Ο οδηγός ενός Tesla Model S στον Καναδά θεώρησε ότι μπορεί να παραχωρήσει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου στα ηλεκτρονικά του συστήματα. Όσο για τον ίδιο, προτίμησε να πέσει για ύπνο. Μάταια η εταιρεία αναφέρει συνεχώς και σε όλους τους τόνους ότι το Autopilot δεν είναι σύστημα αυτόνομης οδήγησης αλλά υποβοήθησης του οδηγού.
Σύμφωνα με την Royal Canadian Mounted Police (σε ελεύθερη μετάφραση, Βασιλική Χωροφυλακή του Καναδά), δέχτηκαν μια κλήση για ένα αυτοκίνητο που κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα. Φυσικά αυτό δεν είναι κάτι ασυνήθιστο. Ασυνήθιστη δεν είναι ούτε η ταχύτητα κίνησης του Model S, η οποία ήταν 140 χλμ./ώρα.
Ωστόσο, όταν έφτασαν δίπλα στο αυτοκίνητο οι αστυνομικοί δεν μπορούσαν να πιστέψουν στα μάτια τους. Το αυτοκίνητο φαινόταν σα να μην έχει επιβάτες, καθώς και τα δύο μπροστινά καθίσματα είχαν ξαπλωμένες τις πλάτες, με “οδηγό” και “συνοδηγό” να κοιμούνται.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως όταν το περιπολικό άναψε τα φώτα του, το Model s επιτάχυνε στα 150 χλμ./ώρα.
Εν τέλει ο αστυνομικός κατάφερε να σταματήσει το ηλεκτρικό μοντέλο και να ξυπνήσει τους επιβάτες. Ο “οδηγός” ήταν ένας εικοσάχρονος. Εκτός από την κλήση για κίνηση πάνω από το όριο ταχύτητας, του αφαιρέθηκε το δίπλωμα για 24 ώρες λόγω υπερβολικής κούρασης.
Όμως η ιστορία για τον νεαρό δεν τελείωσε εδώ.
Κατόπιν περαιτέρω έρευνας, κατηγορήθηκε για επικίνδυνη οδήγηση. Έτσι, ορίστηκε δικάσιμος για τον Δεκέμβριο. Η ποινή που κινδυνεύει να δεχτεί είναι ένα χρόνο αφαίρεση διπλώματος και πέντε χρόνια φυλάκιση.
Πρέπει όλοι να έχουμε στο νου μας ότι μπορεί οι εταιρείες να δαπανούν δισεκατομμύρια ευρώ στα αυτόνομα αυτοκίνητα, όμως ακόμα αυτή η τεχνολογία δεν είναι διαθέσιμη. Ακόμα και αν έχουμε αυτοκίνητο με προηγμένα συστήματα αυτόνομης κίνησης, πρέπει να θυμόμαστε ότι βρίσκονται εκεί για να μας βοηθούν και όχι να μας αντικαθιστούν. Άλλωστε, σε ενδεχόμενο ατύχημα εμείς θα κατηγορηθούμε, όχι οι προγραμματιστές που έγραψαν τον κώδικα του συστήματος.
Εικόνα αρχείου