Ένα φιλόδοξο πρότυπο που θα υπερβαίνει τις ομοσπονδιακές απαιτήσεις στις ΗΠΑ.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι εκχωρεί στην Καλιφόρνια τη νομική εξουσία να απαιτεί οι μισές από τις πωλήσεις βαρέων φορτηγών στην πολιτεία να είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2035,
Η έγκριση από την κυβέρνηση Μπάιντεν του Κανονισμού Προηγμένων Καθαρών Φορτηγών (ACT) της Καλιφόρνια έρχεται αφότου η πολιτεία απαγόρευσε πέρυσι την πώληση νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων ξεκινώντας από το ίδιο έτος στόχο του 2035.
Οι δύο αποφάσεις καθιστούν την Καλιφόρνια, την πολυπληθέστερη πολιτεία της χώρας και το κέντρο της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ, ηγέτη στον μετριασμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών, ο οποίος παράγει τα περισσότερα από τα αέρια θερμοκηπίου της χώρας.
Το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια είχε ζητήσει εξαιρέσεις από τον Νόμο για τον Καθαρό Αέρα για να θέσει αυστηρότερα πρότυπα για βαρέα επαγγελματικά οχήματα όπως απορριμματοφόρα, φορτηγά μεταφοράς και τρακτέρ-ρυμουλκούμενα. Η έγκριση του νέου κανόνα θα έχει πιθανώς μεγαλύτερες επιπτώσεις πέρα από την Καλιφόρνια και θα ανοίξει το δρόμο για άλλες πολιτείες να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.
Η Καλιφόρνια, η οποία έχει δεσμευτεί να επιτύχει 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έως το 2045, έχει σημαντική πρωτοπορία στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Για παράδειγμα, μια ομοσπονδιακή παραίτηση βάσει του νόμου για τον καθαρό αέρα δίνει τη δυνατότητα στην πολιτειακή εξουσία να υιοθετήσει αυστηρότερα πρότυπα οικονομίας καυσίμου από αυτά της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, η οποία έχει δημιουργήσει το προηγούμενο για τις υπόλοιπες ΗΠΑ σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των εκπομπών των οχημάτων.
Περίμεναν την άδεια
Ο κανόνας για τα βαρέα φορτηγά έχει ήδη υιοθετηθεί από έξι άλλες πολιτείες — Νέα Υόρκη, Νιου Τζέρσεϊ, Ουάσιγκτον, Όρεγκον, Μασαχουσέτη και Βερμόντ — οι οποίες περίμεναν την άδεια από την κυβέρνηση Μπάιντεν για να τον θεσπίσουν.
Ωστόσο, ορισμένοι από τους μεγάλους κατασκευαστές φορτηγών της χώρας και οι ομάδες πίεσης τους υποστήριξαν ότι οι απαιτήσεις για την πώληση ενός συγκεκριμένου ποσοστού ηλεκτρικών βαρέων φορτηγών είναι δαπανηρές και δύσκολο να εφαρμοστούν.
Η Ένωση Κατασκευαστών Φορτηγών και Μηχανών, ένας βιομηχανικός όμιλος που εκπροσωπεί τους κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων, είπε ότι τα πρότυπα θα αυξήσουν το κόστος των φορτηγών και θα έχουν ως αποτέλεσμα οι αγοραστές φορτηγών να καθυστερούν τις αποφάσεις αγοράς νέων οχημάτων.