Σε ένα καλοσυντηρημένο και υγιές αυτοκίνητο που όλα δουλεύουν «ρολόι», από την εξάτμιση δεν θα πρέπει να βγαίνει καθόλου καπνός. Στην περίπτωση όμως που παρατηρήσουμε καπνό, το πιο σημαντικό είναι να δούμε το χρώμα του και θα ξέρουμε τί πάει λάθος.
Άκακος καπνός είναι μονάχα ο λίγος αραιός άσπρος καπνός που βγαίνει από την εξάτμιση όταν ξεκινάμε το αμάξι μας σε πολύ κρύες θερμοκρασίες και η διαφορά με το περιβάλλον είναι μεγάλη. Φαινόμενο που κρατάει για ελάχιστα λεπτά και δεν υποδηλώνει ζημιά.
Αλυσίδες VS χιονοκουβέρτες; Ποιο συμφέρει περισσότερο και τί αλλάζει στην οδήγηση;
Άσπρος καπνός
Σε αυτή τη περίπτωση ο λευκός και πυκνός καπνός αποτυπώνει συνήθως την διαρροή ψυκτικού υγρού στον θάλαμο καύσης, πράγμα που σημαίνει πιθανόν καμένη φλάντζα κεφαλής.
Μαύρος καπνός σε βενζινοκίνητα
Ο μαύρος καπνός υποδηλώνει πως κάτι δεν πάει καλά με την καύση. Αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε μπεκ, κακό ψεκασμό, καύση κατάλοιπων η ακόμα και έγχυση υπερβολικά πλούσιου μίγματος.
Μαύρος καπνός σε diesel
Σε αυτή τη περίπτωση (όπως πολύ πιθανόν να έχετε δει σε πολλά ταξί) ο έντονος μαύρος πυκνός καπνός οφείλετε σε κακή λειτουργία του DPF φίλτρου. Επειδή το αυτοκίνητο δεν «πιάνει» τη σωστή θερμοκρασία για το φίλτρο, αντί να γίνει η καύση τους και η μετατροπή τους σε αβλαβή, το φίλτρο μπουκώνει και τα πετάει έξω με αυτή τη μορφή.
Μπλε καπνός
Εδώ τα πράγματα είναι πιο σοβαρά. Η πιθανότερη αιτία είναι πως υπάρχει διαρροή και καύση λαδιού. Σε αυτή τη περίπτωση πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθείτε συνεργείο καθώς υπάρχει λογικά σημαντική φθορά σε κυλίνδρους και έμβολα.