Ο Θάνος Αθανάσουλας συμμετείχε στο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις με το κίτρινο Toyota Starlet, θυμίζοντας την εποχή του πατέρα του 10ετία ’80 όταν πρωταγωνιστούσε στην κλάση των 1.300 κ.εκ. με ίδιο χρώμα αυτοκίνητο.
Στο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις συνοδηγός του Θάνου ήταν ο Βασίλης Μπασιούκας.
Να θυμίσουμε ότι η συμμετοχή έγραψε κάτι καλούς χρόνους με κορυφαίο τον 3ο γενικής στην Ειδική Διαδρομή «Παρνασσός» ενώ αντιμετώπισε πρόβλημα με τον σπασμένο επιλογέα και το ακραξόνιο που ήταν η αιτία της εγκατάλειψης την τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα.
Ας αφήσουμε λοιπόν τον Θάνο να μας περιγράψει πως ένιωσε από τη συμμετοχή του στον αγώνα.
Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις: Θυμάται λοιπόν ο Θάνος οδηγώντας το κιτρινόμαυρο Toyota Starlet:
«Εκκίνηση κάτω από τον Ιερό βράχο της Ακρόπολις την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου, αλλά το κάτι άλλο σε μνήμες ήρθε το πρωί του Σαββάτου 4 Νοεμβρίου οδηγώντας με κατεύθυνση προς την Ειδική Διαδρομή “Παρνασσός” περνώντας από ονειρικά μέρη θυμίζοντας τους αστέρες του βολάν μιας άλλης εποχής που πιτσιρίκια τους βλέπαμε με δέος. Αισθάνεσαι περήφανος για την χώρα σου, πόσο μάλλον όταν ο τόπος σου σε έχει αναγκάσει να ξενιτευτείς. (O Θάνος ζει και εργάζεται στο Λονδίνο).
Πολλές χώρες θα ήθελαν να είχαν στο αγωνιστικό τους καλεντάρι έναν αγώνα όπως το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις, συνδεδεμένο με τοπία φυσικού κάλους, γεμάτα από ιστορία, κάτω από τον καταγάλανο ουρανό με φόντο το γαλάζιο της θάλασσας.
Η ΟΜΑΕ κατάφερε να επαναφέρει το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις στο αγωνιστικό ημερολόγιο το 2023 ως ο τελευταίος αγώνας του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ιστορικών αυτοκινήτων.
Δεν είναι μικρή υπόθεση για ένα σχετικά μικρό πρωτάθλημα 9 αγώνων (8 χώρες αφού η Ισπανία φιλοξενεί 2 αγώνες). Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πολλές άλλες ευρωπαϊκές ομοσπονδίες περιμένουν να καρπωθούν την ευκαιρία.
Με γνώμονα τα παραπάνω έγινε μία καλή αρχή, αλλά δεν πρέπει να εφησυχαζόμαστε. Οι 49 συμμετοχές θα πρέπει να γίνουν 100 τις επόμενες χρονιές. Δεν έχουμε να ζηλέψουμε κάτι από τις άλλες χώρες, έχουμε όλα εκείνα τα εργαλεία που άλλοι ψάχνουν. Χρειάζεται όμως δουλειά πολύ και σε βάθος.
Επικοινωνία και μάρκετινγκ είναι το άλφα και το ωμέγα σήμερα.
Θεωρώ ότι πάνω σε αυτό η οργάνωση δε λειτουργεί όπως πρέπει. Έχει μεγάλο κενό.
Ο κόσμος δεν γνώριζε για τον αγώνα, ο οποίος έλειπε από την εκκίνηση, από τον τερματισμό, και ήταν ελάχιστοι στις Ειδικές Διαδρομές.
Περίμενα να βρω αναμνηστικά στην εκκίνηση αλλά δεν υπήρχαν τίποτα απολύτως.
Δεν υπήρχε πνεύμα γιορτής.
Αφίσες με την προβολή του αγώνα δεν είδα πουθενά, ούτε πιτσιρίκια να κρατάνε αυτοκόλλητα από τον αγώνα.
Πρέπει να έχουμε το κόσμο κοντά μας, ειδικά τους νέους και όχι μόνο τους γνωστούς και παλιούς του χώρου.
Ο τεχνικός έλεγχος ήταν σε λάθος χώρο, χωρίς ενημέρωση για την πρόσβαση και σε μέρος που δεν πάει ο κόσμος.
Φανταστείτε την αίγλη αν στήναμε τα αυτοκίνητα στο ΣΕΦ, την ΟΠΑΠ Αρένα ή στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, γιατί όχι…κοιτάμε ψηλά πάντα!
Στον τερματισμό δεν έφτασα και δεν κατάφερα να είμαι στην απονομή.
Θεωρώ πάντως, ότι τερματισμός Ράλι Ακρόπολις μακριά από το Ζάππειο Μέγαρο είναι λάθος, χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω άλλες περιοχές.
Φέτος είχε επιλεγεί η Ελευσίνα ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023, και ήταν σωστή επιλογή, με την απονομή του πρωταθλήματος ιστορικών, αλλά η απονομή και ο χώρος ήταν πολύ μακριά από το όλο πνεύμα και η εικόνα ήταν πολύ άσχημη, που ταξίδεψε -δυστυχώς-την Ελλάδα εκτός συνόρων.
Δεν προστατεύσαμε έτσι την ιστορία μας, την ίδια μας τη χώρα.
Όσο για τους αφανής ήρωες, τους κριτές. Είναι πολύ όμορφα να βλέπεις χαμογελαστούς κριτές με θετικά σχόλια στην είσοδο και έξοδο των Ειδικών Διαδρομών, συμπαράσταση στο σέρβις παρκ και στο παρκ φερμέ. Μεγάλο ευχαριστώ, μας δίνει ενέργεια για την συνέχεια.
Θεωρώ πως τα αγωνιστικά μου χιλιόμετρα είναι λίγα για να σχολιάσω την επιλογή των Ειδικών Διαδρομών του αγώνα. Έχοντας όμως μεγαλώσει με πολύ σκόνη και ώρες αναμονής στα σέρβις, τα ακούσματά μου μου επιτρέπουν να έχω αγωνιστική άποψη.
Όταν λοιπόν το πρόγραμμα του αγώνα περιλαμβάνει Ειδικές Διαδρομές όπως Καρούτες, Βωξίτες, Προσήλιο δεν μπορεί να μην αισθάνεσαι κάπως.
Χώματα ιερά που τα έχουν “σκουπίσει” με το πέρασμά τους τεράστια ονόματα του χώρου (παγκόσμιοι και εγχώριοι), με κομμάτια τεχνικά που απαιτούν οδηγική σκέψη, τεχνική, τόλμη, ειδικά την νύχτα!
Προσωπικά δεν με ενόχλησαν ορισμένα κακοτράχαλα κομμάτια, μέρος του παιχνιδιού και σε αυτά η επιλογή είναι, “if in doubt, flat out” -σε περίπτωση αμφιβολίας- όπως είπε και ο Σκοτσέζος.
Υπάρχουν γνώμες και για ασφάλτινο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις, προσωπικά δεν με αγγίζει, ίσως μισό-μισό.
Σχολιάστηκε αρνητικά η αναμονή στο παρκ φερμέ το βράδυ του Σαββάτου 4 Νοεμβρίου πριν την κουραστική για πολλούς απλή διαδρομή προς την νυχτερινή Ειδική Διαδρομή “Καρούτες”.
Ίσως λίγο καλύτερος προγραμματισμός. Πάντως μετά το τέλος της Eιδικής Διαδρομής, η αδρεναλίνη έφτανε και για δύο ακόμα νυχτερινές Ειδικές Διαδρομές …μεγάλη εμπειρία!
Ταλαιπωρηθήκαμε να φτάσουμε στην εκκίνηση του αγώνα την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου το πρωί εξ αιτίας της κίνησης, καθώς ήταν ημέρα εργάσιμη και η Αθήνα στο φουλ. Πούλμαν, λεωφορεία, αυτοκίνητα είχαν μπλοκάρει τον δρόμο λίγα μέτρα πριν το χώρο συγκέντρωσης.
Για την ενημέρωση που λέγαμε…
Εξαιρετική για μια ακόμη φορά η Ιτέα, “άλλοι λένε ότι κούρασε και η Ελλάδα έχει και άλλα τοπία και μέρη τουριστικής προβολής”. Μπορεί να είναι και έτσι…
Η Ιτέα, κωμόπολη μαθημένη σε τέτοιες διοργανώσεις. Άνετος ο χώρος του σέρβις παρκ, αν και χρειάζεται λίγο προσοχή στο μέλλον για τον αριθμό οχημάτων που εισέρχονται χωρίς λόγο.
Είναι εύκολο να γίνει ατύχημα και να χαλάσει η διάθεση.
Υπέροχος ο κόσμος της Ιτέας, μικροί και μεγάλοι. Αγκαλιάζουν πάντα τους αγώνες και η αγωνιστική τους εμπειρία είναι φανερή. Όσο για τους επαγγελματίες (χώροι εστίασης, ξενοδοχεία κτλ), απλοί και γνήσιοι. Ευχαριστούμε για την φιλοξενία.
Όσο για τους τους συναθλητές μου, το κλίμα, τα χαμογέλα, οι αλληλοβοήθειες, τα σχόλια σε πάνε σε άλλες εποχές. Δεν υπάρχει καχυποψία, πισώπλατες κινήσεις, όλοι εκεί για το κέφι μας και την αγάπη για το άθλημα. Μπράβο και ας συνεχίσουμε έτσι, είμαστε όλοι υπεύθυνοι.
Θα κλείσω με αναφορά σε όλους εκείνους που βοήθησαν να είμαστε στην εκκίνηση. Χωρίς τον πατέρα μου Σταμάτη και τιμ μάνατζερ της ομάδας δε θα ξεκινάγαμε, να ναι καλά και να μας προσέχει.
Ο μηχανικός και φίλος Μιχάλης Καλογερίδης για την προετοιμασία του αγωνιστικού αλλά και σαν “κομάντο” και στην διάρκεια του αγώνα.
Ο φίλος και ιδιοκτήτης της Half11 -ετοιμάζουμε κάτι ξεχωριστό για την εταιρία-Πέτρος Κολόμβος που ακολούθησε από Αγγλία αφοσιώθηκε έδωσε στυλ στο Starlet.
Και βέβαια τον χορηγό μας Samos Steamship Co., σεβασμός.
Ραντεβού το 2024, με μεγαλύτερους στόχους και προσοχή στην λεπτομέρεια που κάνει την διαφορά με το motori πάντα δίπλα μας.
Φωτογραφίες: Νίκος Κακολύρης