Περισσότερο με κομπιούτερ παρά με τιμόνι μοιάζει αυτό το στρογγυλό (όχι απαραίτητα) που κρατούν στα χέρια τους oι Hamilton, Vettel, Verstappen, Sainz, Alonso, Ocon, Gasly, Bottas και τα υπόλοιπα παιδιά της ξεχωριστής αυτής παρέας των «Είκοσι», όσα και τα μονοθέσια που λαμβάνουν μέρος σε κάθε Γκραν Πρι της Formula 1.
Το τιμόνι της Formula 1 δεν έχει καμία σχέση με αυτό των καθημερινών αυτοκινήτων μας. Αν και λόγω των ψηφιακών ταμπλό και των οθονών που πληθαίνουν όλο και περισσότερα μπουτόν προστίθενται κάνοντας όχι και τόσο εύκολη τη ζωή του καθημερινού οδηγού. Μάλιστα σε αρκετά από αυτά πρέπει να αφιερώσεις ώρες ολόκληρες μελέτης για να μάθεις τις λειτουργίες τους, που πολλές από αυτές ούτε που θα τις χρησιμοποιήσεις …
Formula 1-Γκραν Πρι Πορτογαλίας-Κατατακτήριες: Έκλεψε την ευκαιρία ο Bottas
Επιστροφή όμως στο τιμόνι της Formula 1.
Περιστρεφόμενοι διακόπτες και μπουτόν σε όλη τη –μικρή-επιφάνεια του τιμονιού, όπου ο οδηγός περνάει πολλές ώρες για να τα μάθει τις λειτουργίες και στη συνέχεια να τα χρησιμοποιεί.
Τα τιμόνια λόγω των διαστάσεων μοιάζουν ότι είναι ίδια, αλλά δεν είναι.
Αρχικά το τιμόνι σχεδιάζεται σύμφωνα με την εργονομία που θέλει να έχει ο οδηγός, το οποίο μπορεί να το αλλάξει και κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Και αυτό αν διαπιστώσει ότι κατά τη διάρκεια των Γκραν Πρι του έρχεται πιο βολικά η αλλαγή ενός μπουτόν με κάποιο άλλο.
Υλικά
Για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται ανθεκτικά και πολύ ελαφριά υλικά, όπως τιτάνιο και ανθρακονήματα, πέρα των κυκλωμάτων και της οθόνης.
Στο τιμόνι υπάρχουν περισσότερα από 25 μπουτόν και διακόπτες, πέρα από τα paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων. Μάλιστα φέρουν και διαφορετικούς χρωματισμούς ώστε να αποστηθίζονται πολύ καλύτερα.
Επιπλέον υπάρχει και μια σειρά φωτεινές λυχνίες από Led.
Στο τιμόνι υπάρχει το μπουτόν όταν ο οδηγός εισέρχεται στα πιτς που αυτομάτως περιορίζει την ταχύτητα για να μην δεχτεί ποινή.
Για, τη ρύθμιση των φρένων, και τη δύναμη πέδησης, την ενεργοποίηση του DRS, τη συνομιλία με τα πιτς, τη λειτουργία παροχής υγρών στον οδηγό, τη λειτουργία σε ο,τι έχει να κάνει με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τη ροπή, όσο και την ανάπτυξη της ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και ανάκτησης ενέργειας μέσω των ηλεκτρονικών μονάδων τMGU-K αλλά και MGU-H, που αποτελούν σημαντικά σημεία στη στρατηγική που εφαρμόζει η κάθε ομάδα κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Φυσικά παρουσιάζουν βλάβες και αυτά, για αυτό υπάρχουν και ανταλλακτικά τιμόνια που δεν είναι λίγες οι φορές που τα αντικαθιστούν κατά τη διάρκεια ενός Γκραν Πρι.