Τα στοιχεία είναι, πλέον, ανησυχητικά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ ανέφεραν, σχεδόν, 400 ατυχήματα οχημάτων με μερικώς αυτοματοποιημένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένων 273 που αφορούν την Tesla, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσαν οι ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας της χώρας, την Τετάρτη.
Συγκεκριμένα, η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας προειδοποίησε όσον αφορά τη χρήση των στοιχείων και τις συγκρίσεις ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, λέγοντας ότι δεν τα στάθμισε με βάση τον αριθμό των οχημάτων από κάθε κατασκευαστή που χρησιμοποιεί τέτοια συστήματα ή με βάση τις αποστάσεις που κάλυψαν, συνολικά, τα οχήματα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, από την πλευρά τους ανέφεραν, στην υπηρεσία, ατυχήματα, από τον Ιούλιο του περασμένου έτους έως τις 15 Μαΐου.
Τα περιστατικά της Tesla συνέβησαν, ενώ τα οχήματα χρησιμοποιούσαν Autopilot, “Full Self-Driving”, Traffic Aware Cruise Control ή άλλα συναφή συστήματα υποβοήθησης οδηγού, που ασκούν κάποιον έλεγχο της ταχύτητας και του συστήματος διεύθυνσης -η εταιρεία διαθέτει περίπου 830.000 οχήματα με τέτοια συστήματα τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους.
Η επόμενη πλησιέστερη από τις δώδεκα αυτοκινητοβιομηχανίες που ανέφεραν ατυχήματα, ήταν η Honda, με 90, αλλά, υποστηρίζει ότι διαθέτει περίπου 6 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους των ΗΠΑ με τέτοια συστήματα.
Η Subaru ήταν η επόμενη με 10 και όλες οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανέφεραν πέντε ή λιγότερες περιπτώσεις.
Σε μια οδηγία της, τον Ιούνιο του 2021, η NHTSA είχε καλέσει περισσότερες από 100 αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας αυτοματοποιημένων οχημάτων να αναφέρουν σοβαρά ατυχήματα εντός μίας ημέρας αφότου λάβουν γνώση γι’ αυτά και να αποκαλύπτουν λιγότερο σοβαρά ατυχήματα έως τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα.
Ο οργανισμός αξιολογεί πώς λειτουργούν τα συστήματα και αν χρειάζονται νέοι κανονισμοί. «Καθώς συλλέγουμε περισσότερα δεδομένα, η NHTSA θα είναι σε θέση να εντοπίζει καλύτερα τυχόν αναδυόμενους κινδύνους ή τάσεις και να μαθαίνει περισσότερα για την απόδοση αυτών των τεχνολογιών στον πραγματικό κόσμο», δήλωσε ο Στήβεν Κλιφ, διαχειριστής του οργανισμού.
Το NHTSA ανέφερε, επίσης, ότι πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν στα ατυχήματα που αφορούσαν συστήματα υποβοήθησης οδηγού και έξι τραυματίστηκαν σοβαρά.
Ο αριθμός των ατυχημάτων της Tesla μπορεί, επίσης, να είναι υψηλός επειδή χρησιμοποιεί τηλεματική για την παρακολούθηση των οχημάτων της και τη λήψη αναφορών σύγκρουσης σε πραγματικό χρόνο.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν τέτοιες δυνατότητες, επομένως οι αναφορές τους μπορεί να έρχονται πιο αργά ή τα ατυχήματα μπορεί να μην αναφέρονται καθόλου, είπε η NHTSA.
Τα ατυχήματα της Tesla αντιπροσώπευαν σχεδόν το 70% των 392 που αναφέρθηκαν από τις δώδεκα αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αν και η αυτοκινητοβιομηχανία από το Ώστιν του Τέξας αποκαλεί τα συστήματά της Autopilot και “Full Self-Driving”, σημειώνοντας ότι τα οχήματα δεν μπορούν να κινηθούν από μόνα τους και οι οδηγοί πρέπει να είναι έτοιμοι να επέμβουν ανά πάσα στιγμή.
Οι κατασκευαστές δεν ήταν υποχρεωμένοι να αναφέρουν πόσα οχήματα έχουν στο δρόμο με τέτοια συστήματα, ούτε έπρεπε να αναφέρουν πόσο μακριά τα οχήματα αυτά ταξίδεψαν ή πότε τα συστήματα χρησιμοποιούνται, είπε η NHTSA.
Προς το παρόν, αυτοί οι αριθμοί δεν είναι ποσοτικοποιήσιμοι, δήλωσε αξιωματούχος της υπηρεσίας.