Στο Ζάππειο η καρό σημαία περίμενε όσα πληρώματα άντεξαν τη ζέστη και τη σκόνη κατά το 2ο σκέλος του Ιστορικού Ράλι Ακρόπολις, που ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής από την Ιτέα.
Πρώτοι στη ράμπα ανέβηκαν οι Κώστας Πίτσος-Στέλιος Καραπαπάζης με το άψογα προετοιμασμένο Ford Sierra Cosworth από την Kirkos Racing.
To πλήρωμα έγραψε τους ταχύτερους χρόνους σε όλες τις Ειδικές Διαδρομές (11) μεταξύ των οποίων και μια νυχτερινή, η τελευταία του πρώτου σκέλους.
Στη δεύτερη θέση οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κώστα Ποιμενίδης με το Ford Escort MKII Gr. 4 που φέρει την υπογραφή του Δημήτρη Γιαλούρη και της ομάδας του Σταμάτη Παντιέρα.
Το πλήρωμα του άσπρου-μαύρου Escort ήταν ταχύτατο και δεν είναι τυχαίο που έγραψαν σε όλες τις Ειδικές Διαδρομές τους δεύτερους ταχύτερους χρόνους.
Ήταν αλάνθαστοι, σωστά μελετημένοι και πάντα με το γκάζι στο πάτωμα.
Οι δύο της κορυφής δεν απειλήθηκαν από κανένα άλλο πλήρωμα κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η τρίτη θέση άλλαξε πολλά «χρώματα». Στην αρχή οι Αλέξανδρος Χαλιβελάκης-Θάνος Παπαγεωργίου (Ford Escort MKII), στη συνέχεια οι Σπύρος Πετρίδης-Τόλης Πάλλας με τη λευκή Toyota Corolla AE86, που ήταν από τις εκπλήξεις του αγώνα τα δύο πληρώματα.
Στη συνέχεια το πλήρωμα του Escort ξαναπήρε κεφάλι αλλά έχασαν την επαφή όταν στην Ειδική Διαδρομή «Στρώμη» από πρόβλημα στην τροφοδοσία έχασαν περίπου 17 λεπτά, και πολλές θέσεις στη γενική κατάταξη για να τερματίσουν τελικά στη 10η θέση.
Στο δρόμο για τη «Στρώμη» εγκατέλειψε το πλήρωμα της Corolla από τροφοδοσία.
Ετσι η τρίτη θέση πήγε στους Γιώργο Παραδείση-Μιχάλη Φράγκου που έκαναν ένα πολύ ωραίο αγώνα με ένα ολοκαίνουργιο Ford Escort MKII το οποίο ετοιμάστηκε παραμονές του αγώνα από τον μετρ στα Escort Δημήτρη Γιαλούρη (φανατικός του Χάμιλτον) με τον Σταμάτη Παντιέρα ακούραστο δίπλα του.
Ο Γιώργος Παραδείσης ήταν στον τερματισμό στο Ζάππειο ο πλέον ευτυχής. Όχι τόσο για την τρίτη θέση στην κατάταξη, αλλά επειδή έβλεπε τον γιό του, το Παναγιώτη να τερματίζει δεύτερος.
Όχι άδικα εδώ που τα λέμε.
Στην 4η θέση οι «αθόρυβοι» Κώστας Τζέμος-Διονύσης Κολοτούρος με την Toyota Corolla AE 86, με την πρώτη 5άδα να τη συμπληρώνει ο Γρηγόρης Πιερουτσάκος, που επέστρεψε στην ενεργό δράση μετά από μεγάλο διάστημα αποχής, με το Peugeot 205 Rally προετοιμασμένο από το “Service Χρυσάφη» με συνοδηγό τον Αλέξη Ματαλιωτάκη (όταν δε διάβαζε σημειώσεις στις Ειδικές Διαδρομές διάβαζε την αθλητική εφημερίδα Κόκκινος Πρωταθλητής).
Eνα πρόβλημα με τον επιλογέα ταχυτήτων αντιμετώπισε το πλήρωμα στην πρώτη Ειδική Διαδρομή χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Μια θέση πιο κάτω στη γενική κατάταξη οι επίσης αθόρυβοι Κώστας Παπαδημητρίου-Τάσος Παπαδόπουλος (Toyota Starlet), ενώ ακολούθησαν οι Μιχάλης Νομικός-Κώστας Τροβάς (Toyota Starlet), o Θέμης Χαλκιάς (με το διαρκές χαμόγελο) –Ανδρεας Βίγκος με το Datsun Violet που έκαναν τη νυχτερινή Ειδική Διαδρομή χωρίς φώτα λόγω χαλασμένου δυναμό.
Στην 9η θέση οι Γιώργος Κασσιδόπουλος-Βαγγέλης Παναρίτης με την πολύ ωραία Toyota Corolla AE86 με την Grecotechnica να έχει τη φροντίδα.
Στο δεύτερο σκέλος εγκατέλειψαν στην Ειδική Διαδρομή «Ελάτεια» οι Ανδρέας και Θανάσης Παπαγεωργίου που οδηγούσαν εντυπωσιακά γρήγορα το «πλοίο της αγάπης» το Volvo 142S.
Όπως επίσης οι Στέλιος Γιαμαλάκης-Νίκος Μουζάκης το πολύ ωραίο Talbot Sunbeam Lotus.
Oι Σωτήρης Σκαλτσάς- Κώστας Σούκουλης ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολύ με το VW Golf από πλευράς τροφοδοσίας, με την petroretro911 να κάνει το παν ώστε το αυτοκίνητο να «δουλέψει».
Όπου δούλεψε και με σωστά ελαστικά το άσπρο Golf έγραψε χρόνους, για να τερματίσουν τελικά στην 17η θέση από τα 19 πληρώματα που είδαν την καρό σημαία.
Για τους Αλέξανδρο Χριστοδούλου – Θανάση Σαμαρά (VW Golf GTi) το δεύτερο σκέλος δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για το πλήρωμα καθώς αντιμετώπισαν μηχανικό πρόβλημα. Αποτέλεσμα το αυτοκίνητό να τυλιχτεί στις φλόγες και να καταστραφεί ολοσχερώς.
Στην κατηγορία Legend οι Επαμεινώνδας Καρανικόλας – Γιώργος Κακαβάς (Ford Escort RS Cosworth) κατέκτησαν τη νίκη.
Δεύτεροι οι Γιάννης Παπαζήσης – Κωνσταντίνος Πεδιαδιτάκης (Mazda 323), τρίτοι οι Θεόδωρος Καλαμαράς – Βασιλική Ψαράκη (Citroen Saxo VTS), και την τετράδα της κατηγορία συμπλήρωσαν οι Κυριάκος Βυτόγιαννης – Γιάννης Κάτσικας (Subaru Impreza) που ταλαιπωρήθηκαν από την αρχή του αγώνα με σπασμένη ανάρτηση
Να αναφερθούμε και στην κατηγορία Regularity.
Νικητές ο αεικίνητος στη ΦΙΛΠΑ Χρήστος Χατζηκωνσταντίνου με τον Μάνο Δημακαρέα με VW Golf GTI.
Στη δεύτερη θέση οι Δημήτρης Καλογεράς-Χρήστος Διαμαντόπουλος με Porsche 911 και τρίτοι οι Θεμιστοκλής Κονταράτος-Ιούλιος Iατρίδης με VW Golf.
Στις μοτοσικλέτες νικητής ήταν ο Γιώργος Μαμάσης με BSA WM20 του 1941, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Γιώργος Τσαλαματάς με ίδια μοτοσικλέτα και ο Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος με Yamaha XT500 του 1979.
Το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία.
Σαν ένας μεγάλος αγώνας του ελληνικού πρωταθλήματος, με διαφορετικές όμως Ειδικές Διαδρομές, όλες χωμάτινες.
Στα υπέρ του αγώνα και η νυχτερινή Ειδική Διαδρομή.
Μας άρεσαν, οι επιλογές των Ειδικών σαν Ειδικές Διαδρομές που ήταν σωστά μελετημένες ως προς το μήκος τους.
Τα «ελεύθερα» σημεία τεχνικής υποστήριξης είχαν τη γοητεία τους, αν σκεφτούμε ότι η Ιτέα στο λιμάνι που ήταν και εκεί σημείο τεχνικής υποστήριξης, δεν είχε καθόλου κόσμο.
Σωστή ενημέρωση από το γραφείο Τύπου με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
Ο “LeMan” με τον Γιώργο Μουρτζούκο ως γρήγοροι πλοηγοί με το MG ZR.
Τι δε μας άρεσε.
Ότι δεν ήρθε κανένα ξένο πλήρωμα.
Δεν υπήρχε καμία προβολή του αγώνα, πέρα από μερικά έντυπα και ιστοσελίδες που αγαπούν το αγωνιστικό αυτοκίνητο καθώς και από τη συνδρομητική Cosmote ως χορηγού επικοινωνίας.
Δεν υπήρχαν στο τέλος των Ειδικών Διαδρομών, ταμπλό με τους χρόνους των πληρωμάτων (τουλάχιστον σε όσες παρακολουθήσαμε)
Όσο για τον εμπαθή της ΟΜΑΕ και για τη «σκηνή» που δημιούργησε στο χώρο της ανασυγκρότησης στο καφέ-Θόλος στη Λιβαδειά, μόνο ντροπή και απογοήτευση.
Τελική κατάταξη