Ενστικτωδώς αρχίζεις να ψάχνεις μη ασφαλτοστρωμένα εδάφη, όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός Jeep. Αυτό ακριβώς συνέβη και σε εμάς, για ακόμα μια φορά, με το Renegade.
Η εξωτερική του εικόνα παραμένει γνώριμη και διαχρονική μετά την ήπια ανανέωση της, με τους στρογγυλούς εμπρός προβολείς, τα πίσω φωτιστικά σώματα με εσωτερικό σχήμα “Χ”, τη χαρακτηριστική μάσκα τις επτά κάθετες γρίλιες της Jeep και την τετραγωνισμένη καμπίνα.
Το πλαστικό που καλύπτει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό δεν είναι αφρώδες αλλά έχει μαλακή υφή, ενώ η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών είναι προσεγμένες. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε την οθόνη αφής 7 ιντσών του σύστημα πολυμέσων UConnect, το οποίο έχει εύκολο μενού.
Ακόμα μια οθόνη TFT 7 ιντσών, πολλαπλών πληροφοριών και ενδείξεων, βρίσκεται ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων ανάμεσα στο αναλογικό ταχύμετρο και στο στροφόμετρο. Οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.570 χλστ.) και άφθονο «αέρα» για τα κεφάλια τους, λόγω της αρκετά ψηλής οροφής. Το πορτμπαγκάζ έχει τετραγωνισμένο και εκμεταλλεύσιμο σχήμα, προσφέρει 351 λίτρα, τα οποία αυξάνονται στα 1.297 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Το ασημί Renegade που βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες τροφοδοτείται από το νέο τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο, άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα MultiAir των 1.332 κ.εκ., ο οποίος είναι ο ισχυρότερος στη γκάμα του, ενώ αντικαθιστά τον απερχόμενο 1.4 MultiAir των 170 ίππων.
Αποδίδει 180 ίππους (5.750 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.850 σ.α.λ.), ενώ συνεργάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Το εν λόγω αυτόματο κιβώτιο, σε αστικά δρομολόγια και στο μποτιλιάρισμα προφέρει ξεκούραση και άνεση, ωστόσο όταν ζητήσεις το κάτι παραπάνω στον αυτοκινητόδρομο πατώντας πιο βαθιά το γκάζι θα διαπιστώσεις ότι καθυστερεί τις αλλαγές των σχέσεων, κρατώντας ψηλά τις στροφές, με φυσικό επακόλουθο την αύξηση του θορύβου, αν και ο βενζινοκινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία, ενώ και στο kickdown είναι λίγο αργό.
Δε διαθέτει paddles πίσω από το τιμόνι για αλλαγές των σχέσεων, αλλά ο λεβιές του κιβωτίου έχει και χειροκίνητη λειτουργία. Προφανώς το αυτόματο κιβώτιο φέρει και ένα μερίδιο ευθύνης για την «τσιμπημένη» μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία δύσκολα θα δείξει κάτω από 10 λίτρα/100 χλμ., αλλά το «ταβάνι» ήταν 12,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 7 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 160 γρ./χλμ.).
Οι επιδόσεις για τα δεδομένα (βάρος 1.430 κιλά, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο, ύψος και σχήμα αμαξώματος) κρίνονται ικανοποιητικές με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 8,5 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 201 χλμ./ώρα.
Όπως κάθε γνήσιο τέκνο της Jeep έτσι και το Renegade διακρίνεται για τις off-road ικανότητες του. Αυτό είναι άλλωστε το βασικό προσόν που του δίνει προβάδισμα απέναντι στα περισσότερα προσθιοκίνητα μοντέλα της κατηγορίας, τα οποία τα καταφέρνουν μόνο σε ήπιες και πατημένες χωμάτινες διαδρομές.
Το Renegade δεν «κοιτάζει» τους πρόποδες, αλλά την κορυφή του βουνού, στην οποία μπορεί να φτάσει βγάζοντας από τη φαρέτρα του τα εξής όπλα. Φυσικά δεν περιορίζεται στην απόσταση τω 166 χλστ. που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος. Σε κανονικές συνθήκες το σύστημα Jeep Active Drive μεταδίδει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ μόλις εντοπιστεί απώλεια πρόσφυσης στο «παιχνίδι» μπαίνει και ο πίσω άξονας μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη που ελέγχεται ηλεκτρονικά.
Ανάλογα τώρα με το έδαφος που πατάνε οι τροχοί του Renegade ο οδηγός μπορεί να ενισχύσει την πρόσφυση επιλέγοντας από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο (Selec Terrain) που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας το κατάλληλο πρόγραμμα (αυτόματο/χιόνι/άμμος/λάσπη).
Σε πιο δύσκολες καταστάσεις το Renegade μπορεί να ξεπεράσει τα εμπόδια της φύσης, αρκεί ο οδηγός να πατήσει στην ένδειξη 4WD Lock, ώστε να κλειδώσει το ποσοστό της ροπής ανάμεσα στους δυο άξονες.
Οι τροχοί των 17 ιντσών ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 215/60, ωστόσο αν κάποιο από αυτά «πληγωθεί» βαριά, το κιτ επισκευής ελαστικού που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ μάλλον δε θα καταφέρει να δώσει το κατάλληλο «γιατρικό». Όταν μιλάμε για SUV και μάλιστα τετρακίνητο, η κανονική ρεζέρβα είναι επιβεβλημένη. Η ψηλή θέση οδήγησης με την αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα βολεύει, όχι μόνο μέσα στην πόλη, αλλά και σε στενά ορεινά περάσματα.
Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, με μαλακή σχετικά ρύθμιση, είναι ότι πρέπει για τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων, με το Renegade να περνάει από πάνω τους σχεδόν ανεπαίσθητα. Στο ανοιχτό δρόμο έχοντας αναπτύξει υψηλότερη ταχύτητα θα αντιληφθείς τον αεροδυναμικό θόρυβο, λόγω της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας, του ύψους και των μεγάλων πλευρικών καθρεπτών. Ωστόσο η ηχομόνωση της καμπίνας μειώνει το θόρυβο που φτάνει στα αφτιά σου.
Εκτιμάς επίσης τη σταθερότητα και το γεγονός ότι δεν εμφανίζονται τάσεις πλεύσης. Αν πιέσεις παραπάνω το Renegade στις στροφές είναι λογικό ότι οι κλίσεις θα αυξηθούν, αλλά δεν υπονομεύεται η αίσθηση ασφάλειας και η πρόσφυση. Το τιμόνι έχει τεχνητό βάρος, χωρίς όμως να κουράζει μέσα στην πόλη, δε διακρίνεται για την ακρίβεια του, αλλά ούτε παραπληροφορεί.
Συμπερασματικά, το τετρακίνητο Renegade δε «μασάει» σε off-road διαδρομές, οι 180 ίπποι του νέου βενζινοκινητήρα προσφέρουν δύναμη, αλλά θα πρέπει να ξεπεράσεις την ένδειξη στην κατανάλωση καυσίμου και να συνηθίσεις τους ρυθμούς του αυτόματου κιβωτίου. Στην έκδοση Longitude η αρχική τιμή του διαμορφώνεται στα 26.900 ευρώ.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην ενότητα Galleries.