Ως Jeepάκι θα χαρακτηρίζαμε το νέο μοντέλο που έχει στα σκαριά η αμερικανική μάρκα, καθώς πρόκειται να είναι το πιο μικρό μεταξύ όσων θα διαθέτει στην γκάμα της, μικρότερο και από το Renegade, κάτω από το οποίο θα τοποθετείται.
Προτού συνεχίσουμε, λοιπόν, να αναφέρουμε ότι το Renegade έχει 4.236 χλστ. μήκος, 1.805 χλστ. πλάτος και μέχρι 1.718 χλστ. ύψος (ανάλογα με την έκδοση), ενώ το μεταξόνιο είναι 2.570 χλστ. Περιμένουμε, λοιπόν, ότι το Jeepάκι θα έχει διαστάσεις μικρότερες από αυτές που αναφέραμε.
Βέβαια, όσο μικρό και αν είναι, δεδομένου ότι πρόκειται για Jeep δε θα μπορούσε να μην έχει κίνηση σε όλους τους τροχούς. Στην προκειμένη περίπτωση, επειδή το κόστος και το βάρος θα ήταν δυσανάλογα αυξημένα αν τοποθετούνταν κάποιο κεντρικό σύστημα τετρακίνησης, οι άνθρωποι της εταιρείας θα ακολουθήσουν τον ηλεκτρικό δρόμο. Δηλαδή ο μπροστά άξονας θα κινείται από τους συμβατικούς κινητήρες που θα μπαίνουν κάτω από το καπό, ενώ την κίνηση του πίσω άξονα θα αναλαμβάνει, όποτε κρίνεται απαραίτητο, ένα ηλεκτρικό μοτέρ.
Jeep Wrangler: Σκαρφαλώνει με καλώδιο όχι με σκοινί
Πρόκειται για λύση που διαθέτουν ήδη οι μάρκες που ανήκαν στον όμιλο PSA, οπότε τώρα που ενώθηκαν με την FCA και δημιούργησαν τη Stellantis, αυτή η τεχνολογία μπορεί να μεταφερθεί απρόσκοπτα στους Αμερικανούς.
Εκτός από την τετρακίνηση, από την πρώην PSA θα προέλθει και η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί στο μικρό μοντέλο. Αν και το Renegade χρησιμοποιεί την Small Wide 4×4 που αναπτύχθηκε από την ίδια την πρώην FCA, για το Jeepάκι προκρίνεται η λύση της CMP, μιας πλατφόρμας που έχουμε δει σε πάρα πολλά μοντέλα των Citroen, DS, Opel και Peugeot. Η χρήση της CMP σημαίνει ότι γαλλικής προέλευσης θα είναι και οι κινητήρες που θα μπαίνουν κάτω από το καπό.
Όπως αναφέραμε, στις τετρακίνητες εκδόσεις ο πίσω άξονας θα κινείται από ηλεκτροκινητήρα, άρα σε αυτή την περίπτωση θα πρόκειται για υβριδικό (ή plug-in υβριδικό) σύνολο. Όμως θα υπάρχει και μία έκδοση που θα κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά, καταργώντας εντελώς τη χρήση συμβατικών καυσίμων.
Το Jeepάκι αναμένεται να μπει σε παραγωγή τον Ιούλιο του 2022, στο εργοστάσιο της εταιρείας που βρίσκεται στην περιοχή Τισί της Πολωνίας.