Καθισμένοι κάτω από ένα δέντρο, παρατηρούμε το νέο Jeep Avenger μέσα στο δάσος και το ερώτημα που μας «βασανίζει» είναι το εξής.
Προσαρμογή στη «σκληρή» πραγματικότητα ή εξέλιξη του «είδους», για τη θρυλική αμερικάνικη μάρκα που καταξιώθηκε μέσα από τα σκληροτράχηλα μοντέλα με τις θηριώδεις off-road ικανότητες. Πόσο Jeep μπορεί τελικά να είναι ένα compact, προσθιοκίνητο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο; Η μετάβαση από τα φιλοσοφικά ερωτήματα στη δράση, θα μας δώσει πειστικές απαντήσεις.
To γνωρίζεις από την όψη
Η καταγωγή πάντως του νέου Avenger δεν κρύβεται, καθώς τιμά τη σχεδιαστική ταυτότητα της Jeep. Αδιάψευστοι «μάρτυρες» οι τετραγωνισμένοι θόλοι, οι χαρακτηριστικές επτά κάθετες γρίλιες στην κλειστού τύπου (πλέον) μάσκα και ο διακριτικά boxy σχεδιασμός της καμπίνας.
Βέβαια υπάρχουν και στοιχεία νεοτερισμού, όπως η διχρωμία της μαύρης οροφής με το υπόλοιπο αμάξωμα, τα full-Led φώτα και τα πίσω που υιοθετούν μοτίβο «X». O Βενιαμίν της Jeep έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα e-CMP2, έχοντας συμπαγείς διαστάσεις, με μήκος 4.084 χλστ., πλάτος 1.776 χλστ και ύψος 1.528 χλστ.
Εσωτερικό – Χώροι
Το λιτό ταμπλό έχει κάθετη διάταξη, τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αλλά με στιβαρή συναρμογή, ενώ τη μουντάδα του μαύρου «σπάει» το ασορτί διακοσμητικό ένθετο στο χρώμα του αμαξώματος. Στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων Uconnect, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρεται με οθόνη 7 ή 10,25 ιντσών.
Στη βάση της κεντρικής κονσόλας συναντάμε τα κουμπιά για την κίνηση του οχήματος (P, R, N, D/B) και το πρωτότυπο αναδιπλούμενο σε κομμάτια μαγνητικό κάλυμμα για το βαθύ αποθηκευτικό χώρο μικροαντικειμένων.
Το πορτμπαγκάζ έχει ικανοποιητική χωρητικότητα 355 λίτρων και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.562 χλστ., ενώ ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι κάπως περιορισμένος και ο μεσαίος επιβάτης θα δυσκολευτεί λίγο από το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο. Θα θέλαμε επίσης οι πίσω πόρτες να έχουν φαρδύτερο άνοιγμα.
Με 156 ίππους και 400 χλμ. αυτονομία
Ο ηλεκτροκινητήρας του νέου Avenger παράγει 156 ίππους και 260 Nm ροπής, ενώ επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9 δευτ. και τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα, προφανώς για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας.
Η μπαταρία, χωρητικότητας 54 kWh, με μια πλήρη φόρτισης υπόσχεται 550 χλμ. αυτονομίας σε αστικό περιβάλλον και συνδυαστική αυτονομία 400 χλμ., αριθμός που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, με επιλεγμένο όμως το πρόγραμμα οδήγησης Eco. Σε φορτιστή AC 11kW απαιτούνται 5 ώρες και 30 λεπτά για το 0-100% και σε ταχυφορτιστή DC 100kW, αρκούν μόλις 24 λεπτά για το 20-80% της μπαταρίας.
Οδηγώντας το ηλεκτρικό Jeep Avenger
Όπως προαναφέραμε μιλάμε για το πρώτο ηλεκτρικό Jeep ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Jeep όμως σημαίνει και περιπέτεια, που μεταφράζεται σε απόσταση 200 χλστ. από το έδαφος, μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος για τα κλαδιά, αλουμινένιες ποδιές εμπρός – πίσω και καλές γωνίες (προσέγγισης 20 μοίρες, αναχώρησης 32 μοίρες και ράμπας 20 μοίρες).
Επίσης στάνταρ είναι το σύστημα ελέγχου κατάβασης πλαγιάς (Hill Descent Control) και το Selec Terrain, που ενισχύει την πρόσφυση με τα προγράμματα Snow, Mud και Sand. Φύγαμε λοιπόν…
Βέβαια το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, το νέο Avenger θα το περάσει πατώντας αστική άσφαλτο, στην οποία διαπιστώσαμε είναι ότι έχει ανάλαφρο πάτημα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι σταθερό, ενώ αποδείχτηκε αρκετά ευέλικτο μέσα στην πόλη (κύκλος στροφής 11,07 μέτρα). Στον αυτοκινητόδρομο ο αεροδυναμικός θόρυβος θα γίνει αισθητός μετά τα 120 χλμ./ώρα.
Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά – ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι όσο σκληρή πρέπει για να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και όσο ενδοτική χρειάζεται όταν οι τροχοί συναντάνε κακοτεχνίες στο οδόστρωμα.
Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ με σχετικά καλή πληροφόρηση, ενώ η αίσθηση από το πεντάλ του φρένου προοδευτική, λόγω ανάκτησης ενέργειας, αλλά τη συνηθίζεις. Με το πρόγραμμα Sport η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη, αλλά στην εκκίνηση δεν έχεις το απότομο «τίναγμα» των ηλεκτρικών, ενώ αμέσως μειώνεται και η διαθέσιμη ηλεκτρική αυτονομία.
Συμπέρασμα
Η Jeep μέσα από το νέο Avenger καταφέρνει να ισορροπήσει τη «ζυγαριά» ανάμεσα στην ένδοξη παράδοση και στις ανάγκες του σήμερα, χωρίς να κόβει τις «ρίζες» της. Καταφέρνει να ακολουθήσει το ρεύμα του εξηλεκτρισμού, χωρίς όμως να παρασυρθεί ανεξέλεγκτα, για αυτό άλλωστε αποφάσισε να προσφέρει το Avenger και με βενζινοκινητήρα (1.2 λίτρων, με 100 ίππους και μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων).
Η αρχική τιμή του ηλεκτρικού Avenger, στην εξοπλιστική έκδοση Longitude, διαμορφώνεται στα 30.700 ευρώ (με όφελος κρατικής επιδότησης.