Ως γνήσιο τέκνο της Jeep το Avenger «διψάει» για περιπέτεια και εξερευνήσεις σε απάτητα μονοπάτια.
Πλέον μπορεί να περάσει με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τα σύνορα της ασφάλτου, χάρη στη νέα τετρακίνητη έκδοση 4xe, το βιβλίο παραγγελιών της οποίας έχει ήδη ανοίξει στην Ευρώπη, ενώ προσφέρεται στην εξοπλιστική έκδοση Upland και στη νέα The Noth Face, την οποία γνωρίσαμε από κοντά σε ένα μαγευτικό, αλπικό τοπίο, στο Κουρμαγιέ της Ιταλίας.
Jeep: Το νέο Avenger 4xe The North Face Edition
Στην κορυφή της εξοπλιστικής γκάμας για το Avenger 4xe τοποθετείται η νέα έκδοση που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη γνωστή αμερικάνικη εταιρεία ένδυσης και εξοπλισμού για αθλητικές δραστηριότητες, την The North Face. Οι ομάδες σχεδίασης της Jeep και της The North Face συνεργάστηκαν στενά πάνω από δυο χρόνια για να δημιουργήσουν το νέο Avenger 4xe The North Face Edition.
H Jeep θα κατασκευάσει μόνο 4.806 αντίτυπα του Avenger 4xe The North Face Edition, αριθμός που προέρχεται από το υψόμετρο του Mont Blanc (Λευκό Όρος), του ψηλότερου βουνού στην Ευρώπη. Άλλωστε η φύση, και ιδιαίτερα τα βουνά, αποτέλεσαν τη βασική πηγή έμπνευσης για αυτή τη συνεργασία.
Το χαρακτηριστικό χρυσοκίτρινο χρώμα “Summit Gold” της The North Face, το συναντάμε σε διάφορα σημεία, όπως στα κεντρικά καπάκια των μαύρων 17 ιντσών ζαντών, στο όνομα του Avenger χαμηλά στις μπροστινές πόρτες, στη βάση του εμπρός προφυλακτήρα και στο αυτοκόλλητο του καπό. Παρατηρήστε επίσης τη γνώριμη μάσκα της Jeep με τις επτά κάθετες γρίλιες, οι οποίες έχουν μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα, ενώ αποτυπώνονται πάνω τους τοπογραφικές γραμμές.
Jeep: Ορεινό σκηνικό μέσα στο Avenger 4xe The North Face Edition
Μοναδικά στιλιστικά στοιχεία υπάρχουν και στο εσωτερικό του Avenger 4xe The North Face Edition. Στο ταμπλό συναντάμε και πάλι τοπογραφικές γραμμές, ενώ στο δεξί τμήμα, πάνω από τον αεραγωγό, βλέπουμε τη σιλουέτα του Mont Blanc και την ένδειξη “One of 4806” που υπενθυμίζει την περιορισμένη παραγωγή της έκδοσης. Στα πατάκια έχουν σχεδιαστεί τρισδιάστατες οροσειρές, ενώ τα καθίσματα έχουν περίγραμμα στην απόχρωση “Summit Gold” και είναι επενδυμένα με ανθεκτικό υλικό που καθαρίζεται πιο εύκολα.
Στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, εκτός από το λογότυπο The North Face, υπάρχουν ελαστικοί ιμάντες για τη συγκράτηση αντικειμένων. Την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό ζεσταίνουν, μεταφορικά και κυριολεκτικά, ορισμένα ακόμα χαρακτηριστικά, όπως ο κρυφός φωτισμός πολλαπλών χρωμάτων, ενώ θερμαινόμενο είναι το παρμπρίζ και τα εμπρός καθίσματα. Οι αγοραστές της νέας έκδοσης παίρνουν δώρο το “The North Face Explore Pack”, το οποίο περιλαμβάνει ένα σακίδιο, ένα μπουκάλι νερού και μια μικρή σκηνή.
Jeep: Με τετρακίνηση και ήπιο υβριδικό σύστημα το Avenger 4xe
Υπενθυμίζουμε ότι αρχικά το Avenger μας συστήθηκε ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο και στη συνέχεια προστέθηκε στη γκάμα του βενζινοκίνητη και ήπια υβριδική έκδοση, με τη μετάδοση της κίνησης όμως να γίνεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Η εξηλεκτρισμένη έκδοση 4xe, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, φέρνει για πρώτη φορά στο Avenger τα οφέλη της τετρακίνησης, που σπάνια συναντάμε στην κατηγορία του.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο Avenger 4xe έχει ο γνωστός τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, ενώ αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής. Το «παρών» δίνει και ένας ηλεκτροκινητήρας 21 kW (29 ίππων), ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, ώστε να μπορεί να κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά το Avenger 4xe.
Την τετρακίνηση εξασφαλίζει ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας, επίσης 21 kW, που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω σύστημα, κινώντας τους πίσω τροχούς, μέσω μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1.
Χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο, όποτε και για όσο χρειάζεται. Αναλυτικότερα, μέχρι τα 30 χλμ./ώρα το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς.
Σε ταχύτητες μεταξύ 30-90 χλμ./ώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Πάνω από τα 90 χλμ./ώρα η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου.
Στον τομέα των επιδόσεων το Avenger 4xe επιτυγχάνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 194 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση με το προσθιοκίνητο ήπιο υβριδικό Avenger των 100 ίππων η ισχύς, η ροπή και η τελική ταχύτητα έχουν αυξηθεί κατά 36 ίππους, 25 Nm και 10 χλμ. αντίστοιχα, με ελάχιστη όμως άνοδο των εκπομπών C02.
Jeep: Εκεί που τελειώνει η άσφαλτος συνεχίζει το Avenger 4xe
Εκτός από την τετρακίνηση στις off-road εξορμήσεις το νέο Avenger 4xe εκμεταλλεύεται επίσης το σύστημα “Hill Descent Control” για τις απότομες κατηφόρες, την αυξημένη κατά 10 χλστ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 210 χλστ., τις βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης (22 μοίρες), ράμπας (21 μοίρες) και αναχώρησης (35 μοίρες), ενώ ταυτόχρονα έχει ικανότητα διέλευσης από νερό βάθους έως 400 χλστ.
Πατάει σε τροχούς που ντύνονται με στάνταρ ελαστικά M+S, ενώ προαιρετικά διαθέσιμα είναι τα ελαστικά All Terrain 3PMSF για ακόμα πιο ενισχυμένη πρόσφυση. Σε εδάφη καλυμμένα με χώμα ή χαλίκι το Avenger 4xe μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση μπορεί να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%.
Μέσω της λειτουργίας Selec-Terrain υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του κατάλληλου προγράμματος οδήγησης ανάλογα με τις ανάγκες και τις συνθήκες. Στο πρόγραμμα “Auto” για καθημερινή χρήση η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται προκειμένου να διατηρούνται χαμηλά η κατανάλωση και οι ρύποι. Στο “Snow” εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα σε ολισθηρό οδόστρωμα, στο “Sand & Mud” οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης μπαίνουν σε ειδική λειτουργία, ενώ στο “Sport” μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost.
Σημειώνεται ότι στο νέο Avenger 4xe έχει τοποθετηθεί πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που συναντάμε κυρίως σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας , με αποτέλεσμα αυξημένη άνεση ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους.
Jeep: Το Avenger 4xe Upland
Σχεδιαστικά το Avenger 4xe στην έκδοση Upland ξεχωρίζει με το σχετικό λογότυπο στο πίσω τμήμα, τις πράσινες “lime” πινελιές στο μπροστινό προφυλακτήρα και στα καπάκια των μαύρων τροχών (17 ιντσών), το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος, τον πίσω γάντζο ρυμούλκησης που προεξέχει, τις στάνταρ ράγες οροφής για τη μεταφορά εξοπλισμού, τα επανασχεδιασμένα φώτα ομίχλης τοποθετημένα ελαφρώς ψηλότερα και προς τα έξω για να βελτιώνουν την ορατότητα σε νυχτερινές διαδρομές.
Επιπλέον οι προφυλακτήρες είναι κατασκευασμένοι από υλικό που προστατεύει από τις γρατσουνιές και ο μπροστινός είναι επανασχεδιασμένος για να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της εκτός δρόμου οδήγησης, δίνοντας χώρο στους τροχούς να υπερβούν εμπόδια, όπως ογκώδεις πέτρες.
Το προαιρετικό αυτοκόλλητο στο μπροστινό καπό από ματ υλικό, εκτός από αισθητική έχει και πρακτική λειτουργία, αποτρέποντας αντανακλάσεις από τον ήλιο κατά την οδήγηση. Το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να προστατεύεται κατά το δυνατόν από μικροχτυπήματα.
Στο εσωτερικό συναντάμε μαύρη επένδυση οροφής, ασημί διακοσμητικό ένθετο στο ταμπλό με την ένδειξη 4xe, τιμόνι από συνθετικό δέρμα, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 10,25 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων με νέα γραφικά που περιλαμβάνουν πληροφορίες για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών, καθίσματα κατασκευασμένα από διπλάσια ανθεκτικό υλικό που είναι πλήρως αδιάβροχο, ενώ καθαρίζεται εύκολα από λεκέδες και λάσπη.
Στην ελληνική αγορά το Jeep Avenger 4xe αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ οι τιμές του δεν έχουν ανακοινωθεί προς το παρόν.