Πάει για 100% EV μέχρι το 2035 θεσπίζοντας σταδιακούς περιορισμούς που θα αρχίζουν να εφαρμόζονται σε 4 χρόνια από τώρα.
Η Καλιφόρνια είναι έτοιμη να γίνει η πρώτη πολιτεία -και πιθανότατα η πρώτη παγκοσμίως κρατική διοίκηση- που θα περιγράψει λεπτομερώς με ποιο ακριβώς χρονοδιάγραμμα και ποια διαδικασία θα απαγορεύσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων οχημάτων κατά τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας, σύμφωνα με έκθεση που αποκάλυψαν οι New York Times.
Η Καλιφόρνια έχει, ήδη, μερικούς από τους πιο σκληρούς νόμους για τις εκπομπές ρύπων στη χώρα, επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι θα πρωτοστατούσε ως η πολιτεία που κάνει αυτή τη σημαντική κίνηση προς καθαρότερο αέρα και περιορισμό των υγρών καυσίμων. Μάλιστα, επειδή οι κανονισμοί της αφορούν όλο το πλέγμα των θερμικών κινητήρων σε ξηρά, θάλασσα και αέρα, το ισχυρό Συμβούλιο Αέριων Πηγών της Καλιφόρνια (CARB) αναμένεται να καταθέσει την σχετική πρότασή του άμεσα.
Παρά το γεγονός ότι είναι η πρώτη που θέσπισε τέτοιους νόμους θεωρείται βέβαιο πως και άλλες πολιτείες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Καλιφόρνια. Στο παρελθόν, το Κολοράντο, το Κονέκτικατ, το Ντέλαγουερ, το Μέιν, το Μέριλαντ, η Μασαχουσέτη, το Νιου Τζέρσεϊ, η Νέα Υόρκη, το Όρεγκον, η Πενσυλβάνια, το Ρόουντ Άιλαντ, το Βερμόντ, η Βιρτζίνια και η Ουάσιγκτον ακολούθησαν εισηγήσεις της CARB. Δηλαδή, αθροιστικά θα ήταν τουλάχιστον 15 πολιτείες ή περίπου το ένα τρίτο της χώρας.
Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου, η εντυπωσιακή τεχνολογία και τα γενναιόδωρα φορολογικά κίνητρα έχουν ενθαρρύνει τους αγοραστές σε όλες τις ΗΠΑ να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα. Η Tesla σέρνει το χορό στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθούν. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Kia EV6 έχουν μεγάλη ζήτηση καθώς και τα ηλεκτρικά φορτηγά όπως το Rivian R1T και το Ford F-150 Lightning .
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προετοιμαστεί για το μέλλον της ηλεκτρικής εποχής. Η BMW, η Nissan, η Toyota και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ανακοινώσει τα σχέδιά τους να κάνουν τα περισσότερα, αν όχι όλα, από τα μοντέλα τους BEV ή υβριδικά μέχρι το 2040. Ωστόσο, η Καλιφόρνια πάει πολύ παραπέρα. Ενώ ο στόχος του σχεδίου είναι το 100% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV) έως το 2035, αρχίζουν να τίθενται περιορισμοί από το 2026. Το 2026, το 35% του όγκου παραγωγής μιας αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να είναι ηλεκτρικά, ώστε να μπορεί να πουλάει στην Καλιφόρνια. Αυτό περιλαμβάνει επιβατικά οχήματα και ελαφρά φορτηγά. Κάθε χρόνο μετά, αυτή η απαίτηση θα αυξάνεται κατά περίπου 8% μέχρι να φτάσει τελικά στο 100%, έως το 2035.
Υπάρχουν και άλλες προκλήσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Σύμφωνα με την αναφορά των Times, ο Τζον Μποτζέλλα, Πρόεδρος της Alliance for Automotive Innovation πιστεύει ότι οι απαιτήσεις της Καλιφόρνια θα είναι «εξαιρετικά προκλητικές» για να μπορέσουν να ανταποκριθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. «Το αν αυτές οι απαιτήσεις είναι ρεαλιστικές ή εφικτές συνδέεται άμεσα με εξωτερικούς παράγοντες όπως ο πληθωρισμός, η υποδομή φόρτισης και καυσίμων, οι αλυσίδες εφοδιασμού, η εργασία, η διαθεσιμότητα και η τιμολόγηση κρίσιμων ορυκτών και η συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Δεν είναι σαφές, πάντως, εάν θα ακολουθήσει μια γενικευμένη ομοσπονδιακή εντολή την επόμενη δεκαετία που θα απαγόρευε εντελώς την πώληση νέων οχημάτων με ορυκτά καύσιμα για ολόκληρη τη χώρα μέχρι μια συγκεκριμένη ημερομηνία, αλλά ακολουθώντας το παράδειγμα της Καλιφόρνια και λαμβάνοντας υπόψη την εστίαση στην υποδομή από την κυβέρνηση Μπάιντεν, το ενδεχόμενο είναι ρεαλιστικό.