«Μπαστούνια» τα βρήκε το Jeep Avenger στην αξιολόγηση της ασφάλειάς του από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP.
Τα μόλις τρία αστέρια που απέσπασε για τη συνολική του απόδοση, οφείλονται κυρίως στα κενά που διαπιστώθηκαν στα συστήματα ασφαλείας.
Jeep Avenger: Προστασία ενηλίκων
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του Avenger δεν παραμορφώθηκε, ενώ καλή προστασία είχαν όλες οι κρίσιμες περιοχές στα σώματα των μπροστινών επιβατών. Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το Avenger, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα έθετε σε κίνδυνο το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας το στήθος του πίσω επιβάτη είχε οριακή προστασία, όμως η γενικότερη προστασία του ίδιου και του οδηγού ήταν καλή έως επαρκής.
Χωρίς κανένα πρόβλημα ολοκλήρωσε το Avenger τόσο την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, όσο και την πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του μπροστινού επιβάτη, προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση διαπιστώθηκε ότι ήταν οριακός. Παράλληλα το Avenger δε διαθέτει κάποιο σύστημα για το μετριασμό τραυματισμών των μπροστινών επιβατών σε τέτοιες περιπτώσεις. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλά τους μπορούν να προστατέψουν αποτελεσματικά τον αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση. Σε περίπτωση βύθισης του οχήματος στο νερό, οι πόρτες θα μπορούσαν να ανοίξουν, ώστε οι επιβάτες να διαφύγουν.
Jeep Avenger: Προστασία παιδιών
Οι κρίσιμες περιοχές στα σώματα των παιδιών, ηλικίας 6 και 10 ετών, ήταν καλή ή επαρκής στη μετωπική πρόσκρουση. Ωστόσο στην πλευρική πρόσκρουση ο θώρακας του μεγαλύτερου παιδιού είχε κακή προστασία. Επίσης το κεφάλι του 6χρονου ήρθε σε επαφή με το χέρι του 10χρονου και εφαρμόστηκε ποινή από τον EuroNCAP, αν και οι παράμετροι τραυματισμού δεν ήταν αυξημένοι.
Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του συστήματος. Το Avenger όμως δε διαθέτει σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών στα πίσω καθίσματα. Σημειώνεται ακόμα ότι το πίσω κεντρικό κάθισμα δεν είναι κατάλληλο για την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος.
Jeep Avenger: Προστασία πεζών
Το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλατιστή είχε καλή ή επαρκή προστασία στο καπό του Avenger, ενώ πιο επικίνδυνες κρίθηκαν οι δύσκαμπτες κολόνες του παρμπρίζ και η βάση του. Η προστασία της λεκάνης και των μηρών ήταν καλή σε όλα σχεδόν τα σημεία δοκιμής και αυτή του μηριαίου οστού σημείωσε πλήρεις πόντους, ενώ η προστασία των γονάτων καλή ή επαρκής.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του Avenger μπορεί να εντοπίζει εκτός από άλλα οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Η απόκριση του συστήματος σε πεζούς και ποδηλατιστές ήταν οριακή με κακή απόδοση σε πολλά από τα σενάρια δοκιμών του EuroNCAP. Περιορισμένη ήταν επίσης η απόδοσή του και προς τους μοτοσικλετιστές. Το Avenger δε διαθέτει σύστημα προειδοποίησης των επιβατών να μην ανοίξουν την πόρτα όταν περνάει δίπλα από το όχημα ποδηλατιστής.
Συνολικά, η απόδοση του συστήματος αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης ήταν οριακή στις δοκιμές με άλλα οχήματα, με κακή απόδοση σε ορισμένα σενάρια. Τα Avenger με αριθμό πλαισίου (VIN) από ZACNJAC57RJK86260 διαθέτουν αναβαθμισμένη προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, η οποία πληρούσε τις απαιτήσεις του EuroNCAP. Η Jeep προσφέρει δωρεάν αναβάθμιση του συστήματος προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης σε Avenger με προηγούμενους αριθμούς πλαισίου.
Jeep Avenger: Συστήματα ασφαλείας
Το Avenger διαθέτει ένα σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης. Στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει η υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω επιβατών, ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, εντοπισμός τοπικών ορίων ταχύτητας και δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής μέσω του περιοριστή ταχύτητας.
Aκολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Jeep Avenger και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 79%
Προστασία παιδιών: 70%
Προστασία πεζών: 59%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 53%