Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν επηρεάσει και τις πολύ δυνατές αγορές, όπως αυτή των ΗΠΑ.
Έτσι η αγορά επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών των ΗΠΑ τον Ιούλιο είχε σημαντική πτώση.
Σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2021, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11,6% -μόνο η πτώση του Ιανουαρίου κατά 10,2% ήταν …καλύτερη μέχρι στιγμής το 2022, αν και τον περασμένο μήνα ζορίστηκα περαιτέρω από την έλλειψη microchip.
Οι πωλήσεις Ιουλίου 1,13 εκατομμυρίων τεμαχίων ήταν μόλις 2.000 μονάδες χαμηλότερες από τους όγκους του Ιουνίου, ενώ το συνολικό ποσοστό πώλησης (ετήσια βάση) βελτιώθηκε ελαφρά για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, στα 13,3 εκατομμύρια μονάδες.
Η κρίση αποθεμάτων ανάγκασε τις ΗΠΑ να χάσουν 1,65 εκατομμύρια μονάδες δυνητικής ζήτησης μέχρι στιγμής το 2022 -ισοδύναμο των συνολικών πωλήσεων στον Καναδά πέρυσι.
Η Toyota ξεπέρασε τις πωλήσεις της General Motors για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο, παραμένοντας ηγέτης της αγοράς.
Ενώ ο όγκος της αγοράς Ιουλίου μεταφράζεται σε ετήσιο επιτόκιο 13,3 εκατομμυρίων μονάδων, περίπου 300.000 μονάδες υψηλότερο από τον προηγούμενο μήνα, η ημερήσια τιμή πώλησης μειώθηκε κατά περίπου 100 μονάδες, σε 43.400 μονάδες/ημέρα πώλησης.
Σε σύγκριση με πέρυσι, όταν ο Ιούλιος είχε μία επιπλέον ημέρα, ο μέσος όρος μειώθηκε κατά 3.900 μονάδες/ημέρα πώλησης.
Υπό την πίεση των ρεκόρ υψηλών τιμών συναλλαγών, οι λιανικές πωλήσεις παρέμειναν κάτω από το 1 εκατομμύριο τεμάχια για τρίτο συνεχόμενο μήνα, αλλά παρόλα αυτά αύξησαν το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις.
Υπολογίζεται ότι αντιπροσώπευαν το 86% των συνολικών πωλήσεων, 2 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερες από τον Ιούνιο.
Στην ετήσια σύγκριση, μόνο οι πωλήσεις στόλου παρουσίασαν θετικά αποτελέσματα, καθώς οι ΚΑΕ εκτόπισαν τα αποθέματα στις λιανικές πωλήσεις το 2021 εν μέσω της χειρότερης κρίσης αποθεμάτων.
Από το 2000, αυτός ο Ιούλιος ήταν μόνο καλύτερος από την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης το 2008-2011.
Από έτος σε έτος, οι πωλήσεις ανέρχονται σε 7,91 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 17,3% σε ετήσια βάση.
Αυτό σημαίνει ότι η αγορά έχει συρρικνωθεί κατά 1,65 εκατομμύρια μονάδες -το ισοδύναμο των συνολικών πωλήσεων στον Καναδά το 2021.
Πιο αναλυτικά, η GM έχασε περισσότερες από 20.000 μονάδες και ξεπέρασε τις πωλήσεις της από την Toyota για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο.
Το θετικό είναι ότι η Ford, η Mazda και η Toyota κέρδισαν τον περισσότερο όγκο από τον Ιούνιο.
Η Toyota παρέμεινε η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, αλλά το προβάδισμά της έναντι της Ford συρρικνώθηκε σημαντικά αυτόν τον μήνα.
Η Toyota ήταν μπροστά από τη Ford κατά 2.400 μονάδες, από το προβάδισμα των 8.000 μονάδων τον Ιούνιο.
Καθώς η αύξηση του όγκου των οχημάτων κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους παραμένει λιγότερο πιθανή και με το επιτόκιο πωλήσεων έως τον Ιούλιο να διατηρείται στα 13,7 εκατομμύρια μονάδες, οι προοπτικές για τις πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών στις ΗΠΑ έχουν μειωθεί περαιτέρω και η πρόβλεψη για το 2022 ανέρχεται πλέον στο 14,0 εκατομμύρια μονάδες, από 14,3 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα.