Σε συμφωνία με τις αρχές των ΗΠΑ για τις εκπομπές αερίων ρύπων από κινητήρες ντίζελ, κόστους, περίπου, 1,5 δις δολαρίων, ήρθε η Daimler. H συμφωνία περιλαμβάνει τη θυγατρική Mercedes-Benz USA και θα διευθετήσει αστικές και περιβαλλοντικές αξιώσεις σχετικά με τα συστήματα ελέγχου εκπομπών 250.000 πετρελαιοκίνητων επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη συμφωνία εμπλέκονται ο Οργανισμός Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ), το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια (CARB), το Τμήμα Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ (DOJ), η Γενική Εισαγγελία της Καλιφόρνια και το Τελωνείο-Προστασία των Συνόρων των ΗΠΑ.
«Η εταιρία συνεργάστηκε πλήρως με τις αρχές των ΗΠΑ και συνεχίζει να το κάνει», ήταν η δήλωση από πλευράς Daimler. Επίσης, η Daimler και η M-B USA κατέληξαν σε συμφωνία κατ’ αρχήν με το συμβούλιο εναγόντων για τη διευθέτηση της κατηγορίας καταναλωτών In re Mercedes-Benz Emmisions Litigation, η οποία εκκρεμεί ενώπιον του περιφερειακού δικαστηρίου των ΗΠΑ για την περιφέρεια του New Jersey. Η εταιρία ανέφερε πως είχε προβεί σε επαρκείς προβλέψεις για το αναμενόμενο συνολικό κόστος των διακανονισμών και έχει συχνά επισημάνει το ζήτημα του ντίζελ σε ανακοινώσεις οικονομικών αποτελεσμάτων.
Κατά την Daimler, αναμένεται να της κοστίσει 1,5 δις δολ (1,27 δις ευρώ) με το εκτιμώμενο κόστος του διακανονισμού «κατηγορίας για δράση», περίπου 700 εκ. δολ (592 εκ. ευρώ), συνυπολογιζομένης της απόδοσης αμοιβών και εξόδων δικηγόρων. Ο αντίκτυπος στην ελεύθερη ταμειακή ροή της επιχείρησης θα προκύψει τα επόμενα 3 χρόνια με τον κύριο αντίκτυπο εντός του επόμενου έτους. «Με τους προτεινόμενους διακανονισμούς, η εταιρία κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ασφάλεια δικαίου όσον αφορά διαδικαστικά θέματα γύρω από το ντίζελ στις ΗΠΑ», τονίσθηκε αρμοδίως.
Βεβαίως, η Daimler δεν αντιμετωπίζει προβλήματα με κινητήρες ντίζελ μόνο στις ΗΠΑ. Υπήρξαν αναφορές προ διμήνου ότι η Mercedes θα μπορούσε να εξαναγκασθεί σε ανάκληση έως και 500.000 οχημάτων στη Βρετανία, με βάση ισχυρισμούς για ένα νέο σκάνδαλο τύπου dieselgate. Στο μεταξύ, πάνω από 10.000 Βρετανοί ιδιοκτήτες έχουν εγγραφεί να συμμετάσχουν σε μια πιθανή νομική διεκδίκηση εναντίον της, με την αιτιολογία ότι παραπλανήθηκαν κατά την αγορά ρυπογόνων αυτοκινήτων… Ένας από τους εμπλεκόμενους δικηγόρους προτάσσει το νομικό επιχείρημα ότι «η Γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών Αυτοκινήτων (ΚΒΑ) διαπίστωσε πως η Mercedes εγκατέστησε ένα λογισμικό εξαπάτησης στους κινητήρες ντίζελ που περιόριζε τις ενδείξεις εκπομπών κατά τη σχετική δοκιμή και ως εκ τούτου, εσφαλμένα τις πραγματικές εκπομπές κατά την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες. Έτσι, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (ΝΟx) των κινητήρων δεν συμμορφώνονται με τις κανονιστικές απαιτήσεις της ΕΕ». Στην Daimler έχει επιβληθεί πρόστιμο ύψους 776 εκ. λιρών από Γερμανούς εισαγγελείς και η ΚΒΑ είχε διατάξει τη Mercedes να ανακαλέσει 90.000 οχήματα στην Αγγλία και την Ουαλία.
Εκτιμάται ότι 160.000 οχήματα είχαν επηρεαστεί από ειδοποιήσεις ανάκλησης στη Βρετανία , έως τώρα, ενώ υπήρχαν προβλέψεις ότι ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να φθάσει το μισό εκ. με βάση ιστορικά στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων ως προς τους επηρεαζόμενους τύπους κινητήρων. Συνολικά, περίπου, 1 εκ. οδηγοί της βρετανικής Mrecedes, συμπεριλαμβανομένων προηγούμενων κατόχων, θα μπορούσαν να πληρούν τις προϋποθέσεις αποζημίωσης μέχρι και 20.000 λίρες για τον καθένα