Η JD Power κυκλοφόρησε μια νέα μελέτη σύμφωνα με την οποία, ενώ το 68% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν μόνιμα εγκατεστημένο φορτιστή Επιπέδου 2 στο σπίτι, η συνολική τους ικανοποίηση από την εμπειρία μειώνεται κάθε χρόνο…
Τα ευρήματα προέρχονται από τη μελέτη οικιακής φόρτισης 2023 Electric Vehicle Experience (EVX), η οποία βαθμολογεί την ικανοποίηση του ιδιοκτήτη με τους πολλούς φορτιστές L2 στην αγορά των ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, η μελέτη κατέγραψε ότι η ικανοποίηση από τη φόρτιση του σπιτιού μειώθηκε, συνολικά, κατά 12 μονάδες φέτος σε 740 σε μια κλίμακα 1.000 βαθμών. Η αιτία: Το αυξανόμενο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας λόγω του πληθωρισμού. Οι ιδιοκτήτες φέρεται, επίσης, να είναι δυσαρεστημένοι με τις ταχύτητες φόρτισης στο σπίτι -αν και, για κάποιο λόγο, η JD Power δεν εξηγεί ότι το έτος μοντέλου του EV μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Η εταιρεία αναφέρει σε δελτίο Τύπου, ότι: «Η μελέτη του 2023 διαπιστώνει ότι οι ιδιοκτήτες EV μοντέλων 2022 και 2023 είναι λιγότερο ικανοποιημένοι με την ταχύτητα φόρτισης στο σπίτι τους (605 και 597 βαθμοί, αντίστοιχα) σε σχέση με τους ιδιοκτήτες των EVs του 2021 (616) και των μοντέλων 2020 (608)», κάτι που προκαλεί έκπληξη δεδομένου ότι τα νεότερα EV, συνήθως, έχουν καλύτερη τεχνολογία φόρτισης, και, επομένως, ταχύτητες φόρτισης, σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα.
Η φετινή μελέτη μέτρησε την ικανοποίηση των οικιακών φορτιστών για μεμονωμένους φορτιστές σε οκτώ τομείς:
- Δίκαιη τιμή λιανικής
- Μήκος καλωδίου
- Μέγεθος φορτιστή
- Ευκολία περιέλιξης/αποθήκευσης καλωδίου
- Κόστος χρέωσης
- Ταχύτητα φόρτισης
- Ευκολία στη χρήση
- Αξιοπιστία
Ο μόνιμα τοποθετημένος οικιακός φορτιστής L2 με την υψηλότερη βαθμολογία είναι ο επίσημος φορτιστής της Tesla, ο οποίος συγκέντρωσε 790 από τους 1.000 βαθμούς. Η επιλαχούσα προέρχεται από το GRIZZL-E, που σημείωσε 757 βαθμούς και τρίτη η Emporia με 754 βαθμούς.
Η JD Power συνεργάστηκε με το PlugShare για την παραγωγή της φετινής μελέτης. Το PlugShare είναι οικείο στους περισσότερους ιδιοκτήτες EV, πολλοί από τους οποίους χρησιμοποιούν την εφαρμογή της εταιρείας για να βρουν διαθέσιμους φορτιστές και να παρακολουθούν τις εμπειρίες τους.
Το δείγμα των ερωτηθέντων
Η μελέτη περιλάμβανε 13.860 ιδιοκτήτες EV και plug-in υβριδικών (2017-2023) και διήρκεσε από τον Δεκέμβριο του 2022 έως τον Φεβρουάριο του 2023.
Ευτυχώς, η JD Power κάνει προτάσεις για να αυξήσουν οι κάτοχοι την ικανοποίησή τους με τη φόρτιση στο σπίτι, εάν δυσκολεύονται:
«-Γνωρίστε τον πάροχο υπηρεσιών κοινής ωφέλειας: Μπορεί να προσφέρει ένα πρόγραμμα για τη φόρτιση οχημάτων στο σπίτι που περιλαμβάνει εκπτώσεις ή κίνητρα, αλλά πρέπει να ρωτήσετε για να μάθετε.
-Προγραμματίστε τη φόρτισή σας: Εάν το ηλεκτρικό σας όχημα προσφέρει προγραμματισμό φόρτισης, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για φόρτιση σε ώρες εκτός αιχμής, όταν η ηλεκτρική ενέργεια είναι φθηνότερη.
-Τοποθεσία, τοποθεσία, τοποθεσία: Το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας είναι υψηλότερο σε ορισμένες περιοχές της χώρας από άλλες. Η μελέτη έδειξε ότι οι ιδιοκτήτες πχ, στη Νέα Αγγλία είναι λιγότερο ικανοποιημένοι, ενώ οι κάτοικοι στην ανατολική νότια κεντρική περιοχή της χώρας είναι πιο ικανοποιημένοι.
-Αναβάθμιση στο Επίπεδο 2: Η μεγαλύτερη αύξηση της ικανοποίησης με τη φόρτιση στο σπίτι θα έρθει όταν ένας ιδιοκτήτης αναβαθμίσει από το Επίπεδο 1 στο Επίπεδο 2 τη φόρτιση.»
Η ικανοποίηση με την ταχύτητα φόρτισης αναβαίνει 373 πόντους όταν συμβαίνει αυτό, σύμφωνα με τη μελέτη.
Τα ηλεκτρικά μεγάλης εμβέλειας έχουν μεγάλες μπαταρίες που μπορούν να αποθηκεύσουν πολλή ενέργεια και δεν αποτελεί έκπληξη που ορισμένοι νέοι ιδιοκτήτες διαπιστώνουν ότι το νέο τους αυτοκίνητο χρεώνεται περισσότερο από αυτό που περίμεναν.
Ωστόσο, με τις παραπάνω χρήσιμες συμβουλές, ένας ιδιοκτήτης θα πρέπει να μπορεί να μειώσει αυτό το κόστος και τίποτα δεν μπορεί ποτέ να χαλάσει εντελώς την εμπειρία του να βγαίνεις στο δρόμο το πρωί κάθε ημέρας με ένα πλήρως φορτισμένο αυτοκίνητο.