Μήπως ακούτε πιο δυνατά να βρυχάται το λιοντάρι (έμβλημα της γαλλικής εταιρείας) του νέου Peugeot 308;
Αυτό συμβαίνει επειδή πάτησε ελληνικό έδαφος, ενώ ταυτόχρονα ανακοινώθηκε η γκάμα των κινητήρων και οι τιμές του. Η πλούσια γκάμα του νέου 308 περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και δυο plug-in υβριδικά σύνολα.
Ξεκινάμε με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech, ο οποίος παράγει 110 ίππους και συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ στην ισχυρότερη εκδοχή του αποδίδει 130 ίππους και έχει για ταίρι του αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (ΕΑΤ8).
Κάτω από το εμπρός καπό του νέου 308 μπορεί να τοποθετηθεί και ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHdi με ισχύ 130 ίππους, ενώ μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό 6αρι ή με αυτόματο 8 σχέσεων (ΕΑΤ8) κιβώτιο ταχυτήτων.
Συνεχίζουμε με τις plug-in υβριδικές εκδόσεις. Η πρώτη παντρεύει τον 1.6 PureTech βενζινοκινητήρα των 150 ίππων με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 81 kW, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 12,4 kWh, ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή (OBC) 3,7 kW και ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων (e-EAT8).
Η συνδυαστική ισχύ βρίσκεται στους 180 ίππους, οι εκπομπές C02 στα 24-26 γρ./χλμ., η επίσημη μέση κατανάλωση στα 1,1-1,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να διανύσει 58-60 χλμ.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι χρόνος φόρτισης της μπαταρίας από 0-100% διαρκεί 3 ώρες και 50 λεπτά (μέσω ενισχυμένης πρίζας Green-Up 3,7kW και στάνταρ OBC 3,7 kW) και 1 ώρα και 55 λεπτά (μέσω Wallbox 7,4kW και προαιρετικό OBC 7,4 kW).
Στη δεύτερη plug-in υβριδική έκδοση του νέου 308 η μόνη βασική διαφορά είναι ότι ο 1.6 PureTech βενζινοκινητήρας αποδίδει 180 ίππους και ότι η συνδυαστική ισχύ φτάνει τους 225 ίππους.
Δείτε ακόμα
Οι εκπομπές C02 διαμορφώνονται στα 26-27 γρ./χλμ., η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 1,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να διανύσει 59 χλμ. Αμφότερες οι plug-in υβριδικές εκδόσεις έχουν ροπή 360 Nm.
Υπενθυμίζουμε ότι το νέο 308 θα αποκτήσει και αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.
Η όψη του νέου 308 καθηλώνει με τη μεγάλη κάθετη μάσκα με πολλές μικρές επιχρωμιωμένες πινελιές, ενώ στο κέντρο της δεσπόζει το νέο και συνάμα ρετρό λογότυπο της Peugeot. Aυτό περιλαμβάνει πλέον μόνο την κεφαλή του λέοντα, ενώ το συναντάμε επίσης στα εμπρός φτερά, στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στο τιμόνι.
Στάνταρ είναι οι Led προβολείς, αλλά και τα κάθετα, επίσης τεχνολογίας Led, φώτα ημέρας, τα οποία θυμίζουν «δάκρυα» που τρέχουν, ενώ προαιρετικά αποκτά προβολείς τεχνολογίας Matrix LED. Επανασχεδιασμένα είναι και τα Led πίσω φωτιστικά, με τις τρεις «νυχιές» του λέοντα να έχουν διαφορετική διάταξη.
Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα EMP2 το νέο 308 αύξησε το μεταξόνιο του κατά 55 χλστ., το μήκος του 11 εκατοστά και μείωσε το ύψος του κατά 20 χλστ. Αναλυτικότερα οι διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος, ύψος και μεταξόνιο διαμορφώνονται στα 4.367 χλστ., 1.852 χλστ., 1.441 χλστ. και 2.675 χλστ. αντίστοιχα.
Η σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit της Peugeot διατηρείται και εξελίσσεται στο εσωτερικό του νέου 308. Το τιμόνι μικρής διαμέτρου με τις δυο ακτίνες είναι τοποθετημένο κάτω από τον πίνακα οργάνων. Αυτός πλέον είναι ψηφιακός με οθόνη 10 ιντσών, ενώ μπορεί να προβάλει και τρισδιάστατα γραφικά.
Ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό είναι η κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών, ενώ από κάτω της συναντάμε διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο υπόσχεται πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 412 λίτρα και 361 λίτρα στις υβριδικές εκδόσεις.
Στη χώρα μας το νέο 308 διατίθεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Active Plus, Allure, Allure Plus, GT και GT Plus, ενώ η αρχική του τιμή διαμορφώνεται στα 20.900 ευρώ. Ακολουθεί ο αναλυτικός του τιμοκατάλογος.
Active Plus
1.2 PureTech 110 S&S – 20.990€
1.2 PureTech 130 S& S – 23.300€
1.5 BlueHDi 130 S&S – 24.300€
1.2 PureTech 130 S&S Auto – 25.800€
1.5 BlueHDi 130 S&S Auto – 26.700€
Hybrid 180hp – 39.500€
Allure
1.2 PureTech 130 S&S – 26.500€
1.5 BlueHDi 130 S&S – 27.500€
1.2 PureTech 130 S&S Auto – 29.000€
1.5 BlueHDi 130 S&S Auto – 30.000€
Hybrid 180hp – 41.500€
Allure Plus
1.2 PureTech 130 S&S – 27.500€
1.5 BlueHDi 130 S&S – 28.500€
1.2 PureTech 130 S&S Auto – 30.000€
1.5 BlueHDi 130 S&S Auto – 31.000€
Hybrid 180hp – 42.500€
GT
1.2 PureTech 130 S&S Auto – 32.500€
1.5 BlueHDi 130 S&S Auto – 33.500€
Hybrid 180hp – 44.800€
Hybrid 225hp – 47.300€
GT Plus
1.2 PureTech 130 S&S Auto – 36.500€
1.5 BlueHDi 130 S&S Auto – 37.500€
Hybrid 180hp – 47.100€
Hybrid 225hp – 49.600€