Από την πληρέστατη γκάμα του Jeep Avenger, ξεχωρίζει η αποδοτικότερη e-Hybrid, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Υπενθυμίζουμε ότι το μικρότερο SUV της αμερικάνικης εταιρείας αρχικά το γνωρίσαμε ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, έπειτα με θερμικό κινητήρα 1.2 λίτρων, ο οποίος στη συνέχεια ενισχύθηκε με το προαναφερθέν ήπιο υβριδικό σύστημα, ενώ με τη συγκεκριμένη εξηλεκτρισμένη μορφή αναμένεται και η πιο περιπετειώδης τετρακίνητη έκδοση 4xe.
Jeep Avenger e-Hybrid: Η δομή του ήπιου υβριδικού συστήματος
Στις περισσότερες εκδοχές του Avenger λοιπόν, πρωταγωνιστεί ο τρικύλινδρος turbo 1.2 λίτρων βενζινοκινητήρας, ο οποίος και στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 100 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 205 Νm ροπής (2.750 σ.α.λ.). Το «παρών» δίνει επίσης μπαταρία ιόντων λιθίου και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (με paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές) που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Παράλληλα ένα ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων (21 kW) και 55 Nm ροπής φιλοξενείται στο αυτόματο κιβώτιο, μαζί με το inverter και την ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης του υβριδικού πακέτου. Ο θερμικός κινητήρας επωφελείται επίσης από μια μίζα-εναλλάκτη (BSG) και λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller προκειμένου να μεγιστοποιούνται τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας.
Αν και δε συνηθίζεται στα ήπια υβριδικά συστήματα, εδώ διαπιστώσαμε ότι το Avenger e-Hybrid μπορεί να κινείται και αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια σε συγκεκριμένες όμως συνθήκες, όπως στην εκκίνηση, στις μανούβρες παρκαρίσματος και στο μποτιλιάρισμα με αρκετά χαμηλή ταχύτητα και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με την Jeep, το Avenger e-Hybrid κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για μέχρι 1 χλμ. με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα.
Αυτό το πλεονέκτημα ωφελεί την κατανάλωση καυσίμου, με τη σχετική ένδειξη έως 7,1 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,1 λίτρα/100 χλμ. και C02 στα 112 γρ./χλμ. με απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας).
Jeep Avenger e-Hybrid: Στο δρόμο
Από πλευράς επιδόσεων το Avenger e-Hybrid μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,9 δευτ. και να φτάσει έως τα 184 χλμ./ώρα. Γενικότερα το ήπιο υβριδικό σύστημα προσδίδει μια σπιρτάδα στο Avenger, την οποία αντιλαμβάνεσαι από την αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, τόσο στις εκκινήσεις από στάση, όσο και στις ρεπρίζ, ενώ αυτό εξαρτάται και από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Εco, Normal, Sport).
Ένας ανεπαίσθητος κραδασμός γίνεται αντιληπτός όταν ο θερμικός κινητήρας μπαίνει στο «παιχνίδι», χωρίς όμως να επηρεάζει την ομαλή λειτουργία του συνόλου. Εξίσου πολιτισμένη είναι και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με έγκαιρες και σωστές αλλαγές. Αποτελεσματικά και δυνατά αποδείχτηκαν τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω, ενώ από το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάρος, αν και δε χάνει σημαντικά σε αίσθηση, είναι γρήγορο και με κύκλο στροφής 10,5 μέτρων διευκολύνει τους ελιγμούς.
Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση, δεν περιορίζει το φιλτράρισμα των κακοτεχνιών, ενώ αποτρέπει από έντονες κλίσεις στις στροφές. Όπως προαναφέραμε το Avenger e-Hybrid είναι προσθιοκίνητο, αλλά ως γνήσιο τέκνο της Jeep αναζητά την περιπέτεια, με μικρές «δόσεις» να του προσφέρει το σύστημα Selec Terrain με προγράμματα για οδήγηση σε άμμο, λάσπη και χιόνι.
Σε φρόνιμες πάντα off-road αναζητήσεις συμβάλει η απόσταση των 201 χλστ. από το έδαφος, οι κοντοί πρόβολοι, το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος, οι καλές γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και ράμπας των 20, 35 και 20 μοιρών αντίστοιχα.
Jeep Avenger e-Hybrid: Γνώριμο έξω και μέσα
Η μοναδική ειδοποιός διαφορά στην εξωτερική αμφίεση του Avenger e-Hybrid είναι το πράσινο γράμμα e στο πίσω αριστερό τμήμα. Σημεία αναφοράς παραμένουν τα full Led εμπρός-πίσω φωτιστικά σώματα και η χαρακτηριστική μάσκα της Jeep με τις επτά κάθετες γρίλιες. Οι συμπαγείς διαστάσεις του, με μήκος 4.084 χλστ., πλάτος 1.776 χλστ. και ύψος 1.528 χλστ., το καθιστούν ευέλικτο μέσα στην πόλη.
Στο εσωτερικό συναντάμε σκληρά πλαστικά, αλλά με στιβαρή συναρμογή, γκρι διακοσμητικό ένθετο στο ταμπλό, ισχυρό ηχοσύστημα JBL, οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης με οθόνη 10.25 ιντσών, ο οποίος προβάλει και ενδείξεις του ήπιου υβριδικού συστήματος π.χ το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς βρίσκεται μια σειρά από μπουτόν για τον κλιματισμό, την ένταση του ραδιοφώνου, την κίνηση του οχήματος (P, R, N, D/M) και ο βαθύς αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα με αναδιπλούμενο μαγνητικό κάλυμμα. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 380 λίτρα και αυξάνεται στα 1.275 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Στο πνεύμα της εποχής λοιπόν με το χαρακτηριστικό “e” που υπογραμμίζει τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα του, με το αυτόματο κιβώτιο να σας κλείνει το μάτι για πιο χαλαρές μετακινήσεις…
Η αρχική τιμή του Jeep Avenger e-Hybrid, στην εξοπλιστική έκδοση Longitude, διαμορφώνεται στα 26.490 ευρώ.