Ο Χένρι Φορντ, ιδρυτής της Ford, έλεγε «διάλεξε όποιο χρώμα θέλεις, αρκεί να είναι μαύρο», και ο λόγος για το Model T, το πρώτο αυτοκίνητο της Ford που πρωτοκυκλοφόρησε αρχές του 1900.
Τότε στις αρχές του 1900 οι λόγοι μπορεί να ήταν διαφορετικοί από το σήμερα καθώς έχει περάσει ένας αιώνας.
Όμως δεν αποκλείεται να φτάσουμε σε αυτήν την εποχή. Να υπάρχει δηλαδή περιορισμός στην επιλογή των χρωμάτων.
Ποιός λοιπόν θα περίμενε ότι στο απόγειο της τεχνολογίας όσον αφορά την αυτοκίνηση, οι κατασκευαστές θα περιόριζαν ασφυκτικά τις προτιμήσεις των πελατών στις χρωματικές επιλογές αλλά και στα επίπεδα εξοπλισμού για τους υποψήφιους αγοραστές, πιεζόμενοι απο τις διεθνείς εξελίξεις;
Τα πολυάριθμα και δυσεπίλυτα προβλήματα που «βασανίζουν» καιρό τώρα την εφοδιαστική αλυσίδα, όσον αφορά τις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων, ανάγκασαν αρκετούς μεγάλους κατασκευαστές να υποχρεωθούν σε περικοπές της εξατομίκευσης των αγοραστών, στις δυνατές ευρωπαϊκές αγορές..
Έτσι για να μπορούν να παραδώσουν σε σύντομο (;) και εύλογα αποδεκτό χρονοδιάγραμμα στους πελάτες τα νέα τους αυτοκίνητα, δίχως αυτοί να περιμένουν μήνες για να τα αποκτήσουν, υιοθέτησαν εν ριπή το σχέδιο της Τesla, η οποία παραδίδει απο το νέο εργοστάσιο της στο Βερολίνο το μοντέλο Υ μόνο σε λευκό ή μαύρο χρώμα.
Αυτή η διαφορετική, αλλά τίμια προσέγγιση της Tesla, απέφερε ανοδικά κέρδη στην εταιρεία, σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Με αυτόν το τρόπο περιορισμού της χρωματικής επιλογής αλλά και του επιπέδου εξοπλισμού, μερικές Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, προσδοκούν άμεσα στη γρήγορη ανάκαμψη των πωλήσεων, στην επαρκή διαθεσιμότητα, αλλά και στην ευρυθμία της παραγωγής, καθότι απλουστεύονται ή καταργούνται στη πράξη αρκετοί επιμέρους κατασκευαστικοί τομείς.
Σε αυτό το μήκος κύματος, η Renault δίνει χρόνο παράδοσης 1 μήνα για το νέο Arkana αντί για 5 που ήταν μέχρι πρότερα, με τον όρο οι πελάτες της να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία μόνο χρώματα, ένα συγκεκριμένο επίπεδο εξοπλισμού και μία επιλογή κινητήρα, όλα στην έκδοση RS-Line.
Στην ίδια λογική η VW αφαιρεί αρκετά στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού στο ηλεκτρικό ID.3, λανσάροντας το σε μία και μόνο Ευρωπαική έκδοση, έτσι ώστε να μπορεί να παραδίδει το αυτοκίνητο στο συντομότερο δυνατό χρόνο.
Απο ότι λοιπόν διαφαίνεται, οι fast track παραγγελίες θα γίνουν μερικό καθεστώς, έως ότου επανέλθει η κανονικότητα στην τωρινή ενεργειακή κρίση, που με την σειρά της δημιουργεί περιπέτειες στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Διαβάστε επίσης