H πολύωρη οδήγηση κατά τη διάρκεια μακρινών ταξιδιών και η αυπνία είναι οι βασικότεροι παράγοντες που αυξάνουν σημαντικά την κόπωση πίσω από το τιμόνι.
Η κόπωση όπως είναι λογικό μειώνει τα αντανακλαστικά του οδηγού και αυξάνει το χρόνο έγκαιρης αντίδρασης, αν συμβεί κάτι απροσδόκητο στο δρόμο, σε ποσοστό που φτάνει το 16,72%.
Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και η βελτίωση της ευημερίας των οδηγών είναι βασικός πυλώνας στη στρατηγική ονόματι “Destination Zero” των Jaguar και Land Rover. Στο πλαίσιο αυτό οι βρετανικές premium εταιρείες παρουσιάζουν τη νέα τεχνολογία ακύρωσης θορύβου εντός της καμπίνας που αφαιρεί τους ανεπιθύμητους ήχους από την κύλιση των τροχών.
Η εν λόγω νέα τεχνολογία “Active Road Noise Cancellation” στόχο έχει να προσφέρει ακόμα πιο ξεκούραστα και ήσυχα ταξίδια στον οδηγό και στους επιβάτες. Πώς ακριβώς όμως λειτουργεί;
Ενεργοποιείται μέσω της τεχνολογίας “Silentium Active Acoustics”, χάρη στην οποία σε κάθε τροχό του οχήματος υπάρχουν αισθητήρες που παρακολουθούν διαρκώς σε πραγματικό χρόνο τις δονήσεις από την επιφάνεια του δρόμου (λακκούβες-κατσαρό οδόστρωμα) και υπολογίζει το ηχητικό κύμα αντίθετης φάσης που απαιτείται για την απομάκρυνση του θορύβου που φτάνει στα αφτιά των επιβατών. Σημειώνεται ότι το ηχητικό κύμα αντίθετης φάσης αναπαράγεται μέσω του ηχοσυστήματος της Meridian.
Σύμφωνα με τις Jaguar-Land Rover επιτυγχάνεται μείωση των ανεπιθύμητων θορύβων από την κύλιση κατά 10 ντεσιμπέλ και μείωση του συνολικού θορύβου 3 έως 4 ντεσιμπέλ. Αυτή η σημαντική μείωση της έκθεσης σε θορύβους χαμηλής συχνότητας έως 300Hz μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της κόπωσης του οδηγού.
Η τεχνολογία “Active Road Noise Cancellation” χρησιμοποιείται ήδη στις Jaguar F-Pace και XF, αλλά και στο Range Rover Velar. Τέλος, να πούμε ότι συνδυάζεται με το αντίστοιχο σύστημα ακύρωσης θορύβου από τον κινητήρα “Engine Noise Cancellation” που ενσωματώνει η Jaguar F-Pace και το νέο plug-in υβριδικό Range Rover Velar.