Ο Κριστιάν Μονιέ ήρθε στην κορυφή της Jeep, στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, με στόχο τη μεταρρύθμιση του brand.
Μετά από περισσότερο από ένα χρόνο, τα πρώτα αποτελέσματα είναι ορατά.
Και η πρώτη κίνηση για την Ευρώπη παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep.
To Αvenger. Eξ άλλου, μόνο τυχαία δεν ήταν η παρουσία της Jeep στο Παρίσι με αποκλειστικό έκθεμα το νέο EV.
Ο Μονιέ, σε σχέση με την πορεία της Jeep στην Ευρώπη, τόνισε ότι καλύπτει το 10% της κατηγορίας των SUV στην Ιταλία.
Όλα γίνονται, παράλληλα, με την ανοδική πορεία της αγοράς. Στην Ιταλία, αυτή η μάρκα είναι ιδιαίτερα αναγνωρισμένη, υπάρχει ανεπτυγμένο δίκτυο αντιπροσώπων, πολύ καλή εξυπηρέτηση και όλα αυτά μαζί οδηγούν στην επιτυχία.
Όσον αφορά την υπόλοιπη Ευρώπη τα πράγματα δεν είναι αντίστοιχα τόσο επιτυχή. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό. Ίσως, δεν υπάρχει τόσο καλή στόχευση σε άλλες αγορές.
Στη Γαλλία, η Jeep καλύπτει λιγότερο από το 1% του τμήματος. Είναι σχεδόν 10% πιο κάτω από ό,τι στην Ιταλία. «Ειλικρινά, για έναν Γάλλο σαν εμένα, δεν ήταν ξεκάθαρο γιατί υπάρχει αυτή η φθίνουσα πορεία», ανέφερε χαρακτηριστικά, ο Κριστιάν, τονίζοντας ότι το «έψαξε» και δίνει την εξής απάντηση:
«Όταν λανσαρίστηκε το Renegade στην Ευρώπη το 2014, πούλησε καλά σε όλη την ήπειρο.
Ένα από τα προβλήματα ήταν η προώθηση του αυτοκινήτου γιατί είχαμε ένα προϊόν που δεν ήταν πλήρως προσαρμοσμένο στις αγορές. Ακολούθησε το λανσάρισμα του 4xe πριν από 2 χρόνια με το Renegade και το Compass.
Αμιγώς ηλεκτρικά
Με την κατάργηση της βενζίνης και ντίζελ, πηγαίνουμε 100% ηλεκτρικά σε όλη την Ευρώπη, με εξαίρεση την Ιταλία».
Επιπλέον, με το λανσάρισμα του Avenger, ο Κριστιάν θεωρεί ότι είναι η ευκαιρία να προωθηθεί η Jeep στην Ευρώπη γιατί είναι πολύ πιο κατάλληλο όχημα για τις αγορές της.
Διαθέτει την κατάλληλη κίνηση, κατάλληλες διαστάσεις και λειτουργικότητα.
«Η Jeep είναι η ενσάρκωση της ελευθερίας, η θεραπεία για την πλήξη! Πολλοί άνθρωποι ήταν κλειδωμένοι για μήνες ή χρόνια και τώρα η Jeep προσφέρει στους ανθρώπους την ευκαιρία να δραπετεύσουν, να διασκεδάσουν.
Όταν δει ο καταναλωτής το Avenger και όταν παρουσιαστεί το concept πίσω από το νέο αυτοκίνητο, τότε θα καταλάβει ότι όταν είσαι ιδιοκτήτης Jeep, δεν έχεις απλώς ένα όχημα, έχεις κάτι διασκεδαστικό, κάτι που θα σε κάνει χαρούμενο γιατί το Jeep είναι μοναδικό.
Το Jeep είναι η επιτομή της περιπέτειας και ο κόσμος το λατρεύει.
Σήμερα υπάρχει μια τάση οι άνθρωποι να κάνουν διαφορετικά πράγματα. Απόδραση για τα Σαββατοκύριακα, οδική εκδρομή με φίλους και οικογένεια, πικνίκ στα βουνά κλπ.
Και η Jeep έρχεται την κατάλληλη στιγμή με το ρεύμα.
Οι δυνατότητες του αυτοκινήτου πολλές. Δεν χρειάζεται να δώσεις πολύ γκάζι για μια off-road ανάβαση, καθώς είναι πολύ ικανό εκτός δρόμου, με καλή επιτάχυνση.
Το Avenger θα είναι απόλαυση στην οδήγηση», συμπληρώνει ο Κριστιάν.
Ο ίδιος ερωτήθηκε γιατί το Avenger έκανε την παγκόσμια πρώτη στην έκθεση του Παρισιού.
Η απάντησή του ήταν ότι στην Jeep πιστεύουν πως υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες εκτός Ιταλίας και το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού ήταν μια εξαιρετική αφορμή να δείξουν ότι η Jeep αλλάζει, δεν είναι, πλέον, μεγάλα SUV με θηριώδεις κινητήρες, είναι κατάλληλα τα μοντέλα της για την Ευρώπη και υλοποιούν την ηλεκτροκίνηση, με ταχείς ρυθμούς.
«Οπότε Avenger, Grand Cherokee 4xe του χρόνου, ακολουθούμενο από Recon, Wagoneer S, που παρουσιάσαμε τον περασμένο μήνα, πραγματοποιούμε μια μεγάλη αγκαλιά στην ηλεκτροκίνηση σε πλήρη ταχύτητα.
Το 2025, τέσσερα ηλεκτρικά οχήματα με τα σήματα της Jeep θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη.
H Jeep προχωράει ολοταχώς, με στόχο στο τέλος της δεκαετίας να έχει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη».
Στην ερώτηση γιατί το Avenger αποκαλύφθηκε στο Παρίσι και όχι στις ΗΠΑ, ο Κριστιάν απάντησε ως εξής:
«Υπήρχαν πολλά σχόλια, ειδικά από το γαλλικό τμήμα του Καναδά, συγκεκριμένα από το Μόντρεαλ και το Κεμπέκ.
Υπήρχε και κάποιο σχόλιο από την Ευρώπη, από τη Νέα Υόρκη, από τη Βοστώνη και το Σαν Φρανσίσκο.
Όμως, το ενδιαφέρον είναι πολύ περιορισμένο για ένα μικρό σχετικά αυτοκίνητο όπως αυτό στη Βόρεια Αμερική. Στην Αμερική έχουμε άλλη εστίαση, με μεγαλύτερα αμαξώματα. Αυτό το προϊόν έχει σχεδιαστεί για την Ευρώπη.
Το εσωτερικό έχει τεράστιο αποθηκευτικό χώρο, και είναι εξαιρετικά λειτουργικό.
Υπάρχει αποθηκευτικός χώρος μπροστά, μεγάλος αποθηκευτικός χώρος στο πορτμπαγκάζ.
Για ένα όχημα με μικρές διαστάσεις, αυτές οι λύσεις είναι πολύ αποτελεσματικές για τον κάτοχο της Ευρώπης.
Είναι ένα πολύ ικανό όχημα, ακόμη και η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς είναι πολύ ισχυρή.
Έχει τις καλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στην κατηγορία του, κάτι που είναι βασικό για οδήγηση εκτός δρόμου.
Είναι παρόμοιο με το Renegade 4xe, που σημαίνει κάτι πολύ ικανό σε μικρή …συσκευασία.
Εξοπλίζεται με το Select Terrain, που σημαίνει ότι υπάρχει στο αυτοκίνητο ένα διαφορετικό σύστημα ελέγχου της μετάδοσης στους τροχούς για διαφορετικές επιφάνειες, ενώ υπάρχει και το Hill Descent Control, το οποίο είναι μοναδικό για αυτό το προϊόν.
Αυτονομία
Άρα, ένα πολύ ικανό προϊόν με μεγάλη αυτονομία 400 χλμ, και, για αστικό κύκλο είναι 550 χλμ.
Είναι, επίσης, ενδιαφέρον ότι με μια γρήγορη φόρτιση, σε τρία λεπτά έχει αυτονομία 30 χλμ.
Η μπαταρία είναι 54 kWh.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο στη σχεδίαση του αυτοκινήτου έχει να κάνει με το ότι είναι απόλυτα προστατευμένο, σαν να υπάρχει ασπίδα γύρω από το όχημα.
Υπάρχει ένα πλαστικό πάνελ στο κάτω μέρος της πόρτας που προστατεύει την πόρτα. Δεν υπάρχει κίνδυνος να γρατζουνιστεί το αμάξωμα αν ακουμπήσει σε στύλο ή πέτρα».
Ο Μονιέ τόνισε, ακόμη, ότι το DNA της Jeep με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν αλλάζει, η μάρκα είναι ίδια με πριν από 81 χρόνια!
«Η Jeep χαρακτηρίζεται από την ελευθερία, την αυθεντικότητα, το πάθος και την περιπέτεια.
Αυτά καθορίζουν το προϊόν μας και αυτά θα το καθορίζουν.
Με το Avenger η Jeep προσφέρει ένα προϊόν που είναι ταιριαστό στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς!»
Αυτά μας είπε ο Κριστιάν Μονιέ στο πλαίσιο της αποκάλυψης του Avenger στην έκθεση του Παρισιού.
Το Jeep Avenger, είναι ένα μικρό αστικό SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα eCMP, το οποίο μοιράζεται στοιχεία με το Opel Mokka-e και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Τίτσι στην Πολωνία.
Είναι ένα εργοστάσιο που μπορεί να συναρμολογήσει περίπου 17 αυτοκίνητα την ώρα, τα οποία σε τρεις βάρδιες των 7,5 ωρών μπορούν να δώσει μια εκτιμώμενη παραγωγή από 80.000 έως 90.000 αυτοκίνητα ετησίως, κυρίως για Ευρώπη, Ιαπωνία και Νότια Κορέα (δεν θα πωλούνται σε ΗΠΑ ή Κίνα).
Στο Tίτσι, ο Όμιλος Stellantis επένδυσε 755 εκ. ευρώ για να ξεκινήσει την παραγωγή τριών νέων μοντέλων, το πρώτο από τα οποία είναι το Jeep Avenger.
Το Avenger θα ξεκινήσει την καριέρα του στη χώρα μας κάτω από νέα αντιπροσωπεία μεταξύ των Ομίλων Autohellas (συμφερόντων Βασιλάκη) και Samelet (συμφερόντων Λεβί) -μέσω κοινής εταιρείας.
Θα είναι ο νέος εισαγωγές των προϊόντων Stellantis στην ελληνική αγορά που θα αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μαρκών Abarth, Alfa Romeo Fiat, Lancia, Fiat Professional και Jeep, με στόχο το πολύ καλύτερο πλασάρισμα στο δύσκολο ράλι των πωλήσεων, μέσα από νέες ιδέες και αντιλήψεις, κάτι που απουσίαζε από την μέχρι τώρα FCA Ελλάς υπό την μητρική εταιρία…