αντιμετωπίσουν 30 ομάδες στην πίστα της Ινδιανάπολης.
Στις 23 Οκτωβρίου τα μονοθέσια των ομάδων που θα συμμετάσχουν σε αυτόν τον αγώνα θα πάρουν θέση στη σχάρα εκκίνησης. Τίποτα όμως δε θα είναι ίδιο με οποιονδήποτε άλλον αγώνα έχει γίνει ποτέ στην ιστορία της πίστας, αλλά και του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Οι ομάδες θα αποτελούνται κυρίως από φοιτητές, ενώ στα κόκπιτ των μονοθεσίων δε θα υπάρχει κανένας οδηγός. Αντίθετα, όλα τα μονοθέσια θα κινούνται αυτόνομα.
Θα είναι ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της αυτοκίνησης με πλήρως αυτόνομα οχήματα, τα οποία θα κινούνται σε υψηλές ταχύτητες και με ταυτόχρονη παρουσία στην πίστα.
Σκοπός του αγώνα είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο λογισμικό ώστε τα αυτόνομα μονοθέσια να μπορούν να λειτουργήσουν ακόμα και στις ακραίες συνθήκες ενός αγώνα με πολλά αυτοκίνητα στην αγωνιστική διαδρομή. Σε περιπτώσεις όπως αυτή, υπάρχει μία παράμετρος που θα δυσκολέψει ιδιαίτερα τα αυτόνομα μονοθέσια. Αυτή είναι η αντίδραση σε έκτακτες καταστάσεις, όπως το να αποφύγουν κάποιο άλλο μονοθέσιο που βρέθηκε ξαφνικά στο δρόμο τους.
Αυτόνομη οδήγηση: Γιατί έχει 5 επίπεδα και ποιες οι διαφορές τους;
Φυσικά για να αναπτυχθεί το κατάλληλο λογισμικό, θα πρέπει πρώτα να υπάρχει το ανάλογο υλικό.
Έτσι, τα αυτόνομα μονοθέσια θα είναι εξοπλισμένα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.
Η λίστα έχει συστήματα που συναντάμε και σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής όπως κάμερες και ραντάρ, όμως πηγαίνει πολύ πιο πέρα. Σε αυτή θα περιλαμβάνεται η δυνατότητα τα αυτόνομα μονοθέσια να επικοινωνούν μεταξύ τους, η χρήση συστημάτων που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να “γνωρίζει” ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται σε σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο, μονάδες επεξεργασίας γραφικών υψηλής τεχνολογίας, καθώς και υπολογιστικά συστήματα πολύ μεγάλης επεξεργαστικής ισχύος τα οποία θα αναλύουν όλες τις πληροφορίες και θα παίρνουν αποφάσεις μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Αυτά τα υπολογιστικά συστήματα είναι που θα εκτελούν τον κώδικα που θα δημιουργήσουν οι φοιτητές. Αυτός είναι και ο πυρήνας όλου του project. Να καταφέρουν οι φοιτητές να προγραμματίσουν τα μονοθέσια με τέτοια τρόπο ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε όλες τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν μέσα στην πίστα.
Φυσικά ο αγώνας δε γίνεται μόνο για την πρόκληση, αλλά και για να προκύψουν τεχνολογίες οι οποίες αργότερα θα περάσουν στα συστήματα που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα που οδηγούμε στην καθημερινότητά μας.
Toyota: Τα αυτόνομα μοντέλα θα… πλένονται μόνα τους όποτε νιώθουν βρώμικα!
Τα συστήματα που απαιτούνται όπως οι κάμερες και τα ραντάρ θα προέλθουν από χορηγίες. Με την προσθήκη αυτών, το κάθε μονοθέσιο θα έχει αξία άνω του 1 εκατομμυρίου δολαρίων.
Αυτό θα είναι και το έπαθλο που θα κερδίσει η ομάδα που θα κερδίσει.
Όσο για τα μονοθέσια που θα αποτελέσουν τη βάση όπου θα μπουν όλα τα υπόλοιπα συστήματα; Θα είναι τα Dallara IL-15, με την εταιρεία να έχει πάρα πολύ μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή αγωνιστικών σασί, ειδικά για πρωταθλήματα μονοθεσίων. Φυσικά τα αυτόνομα μονοθέσια θα είναι ίδια για όλους, όπως και ο εξοπλισμός. Άλλωστε σκοπός είναι το μοναδικό σημείο διαφοροποίησης να είναι το λογισμικό.
Περιμένουμε με αγωνία την 23η Οκτωβρίου, ώστε να δούμε τα αυτόνομα μονοθέσια να παίρνουν τη θέση τους στη γραμμή εκκίνησης. Θα είναι μια ιστορική μέρα.