Η παρακάτω σουρεαλιστική φωτογραφία αποκρυσταλλώνει με ένα μόνο κλικ το χαρακτήρα του νέου Jeep Renegade 4xe.
Σκαρφαλώσαμε σε μια βουνοκορφή και εκεί, στη μέση του πουθενά, βάλαμε το καλώδιο στην ειδική αριστερή υποδοχή του Renegade 4xe. Όσο για την πρίζα; Κατέληξε στο κλαδί ενός γειτονικού δέντρου. Αυτή λοιπόν είναι η νέα plug-in υβριδική έκδοση του Renegade, η οποία συνδυάζει ηλεκτρική ενέργεια και off-road περιπέτεια.
Θέα και καθαρό οξυγόνο
Είστε έτοιμοι για μια, κυριολεκτικά και μεταφορικά, πράσινη διαδρομή;
Γνωρίζαμε ότι σε τέτοιο υψόμετρο δε θα βρίσκαμε δημόσιο φορτιστή για το Renegade 4xe. Αλλά τώρα που το σκεφτόμαστε, δε θα ήταν έξυπνη ιδέα η τοποθέτηση φορτιστών σε σχήμα δέντρου στα βουνά της Αττικής; Έστω στους πρόποδές τους…Άλλωστε πολλά SUV πλέον έχουν μπει στην πρίζα, με τη Jeep να ακολουθεί το ρεύμα της εποχής μέσα από τις 4xe plug-in υβριδικές εκδόσεις των τετρακίνητων Renegade και Compass.
Για τη γνωριμία μας με το Compass 4xe μπορείτε να μάθετε πατώντας εδώ.
Ο σημερινός πρωταγωνιστής μας όμως είναι το Renegade 4xe, το οποίο διαθέτει το ίδιο plug-in υβριδικό σύστημα με το Compass 4xe.
Ακτινογραφία
Κάπου εδώ όμως πρέπει να περάσουμε στο άχαρο, αλλά απαραίτητο, σκέλος των τεχνικών χαρακτηριστικών. Ανοίγοντας το εμπρός καπό του Renegade 4xe συναντήσαμε τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα MultiAir3, χωρητικότητας 1,33 λίτρων, με ισχύ 130 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και ροπή 270 Nm (1.850 σ.α.λ.).
Στον εμπρόσθιo άξονα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας συνδεδεμένος με το βενζινοκινητήρα που λειτουργεί και ως γεννήτρια. Στον πίσω άξονα έχει τοποθετηεθεί ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας με ενσωματωμένο διαφορικό “e-axle”, απόδοσης 60 ίππων και 250 Nm ροπής, ο οποίος μπορεί να ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης.
Μπαταρία
Μη ξεχάσουμε να αναφερθούμε στη μπαταρία, η οποία έχει χωρητικότητα 11,4 kWh. Με μια πλήρη φόρτιση της βλέπεις στη σχετική ένδειξη αυτονομία 50 χλμ. για κίνηση αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Άρα εντελώς αθόρυβα, χωρίς να κάψεις στάλα βενζίνης και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα.
Jeep Wrangler 4xe: Οι πρώτες χώρες που επισκέπτεται
Επανερχόμαστε στην ηλεκτρική αυτονομία, η οποία εξαντλείται ανάλογα με τις συνθήκες και το πόσο «βαρύ» δεξί πόδι έχεις. Σύμμαχος σου όμως στέκεται το σύστημα ενίσχυσης της ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης. Ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται στη βάση του λεβιέ ταχυτήτων.
Επιδόσεις-Κατανάλωση
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο, 6 σχέσεων. Στις πιο έντονες επιταχύνσεις θα θέλαμε να εκτελεί λίγο πιο γρήγορα τις αλλαγές των σχέσεων, ωστόσο δίνει τη δυνατότητα και του χειροκίνητου ελέγχου.
Συνδυαστικά το Renegade 4xe παράγει 190 ίππους. Όσο για τις επιδόσεις του; Ικανοποιητικές για τα δεδομένα, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 7,5 δευτ. και τη μέγιστη ταχύτητα να ανέρχεται στα 182 χλμ./ώρα.
Με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Hybrid καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ με το Sport είδαμε μέχρι 8,4 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 1,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 44 γρ./χλμ., προδιαγραφών ρύπων Euro 6d). Με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης (χωρητικότητας 36,5 λίτρων) η συνδυαστική αυτονομία του Renegade 4xe είναι κοντά στα 380 χλμ.
Περάστε μέσα
Καμία σχεδιαστική αλλαγή δεν υπάρχει στο εσωτερικό του Renegade 4xe. Μοναδική εξαίρεση ο πίνακας οργάνων με ενσωματωμένη έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών. Το αναλογικό δεξί όργανο σου δείχνει σε πραγματικό χρόνο τα επίπεδα Power και Charge. Tα υλικά είναι ποιοτικά με το μαλακό πλαστικό να κυριαρχεί στο ταμπλό. Το σύστημα πολυμέσων UCONNECT NAVI συνδυάζεται με κεντρική οθόνη αφής 8,4 ιντσών. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες ικανοποιούν, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 330 έως 1.277 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Σε χώμα και άσφαλτο
Κάθε μοντέλο της Jeep είναι ένα διαβατήριο για να γνωρίσεις καλύτερα τη φύση. Το ίδιο ισχύει και για το Renegade 4xe, το αμάξωμα του οποίου απέχει 186 χλστ. από το έδαφος. Παράλληλα οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας είναι 19,3-26,5 και 16,1 μοίρες αντίστοιχα.
Από το στρογγυλό περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, ανάλογα με τις συνθήκες, ανάμεσα στα τέσσερα προγράμματα (αυτόματο, σπορ, χιόνι, άμμος/λάσπη).
Επιπλέον υπάρχουν δυο προγράμματα για το σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης. Το 4WD Lock που εμπλέκει μόνιμα την τετρακίνηση σε ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα με συνεχή παροχή ροπής και στους δυο άξονες, καθώς επίσης το 4WD Low για ακραίες συνθήκες, ώστε να αξιοποιούνται στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δυο κινητήρων σε δύσβατα εδάφη.
Στον αυτοκινητόδρομο το Renegade 4xe ταξιδεύει με στιβαρότητα, ενώ το «πάτημα» του εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Κάθεσαι ψηλά εποπτεύοντας τα πάντα, ενώ στα χέρια σου κρατάς το τιμόνι που δε διακρίνεται για την ακρίβεια του. Σε καμία περίπτωση όμως δε σε μπερδεύει για την κατευθυντικότητα του οχήματος.
Η απόσταση του αμαξώματος, το τετραγωνισμένο σχήμα της καμπίνας και η μεγάλη μετωπική επιφάνεια του εμπρός παρμπρίζ είναι λογικό να δημιουργηθούν έναν αεροδυναμικό θόρυβο στις υψηλότερες ταχύτητες. Η ηχομόνωση όμως της καμπίνας λειτουργεί ως αντίβαρο. Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης δε χαμπαριάζει από λακκούβες, διατηρώντας ψηλά τον πήχη της άνεσης.
Συμπέρασμα
Το μικρό SUV της Jeep με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης έγινε πιο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά παρέμεινε αγρίμι στις off-road προκλήσεις. Στην εξοπλιστική έκδοση Limited κοστίζει 41.900 ευρώ (με Eco Bonus η τιμή μειώνεται στα 41.000 ευρώ).