Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι κάτι που δε βλέπουμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς αυτά έχουν μία ή σε σπανιότερες περιπτώσεις δύο σχέσεις μετάδοσης και είναι πάντα αυτόματα. Ωστόσο, όταν πρόκειται για ένα από τα πιο σκληροτράχηλα εκτός δρόμου οχήματα που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο, τα δεδομένα μπορούν να είναι διαφορετικά.
Λίγο πριν το Easter Jeep Safari που θα γίνει στην έρημο Moab της πολιτείας Γιούτα στις Ηνωμένες Πολιτείες, η αμερικανική μάρκα παρουσίασε μια πρωτότυπη μορφή του Wrangler με ηλεκτρικό κινητήρα, το οποίο ονομάζεται Magneto.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα κανονικό Wrangler και συγκεκριμένα την έκδοση Rubicon, το οποίο οι μηχανικοί της μάρκας έχουν μετατρέψει σε ηλεκτρικό.
Σύμφωνα με όσα λένε η αίσθηση και οι επιδόσεις είναι αντίστοιχου επιπέδου με το να υπήρχε κάτω από το καπό ο V6 Pentastar των 3.6 λίτρων, με τα νούμερα να επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά τους.
Stellantis: Ποιος είναι ο Magneto;
Η ισχύς του κινητήρα φτάνει τους 285 ίππους και η ροπή τα 370 Nm, με τη διαδικασία της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 6.8 δευτερόλεπτα.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι υπάρχει χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Σύμφωνα με την Jeep είναι το ίδιο κιβώτιο που χρησιμοποιεί και ο Pentastar. Είναι, ίσως, η πρώτη φορά που βλέπουμε ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τρία πεντάλ, στοιχείο το οποίο τα διαφοροποιεί από όλες τις άλλες προτάσεις.
Για την μετατροπή σε ηλεκτρικό ένα βασικό πρόβλημα που έπρεπε να λυθεί είναι το πού θα τοποθετηθούν οι μπαταρίες. Στην Jeep επέλεξαν μία αντισυμβατική λύση. Χώρισαν την μπαταρία σε τέσσερα μέρη και τοποθέτησαν κάθε ένα σε διαφορετικό σημείο. Ο λόγος που έκαναν κάτι τέτοιο ήταν για να εξασφαλίσουν καλύτερη κατανομή βάρους άρα και ισορροπία του αυτοκινήτου.
Έτσι, τα δύο τμήματα μπήκαν εκατέρωθεν του σημείου που στη συμβατική έκδοση θα συναντούσαμε το ρεζερβουάρ βενζίνης, ένα τρίτο κομμάτι μπήκε κάτω από το καπό και το τέταρτο στο πίσω μέρος, εκεί που θα κανονικά θα ήταν ο χώρος αποσκευών.
Όσο για την αυτονομία, η Jeep ανακοινώνει ότι η μπαταρία έχει χωρητικότητα 70 kWh και ότι λειτουργεί στα 800 Volts, όμως δε λέει τίποτα για την αυτονομία.
Κρίνοντας από τη χωρητικότητά της εκτιμούμε ότι θα μπορεί να κινήσει το αμερικανικό σκληροτράχηλο SUV για αρκετά χιλιόμετρα, όμως όπως και να ‘χει πρόκειται για πρωτότυπο, οπότε αυτό έχει μικρή σημασία, καθώς μέχρι να φτάσουμε στην έκδοση παραγωγής σίγουρα θα δεχτεί πολλές βελτιώσεις.