Μπορεί στα αλήθεια ο Φινλανδός να κερδίσει και στη Σαρδηνία και να κάνει 4 νίκες σερί;
Ο Κάλε Ροβάνπερα διεκδικεί φέτος το παγκόσμιο τίτλο. Τα πρώτα μεγάλα δείγματα για το τεράστιο ταλέντο του, αλλά και την αποτελεσματικότητά του, τα πήραμε πέρυσι. Ειδικά οι Έλληνες θεατές είχαν την χαρά να δούν τον Ροβάνπερα να ζωγραφίζει στις Ειδικές Διαδρομές του εθνικού μας αγώνα και τελικά να τον κερδίζει με άνεση πολύπειρου ράλιμαν και μάλιστα μπροστά απο αντιπάλους, όπως ο παγκόσμιος πολυπρωταθλητής Οζιέ.
Φέτος ο Φινλανδος «βγάζει μάτια». Στο Μόντε Κάρλο έκανε ένα αναγνωριστικό αγώνα, άλλωστε οι αντίπαλοί του στο πρωτάθλημα δεν ήταν αυτοί, που πάλεψαν στο Μονακό για τη νίκη. Δεν έχει αντιπάλους ούτε τον Λεμπ ούτε τον Οζιέ, αλλά όλους τους υπόλοιπους. Στη Σουηδία ήταν το πρόγραμμα του Κάλε για να εξαπολύσει την επίθεσή του και να δώσει σε όλους να καταλάβουν, οτι θα διεκδικήσει φέτος τον τίτλο. Νίκη στη Σουηδία σήμαινε επιβεβαίωση, οτι μπορεί να πάρει το προγραμματισμένο αποτέλεσμα που ήθελε.
Στην ασφάλτινη Κροατία όμως, ο οδηγός του Yaris έδειξε οτι είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Όχι μόνο δεν σήκωσε το πόδι από το γκάζι, όταν έχασε την πρώτη θέση από τη βροχή, που έπεσε στην προτελευταία ειδική διαδρομή και μια λάθος επιλογή ελαστικών του στέρησε την πρώτη θέση (την πήρε ο Τάνακ), αλλά τα έδωσε όλα με κίνδυνο να χάσει τα πάντα – κυρίως τους βαθμούς της δεύτερης θέσης για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
Η αρπαγή της νίκης στην τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα από τον Τάνακ, ήταν ένας άθλος που θα συζητιέται για καιρό.
Ήταν αυτή η νίκη, που ενθουσίασε τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα και ικανοποίησε όλους τους απόφοιτους της φινλανδικής σχολής, που επιτέλους στο πρόσωπο του νεαρού συμπατριώτη τους, βλέπουν την αναγέννηση της φινλανδικής κυριαρχίας στο παγκόσμιο στερέωμα. Μετά την Κροατία όλοι πλέον υποκλίθηκαν στο νέο αστέρι του WRC.
Στον πρώτο χωμάτινο αγώνα ο Κάλε είχε δύσκολο έργο. Ξεκινούσε με το Yaris, πρώτος, πράγμα που σήμαινε οτι την πρώτη δύσκολη μέρα του αγώνα σκούπιζε το δρόμο για τους αντιπάλους του.
Όμως ο νεαρός όχι μόνο δεν πτοήθηκε, αλλά οδήγησε αλάνθαστα και έμεινε ένα βήμα πριν την πρώτη θέση, που κρατούσε πεισματικά ο Έλφιν Έβανς.
Ο Έβανς έκανε κι αυτός ένα εκπληκτικό αγώνα. Εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα της σειράς εκκίνησης την πρώτη μέρα του αγώνα και τέθηκε επικεφαλής πολύ γρήγορα.
Εκεί έμεινε μέχρι τη στιγμή, που ο Ροβάνπερα εξαπέλυσε επίθεση για να πάρει τη νίκη. Αυτή τη φορά η βροχή ευνόησε τον Κάλε και πέρασε πρώτος, κερδίζοντας τον αγώνα. Τρείς συνεχόμενες νίκες σε τρία διαφορετικά απο τη φύση του ράλι (πάγος, άσφαλτος, χώμα) το λές και τεράστιο επίτευγμα.
Στη Σαρδηνία, (2-5 Ιουνίου), ο Κάλε έρχεται πάλι με μειονέκτημα την πρώτη μέρα. Ξεκινά πρώτος και θα καθαρίζει το δρόμο για τους αντιπάλους του τη δύσκολη πρώτη μέρα του αγώνα. Θα μου πείτε το έχει ξανακάνει στη Πορτογαλία.
Η Σαρδηνία δεν είναι Πορτογαλία. Τα χώματα της Σαρδηνίας είναι πιο σκληρά και οι ειδικές διαδρομές πιο απαιτητικές, από αυτές της Πορτογαλίας.
Οι αντίπαλοι του Κάλε τον υπολογίζουν πλέον και τον θεωρούν ικανό για τη νίκη σε κάθε είδος οδοστρώματος.
Στόχος τους να κερδίσουν οπωσδήποτε. Γιατί αν δεν συμβεί αυτό και κερδίσει ξανά ο Κάλε δεν βλέπουμε μετά από που θα μαζέψουν τη διαφορά στους βαθμούς στη γενική κατάταξη.
Είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για κατάκτηση του παγκόσμιου τίτλου; Η αυτοπεποίθηση του νεαρού φινλανδού σε συνδυασμό με το τεράστιο ταλέντο του δύσκολα θα καμφθούν, αν πάρει και τη Σαρδηνία.
Και αυτο το λέμε γιατί δεν υπάρχει ο «ένας» που θα κυνηγήσει τον Κάλε. Οι νίκες αν χαθούν από τον Φινλανδό θα πρέπει να τις κερδίζει ένας οδηγός για να τον ανταγωνιστεί στο κυνήγι του τίτλου, αν είναι πολλοί και διαφορετικοί και ο Κάλε συνεχίζει να κάνει νίκες στους αγώνες, που τον ευνοούν τότε θα πάρει τον τίτλο με το «ένα χέρι», όπως λέμε στο χώρο των αγώνων.
Ποιος θα είναι αυτός που θα ανταγωνιστεί στα ίσια τον Φινλανδό; Ο Νέβιλ; Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai, προσπαθεί, αλλα ακόμα ρίχνει την καρδάρα με το γάλα λίγο πριν τη σηκώσει, είτε από λάθη, είτε από ατυχία.
Ο Τάνακ; Ο Εσθονός δείχνει περισσότερο να είναι νούμερο δύο στην ομάδα της Hyundai, παρά ο οδηγός, που θα κυνηγήσει με αξιώσεις τον τίτλο. Οι οδηγοί της M-Sport; Μα, οι βαθμοί όλης της ομάδας μέχρι στιγμής είναι λιγότεροι, από ότι έχει συνολικά μόνος του ο Κάλε. Ο μόνος που μπορεί να τον αντιμετωπίσει με καλές προοπτικές είναι ο teammate του στην Toyota. Βάλτε στο παζλ και τη φιλοσοφία του Λάτβαλα, που είναι κατά των εντολών και θα δείτε, ότι ο Ουαλός μπορεί να αντιμετωπίσει τον Φινλανδό teammate του, αρκει να τον ευνοήσει και λίγο η τύχη.
Πήρε από τώρα ο Κάλε το πρωτάθλημα;
Οχι βέβαια, έχει όμως, αν κερδίσει και τη Σαρδηνία, θέσει μια σοβαρή ή μάλλον μια πολύ ισχυρή υποψηφιότητα.