Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι κυρίαρχα στην επόμενη μέρα της αυτοκίνησης. Ωστόσο, ένα από τα βασικότερα εμπόδια για να φτάσουμε μέχρι εκεί είναι το θέμα της φόρτισης. Απάντηση σε αυτό το πρόβλημα θα μπορούσε να είναι η ασύρματη φόρτιση, κάτι που μελετά ενδελεχώς η Jaguar.
Σίγουρα η τοποθέτηση πληθώρας φορτιστών σε κοντινές μεταξύ τους αποστάσεις είναι μια λύση. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και έτσι είναι πολύ πιθανό το αυτοκίνητο να παρκάρει σε σχετικά μεγάλη απόσταση από το σπίτι του κατόχου. Επιπλέον, θα πρέπει να παραμείνει αρκετές ώρες στο ίδιο σημείο. Έτσι, χάνεται ένα μέρος από την ευκολία που προσφέρει γενικά το αυτοκίνητο ως μέσο, στις μετακινήσεις.
Η ασύρματη φόρτιση θα μπορούσε να κάνει την καθημερινότητα πιο εύκολη, καθώς τα αυτοκίνητα θα μπορούν να φορτίζουν όπου και αν βρίσκονται σταθμευμένα. Έτσι, δε θα υπάρχει άγχος σχετικά με την αυτονομία. Επιπλέον, οι οδηγοί δε θα αναγκάζονται να αφήνουν το αυτοκίνητό τους στο σταθμό φόρτισης και να συνεχίζουν με τα πόδια μέχρι το σπίτι.
Η Jaguar μελετά στο Όσλο, πρωτεύουσα της Νορβηγίας, την εφαρμογή ασύρματης φόρτισης υψηλής ισχύος, η οποία θα κυμαίνεται στα 50kW με 75 kW. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει και άλλες υλοποιήσεις ασύρματης φόρτισης, όμως στις περισσότερες υπήρχε ένα κοινό πρόβλημα. Η ταχύτητα φόρτισης ήταν μικρή.
Προκειμένου να κάνει τις δοκιμές η Jaguar θα διαθέσει 25 μονάδες του αμιγώς ηλεκτρικού SUV της, I-Pace. Αυτά τα αυτοκίνητα θα λειτουργήσουν ως ταξί. Ακόμα, θα συνεργαστεί με τις εταιρείες Cabonline, Fortum Recharge και Momentum Dynamics. Οι τέσσερις εταιρείες μαζί θα δημιουργήσουν ένα δίκτυο ασύρματης φόρτισης υψηλής ισχύος. Στόχος είναι να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των επαγγελματιών οδηγών.
Οι επιφάνειες φόρτισης θα μπουν σε “πιάτσες”. Η ιδέα είναι ότι όσο ο οδηγός θα μένει εκεί, μέχρι να έρθει ο επόμενος πελάτης, το αυτοκίνητο θα φορτίζει. Δεδομένου ότι μέσα στη μέρα ένα ταξί περνάει αρκετό χρόνο σε “πιάτσες”, η μπαταρία θα είναι πάντα επαρκώς φορτισμένη.
Με την ασύρματη φόρτιση υπάρχει ακόμα ένα όφελος. Το αυτοκίνητο θα μπορεί να λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως, απλά αλλάζοντας οδηγό, καθώς δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη να μείνει συνδεδεμένο σε φορτιστή για κάποιες ώρες.