Το λευκο-κόκκινο Ford Sierra Cosworth άριστα προετοιμασμένο από το Kirkos Racing House, κυριολεκτικά «πετούσε» στις χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές του Ιστορικού Ράλι Ακρόπολις.
Το πλήρωμα Κωσταντίνος Πίτσος -Στέλιος Καραπαπάζης σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο σε όλες τις Ειδικές Διαδρομές (11) και στο χώρο του τερματισμού, στο Ζάππειο, σήκωσε τα κύπελλα της νίκης.
Δράξαμε λοιπόν της ευκαιρίας, δώσαμε «μπλοκ και στυλό» στον ιδιαίτερα ευγενή και γνώστη των αγώνων Κωνσταντίνο Πίτσο, του θέσαμε 5+1 ερωτήσεις για τον αγώνα και να τι μας απάντησε
Πως σου φάνηκε ο αγώνας από πλευράς διοργάνωσης (αφετηρία, ανασυγκρότηση, τερματισμός, ωράρια, μήκος Ειδικών Διαδρομών, ελεύθερη τεχνική υποστήριξη)
Είναι δύσκολη η απάντηση σε αυτό το ερώτημα, γιατί έγιναν φιλότιμες προσπάθειες για να πραγματοποιηθεί ο αγώνας, και να μπει μια βάση για το μέλλον.
Φυσικά εξαρτάτε και τα κριτήρια στα οποία βασίζουμε την κριτική.
Αν λάβουμε υπόψη, τις οικονομικές αδυναμίες και τις πολιτικές αντιπαλότητες που επικρατούν στο αγωνιστικό γήπεδο, τότε πάλι καλά τα κατάφερε η οργάνωση.
Αυτό όμως δεν μπορεί να χαρακτηρίζει μια μετριότητα σαν επιτυχία.
Με απόλυτα κριτήρια, και σε σύγκριση με το τι μπορούμε να οργανώσουμε, (έχουμε πολλά παραδείγματα από το παρελθόν) δεν θα έδινα καλό βαθμό.
Με εξαίρεση την αγωνιστική πλευρά που ήταν πολύ καλή, σε Ειδικές Διαδρομές και ωράρια, όλα τα αλλά ήταν πολύ μέτρια, επιεικώς…
Συγκεκριμένα,
Ανακοίνωση αγώνα και διαφήμιση
Βαθμολογία: Η χειρότερη, 0/10
Μέχρι τελευταία στιγμή όλοι αναρωτιόμασταν αν ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί.
Η αναγγελία στα μέσα δικτύωσης και ειδήσεων έγινε τόσο καθυστερημένα.
Όταν επιθυμείς να έχεις αγωνιζόμενους από το εξωτερικό, πρέπει να ανακοινώνεις τον αγώνα με πολλές λεπτομέρειες τουλάχιστον 12 μήνες πριν.
Οι αγωνιζόμενοι και οι ομάδες τους, πρέπει να προγραμματίσουν τις άδειες τους, τα οικογενειακά προγράμματα τους, τα Logistics τους, και να επιλέξουν τον δικό μας αγώνα αντί έναν άλλο.
Τελευταία στιγμή ή κανένα δυο μήνες πριν, μην περιμένεις συμμετοχές.
Από διαφήμιση, δεν γίνεται λόγος. Αντίστοιχοι αγώνες του εξωτερικού έχουν περίπτερα σε διεθνείς μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτων, (Έσσεν, Πάντοβα, Παρίσι,κλπ) όπως και καταχωρίσεις σε έντυπα του ειδικού Τύπου, και στα social media, σε έγκαιρο χρόνο.
Για τα σχόλια που ανέφερα στις πιο πάνω γραμμές, αισθάνομαι σαν να ακούω ήδη φωνές για έλλειψη πόρων και άλλες δικαιολογίες, τεχνικές, πολιτικές, κλπ.
Θα ήτανε ακριβό ή δύσκολο δηλαδή κατά την διάρκεια του WRC-Ράλλυ Ακρόπολις, να ανακοινωθεί και να προωθηθεί με ένα «περιστεράκι» στο σέρβις -παρκ, το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις του 2023;
Αυτό που παρατηρώ είναι ότι ο οργανωτής επιδιώκει την αναγνώριση του αγώνα από την Διεθνή Ομοσπονδία (FIA) και να συμπεριληφθεί στο διεθνές ημερολόγιο.
Ναι αυτός είναι ένας τρόπος να προβάλεις το αγώνα και να «αναγκάσεις» κάποιους που στοχεύουν σε κάποιο πρωτάθλημα να έρθουν.
Όπως επίσης να «αυτόεπιβάλεις» καλύτερο προγραμματισμό στον “οργανωτή”.
Εδώ όμως, κατά την άποψη μου, χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση που είναι μάλλον αδιανόητη και μη αντιληπτή από τον κόσμο του motorsport στην Ελλάδα.
Δηλαδή, προτεραιότητα πρέπει να είναι η οργάνωση ενός αγώνα που να αποτελεί στόχο και όνειρο ζωής για τα διεθνή πληρώματα, και σε δευτερεύουσα προτεραιότητα η αναγνώριση από τη FIA, η οποία θα έρθει από μονή της εάν επιτευχθεί ο αρχικός στόχος, όπως το σχολίασα.
Διαδικασία αναγνωρίσεων
Βαθμολογία 6/10
Η χρήση Ειδικών Διαδρομών με διπλή κατεύθυνση ανέβασε τον κίνδυνο μεταξύ των πληρωμάτων δραματικά.
Όσο προσοχή και να είχαμε, «παίξαμε» με την τύχη μας.
Κάποιες συστάσεις ή κάποιοι κανόνες θα βοηθούσαν.
Για παράδειγμα στην ώρα, έως και 15’ δοκιμές προς μια κατεύθυνση, στις και 30’ έως και 45’ αντίθετα.
Στα θετικά, οι περισσότερες Ειδικές Διαδρομές «κυκλώνανε» ευκολά και γρήγορα.
Αφετηρία – Τερματισμός,
Πολύ άσχημα βαθμολογία 1/10
Πήραμε την άδεια να χρησιμοποιήσουμε την ιδιαίτερη περιοχή της Ακρόπολις, και έγινε ότι μπορεί να φανταστεί κανείς για να το χαλάσουμε.
Μπλοκάραμε την περιφερική κυκλοφορία, χωρίς να προσφέρουμε διέξοδο στους άλλους οδηγούς.
Μπλοκάραμε και μεταξύ μας τα πληρώματα.
Ράμπα εκκίνησης και τερματισμού ήταν μια σκαλωσιά με γραφικά μουτζούρες , τοποθετημένα ανάποδα στο φως του Ηλίου για εγγυημένα άσχημες φωτογραφίες.
Ντροπή προς αυτούς που μας εμπιστεύτηκαν με την διάθεση των χώρων.
Ανασυγκρότηση.
Μέτρια βαθμολογία 4/10
Στην Λιβαδιά. Βολικό σημείο, οριακός χώρος για τα αυτοκίνητα,( παρκάραμε σαν σε Ferry Boat ), μέτριος καφές, καθαρές τουαλέτες.
Η έλλειψη στελεχών για την διαχείριση και την παράταξη των αυτοκίνητων ήταν εμφανής.
Στις κατά τόπους ανασυγκροτήσεις, στόχος πρέπει να είναι ένας πολιτιστικός χώρος, ή μια αξιόλογη μονάδα, ή ένα παράλληλο γεγονός, κάτι άλλο που να αποτελέσει ευχάριστη εμπειρία, αντί να κάνει τον κόσμο να κοιτά το ρολόι του αναμένοντας την ώρα για να φύγει.
Ωράρια.
Πολύ καλά, βαθμολογία 9/10
Άνετο πρωινό ξεκίνημα, λογικοί χρόνοι στις απλές διαδρομές, καλή ώρα τερματισμού.
Εύκολα και για τα αυτοκίνητα υποστήριξης.
Το μόνο αρνητικό, η ώρα του τεχνικού ελέγχου σε συνδυασμό με τον τόπο.
Κατηγορίες – Αυτοκίνητα
Αρίστη η επιλογή συνύπαρξης, Regularity, Sporting, Legend, στο μέλλον ίσως ακόμα κατηγορία Marathon, και μοντέρνα.
Τα ανταγωνιστικά πλαίσια μεταξύ τους πρέπει να παραμείνουν απόλυτα στεγανά και με την σωστή προτεραιότητα και σεβασμό στον χαρακτήρα του αγώνα, αλλά η συνύπαρξη τους σε ανασυγκροτήσεις και άλλα εμπορικού και κανονικού χαρακτήρα τμήματα του αγώνα θα δώσει πρόσθετη αξία.
Η επιλογή όλης της διαδρομής του αγώνα σε βρίσκει σύμφωνο, ή θα προτιμούσες κάποια άλλη περιοχή με άλλες Ειδικές Διαδρομές
Ειδικές Διαδρομές
Πολύ καλές βαθμολογία 9/10
Από τις καλύτερες διαδρομές, εννοώ τη συνολική διαδρομή του αγώνα, που έχω συμμετάσχει στην Ελλάδα.
Άριστα σχεδιασμένη διαδρομή, με ωραίες Ειδικές Διαδρομές και σύντομες απλές.
Η Ιτέα είναι πολύ καλή επιλογή για διανυκτέρευση.
Αν και υπάρχουν ξενοδοχεία, δεν αρκούν τα δωμάτια για να φιλοξενήσουν και sporting και regularity, ειδικά εάν αυξηθούν οι συμμετοχές στο μέλλον.
Οι Ειδικές Διαδρομές ήταν όλες περιποιημένες σε εξαιρετικό βαθμό, και δεν ταλαιπώρησαν τα παλιά αυτοκίνητα όσο αυτό είναι εφικτό για έναν χωμάτινο αγώνα.
Η επιλογή το Ειδικών Διαδρομών δεν αδικούσαν τα πιο αδύναμα αυτοκίνητα, και γενικότερα δεν περιείχαν επικίνδυνα κομμάτια.
Εξαίρεση η Ειδική Διαδρομή «Παρνασσός», η οποία κατά την γνώμη μου δεν είχε οδηγική ευχαρίστηση, και είχε όλα τα αρνητικά που ανέφερα προηγουμένως.
Ίσως το Δίστομο μετά την Λειβαδιά να ταίριαζε καλύτερα.
Την δεύτερη μέρα του αγώνα, θα μπορούσαμε να έχουμε μια ή δυο Ειδικές Διαδρομές περισσότερες, προς στη Βόρεια πλευρά της Γκιώνας, για παράδειγμα «Παύλιανη», «Ελευθεροχώρι» , «Ρεγκίνι» κλπ.
Για το μέλλον, μερικές ακόμα Ειδικές Διαδρομές (σε αριθμό) θα ενισχύσουν το χαρακτήρα μεγάλου αγώνα και περιπέτειας χωρίς να χαρακτηρίσουν τον αγώνα «σπαστήρι».
Σου άρεσε η νυχτερινή Ειδική Διαδρομή, θα ήθελες και άλλες υπο το φως των προβολέων
Το βρήκα πολύ καλή εμπειρία. Είχε οδηγικό ενδιαφέρον, οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος ήταν πιο ευχάριστες από το πρωϊ, και έδωσε μια άλλη διάσταση στον αγώνα. Σίγουρα, τουλάχιστον άλλη μια Ειδική Διαδρομή νυχτερινή θα ήταν τέλεια. Ιδανικά άλλες δυο.
Από πλευρά ωραρίου ίσως χρειαζόταν περισσότερος χρόνος αναμεσά στα αυτοκίνητα για την περίπτωση που αέρας δεν ήταν αρκετός ώστε να καθαρίζει η σκόνη ανάμεσα στις διελεύσεις.
Τι δεν είχε το φετινό Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις που θα ήθελες να είχε
Από αγωνιστική σκοπιά , νομίζω ότι το τοποθετήθηκα αρκετά.
Αυτό που λείπει παντελώς είναι η εμπορική και διαφημιστική πλευρά του αγώνα.
Δεν αναφέρομαι μόνο στην φτωχή προώθηση του αγώνα στα μέσα του Τύπου (έντυπα και διαδίκτυο) αλλά και στην απόλυτη απουσία του από την εθνική τηλεόραση.
Αναφέρομαι στην αξία του αγώνα και κυρίως στα κατά τόπους σημεία που διέρχεται.
Για παράδειγμα οι δυο ημερήσιες ανασυγκροτήσεις και η μια βραδινή στο σέρβις παρκ στην Ιτέα.
Θέλει δημιουργική φαντασία για να συνδυαστούν παράλληλα γεγονότα που θα ανεβάσουν την αξία του αγώνα γεωμετρικά. ( Δεξιοτεχνίες, εκθέσεις, κονσέρτα μουσικής , Live DJ’ shows (προς θεού όχι νταούλια στην διαπασών από κακά ηχοσυστήματα ).
Για παράδειγμα, σωστή τοποθέτηση όλων των αυτοκινήτων, με φωτισμό, ώστε οι θεατές να μπορούν να τα θαυμάσουν, ίσως και ένα “concourse de’elegance” παράλληλα, που θα έχει την έννοια ως «Φεστιβάλ αυτοκίνησης».
Η εμπορική ανάπτυξη των αγώνων είναι θέμα παντελώς ανύπαρκτο, και εντελώς άγνωστο με απόλυτη έλλειψη φαντασίας από τους περισσότερους εμπλεκόμενους.(οργανωτές, λέσχες, σωματεία, ομοσπονδία ακόμα και από τους χορηγούς )
Σε μια εποχή, κορεσμένη από κανάλια επικοινωνίας και ανταγωνιστικά απελπισμένη αναζήτηση φρέσκων θεμάτων από αυτά τα μέσα, εμείς δεν καταφέρνουμε να προβάλουμε τους αγώνες ούτε στους συγγενείς μας. Απίθανο έ.
Για ένα αγώνα σαν το Ιστορικό ράλι Ακρόπολις, το οποίο έχει όνομα με βάρος κληρονομικό και αντικατοπτρίζει την χώρα μας διεθνώς, είναι ασέλγεια να έχει παρουσία-εμφάνιση περιφερειακού αγώνα.
Το όνομα πρέπει να χρησιμοποιείτε με σεβασμό και απαιτήσεις προς τους οργανωτές.
Πως θα ήθελε το μέλλον του Ιστορικού Ράλι Ακρόπολις, με χωμάτινες, ασφάλτινες, ή μικτές Ειδικές Διαδρομές
Σίγουρα χωμάτινο. Το Ράλι Ακρόπολις είναι παραδοσιακά χωμάτινο, και αυτό είναι ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα που έχει σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Λίγες χώρες στην Ευρώπη μπορούν να διοργανώσουν χωμάτινους αγώνες τέτοιου μεγέθους. Απλά δεν έχουν τους δρόμους πια.
Υπήρξε κάποια στιγμή που το Ford Sierra Cosworth να σε προβλημάτισε κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Το αυτοκίνητο δούλευε άψογα και δεν παρουσίασε το παραμικρό. Το μόνο που χρειαζότανε ήταν καύσιμα, και μια φορά αλλάξαμε ελαστικά. Η προετοιμασία και η τεχνική υποστήριξη κατά την διάρκεια του αγώνα από την οικογένεια Κύρκου ήταν μοναδική. Τους οφείλω πολύ ευγνωμοσύνη γιατί πέραν της άψογης ετοιμασίας, μας φροντίζανε με ενδιαφέρον που υπάρχει μόνο ανάμεσα σε αγαπημένα αδέλφια. Λεωνίδα, Λάμπρο, και Παναγιώτη και σε όλη την ομάδα, χίλια ευχαριστώ.
Φωτογραφίες: Νίκος Κακολύρης
Δίκαιος 100%
Από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις. Από τους του αγώνα που ΠΟΤΕ δεν φρόντισαν να επιμορφωθούν, την έλλειψη φαντασίας; από την έλλειψη σεβασμού ως προς το όνομα του αγώνα και στη συνέχεια ως προς τους ενδιαφερόμενους να αγωνιστούν; Τι να πει κανείς…… Αν αρχίσεις και διαβάζεις ονόματα εμπλεκομένων οργανωτικά, αυτόματα έρχονται συνειρμοί στη σκέψη σου και λες….. Γενικό ξεκαθάρισμα και αντικατάσταση με ανθρώπους που θα δουλέψουν στην οργάνωση και την προβολή ενός αντάξιου αγώνα σε ότι έχει να κάνει με τη λέξη Acropolis rally. Δηλαδή μορφωμένους ανθρώπους με ειδίκευση που τους έστειλες πριν προηγμένα κράτη οπότε ξέρουν και έχουν καινοφανές ιδέες, φαντασία και όχι κάποιους ξοφλημένους γερομπαμπαλήδες νομοτελειακά από παλαιότερες παρουσίες και δραστηριότητες στην ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ.
Επομένως είναι πασιφανές ότι στο μυαλό τους είχαν ως σχέδιο (άγνοια) το στήσιμο ενός μικρού αγώνα του ελληνικού πρωταθλήματος. Από τη συνέντευξη τουλάχιστον εγώ αυτό κατάλαβα!!!!!
Τώρα και μετά από αυτό αν δεν προβληματισθούν για του χρόνου και επιμείνουν σε 70+ γεροντάκια μόνον χασούρα και ζημιά για το σπορ και τον τόπο θα έχουμε. Αυτά από μένα φίλτατε συναγωνιστή.