Δύσκολη εξίσωση για τους καταναλωτές στις ΗΠΑ να λάβουν την πλήρη αξία της έκπτωσης φόρου, για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ιστορική νομοθεσία για το κλίμα που υπέγραψε ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, τον Αύγουστο, προσέφερε ομοσπονδιακή φορολογική ελάφρυνση αξίας έως και 7.500 δολαρίων σε νοικοκυριά που αγοράζουν νέα EVs.
Στην πορεία, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, έκανε την πίστωση φόρου «μη επιστρεπτέα»…
Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να λάβουν το πλήρες οικονομικό όφελος μόνο εάν έχουν ομοσπονδιακή φορολογική υποχρέωση τουλάχιστον 7.500 $. Μια μη επιστρεπτέα πίστωση αντισταθμίζει τον ομοσπονδιακό φορολογικό λογαριασμό ενός καταναλωτή, αλλά τυχόν υπολειπόμενη αξία χάνεται.
Ας υποθέσουμε ότι ένας καταναλωτής αγοράζει ένα ηλεκτρικό όχημα σήμερα. Κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του 2022, το άτομο διαπιστώνει ότι οφείλει 5.000 $ σε ομοσπονδιακούς φόρους. Αυτό το άτομο δεν θα λάμβανε την πλήρη πίστωση φόρου των 7.500 $, θα μπορούσε να διεκδικήσει 5.000 $ και να μειώσει τη φορολογική οφειλή του στο μηδέν. Αλλά τα υπόλοιπα 2.500 δολάρια θα χάνονταν. Με άλλα λόγια, αυτά τα κεφάλαια δεν θα εκδίδονταν υπέρ του καταναλωτή για επιστροφή φόρου.
Επιπλέον, σε αντίθεση με ορισμένες άλλες εκπτώσεις φόρου στο νομοσχέδιο -όπως η πίστωση «οικιακής καθαρής ενέργειας» για οικιακούς ηλιακούς συλλέκτες και άλλες εγκαταστάσεις- οποιαδήποτε αχρησιμοποίητη αξία δεν μεταφέρεται σε μελλοντικά φορολογικά έτη για να συμψηφιστεί μελλοντικός φόρος.
Οι καταναλωτές υψηλού εισοδήματος θα είναι γενικά πιο πιθανό να επωφεληθούν από την πλήρη πιστωτική αξία σε σχέση με εκείνους με πιο μέτρια εισοδήματα, καθώς συνήθως έχουν μεγαλύτερους φορολογικούς λογαριασμούς. Ωστόσο, η πίστωση συνοδεύεται από ορισμένους πρόσθετους περιορισμούς, πχ, ένα ανώτατο όριο εισοδήματος, το οποίο κονταίνει το εύρος των νοικοκυριών που μπορούν να ωφεληθούν.
Εν τω μεταξύ, οι αγοραστές μεσαίου και χαμηλότερου εισοδήματος έχουν συνήθως μικρότερους φόρους, που σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να μην εισπράξουν την πλήρη πίστωση –οι πολιτείες βέβαια εκεί, οι δήμοι και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας μπορούν, κατά περίπτωση, να προσφέρουν οικονομικά κίνητρα για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να περιμένουν μέχρι το 2024, πάντως, για να αγοράσουν ένα καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο -και να λάβουν τη σχετική φορολογική απαλλαγή- θα έχουν ίσως πιο συμφέρουσα επιλογή στη διάθεσή τους.
Αυτό συμβαίνει επειδή ο νόμος για το κλίμα θα επιτρέψει σε έναν αγοραστή να μεταφέρει την έκπτωση φόρου στον έμπορο αυτοκινήτων. Ένας αντιπρόσωπος -ο οποίος πρέπει να εγγραφεί στο Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ- θα λάβει προκαταβολή της πίστωσης φόρου του καταναλωτή από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Τέλος, σημειώνεται ότι οι καταναλωτές που αγοράζουν ένα μοντέλο Tesla ή General Motors πριν από την έναρξη των αυστηρότερων κανόνων την 1η Ιανουαρίου δεν δικαιούνται φορολογική απαλλαγή με βάση τα ανώτατα όρια πωλήσεων που πρόκειται να λήξουν στο τέλος του έτους –αυτοκίνητα με τιμή λιανικής άνω των 55.000 $ δεν είναι επιλέξιμα, ούτε φορτηγά, SUV ή φορτηγά άνω των 80.000 $.