Ποιος είπε ότι μόνο τα επιβατικά οχήματα υποβάλλονται σε σκληρές δοκιμές κατά τη διάρκεια της εξέλιξης τους;
Σίγουρα πάντως όχι η Mercedes, η οποία κάνει «καψώνια» στο νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο eSprinter. To δημοφιλές επαγγελματικό όχημα της γερμανικής εταιρείας, το οποίο έχει ήδη μπει στην πρίζα, θα συνεχίσει να τροφοδοτείται με ρεύμα και στην επόμενη γενιά του.
Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε ένα τμήμα μόνο από το επερχόμενο eSprinter, σε πρωτότυπη μορφή, ντυμένο με καμουφλάζ, καθώς εξελίσσεται κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες στο Arjeplog της Σουηδίας, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Εκεί το θερμόμετρο δείχνει -30 βαθμούς, ενώ οι τροχοί πατάνε πάνω σε χιόνι και πάγο.
Οι μηχανικοί της Mercedes θέλουν να διαπιστώσουν την αξιοπιστία και την αντοχή των κινητών εξαρτημάτων, το σύστημα θέρμανσης, το λογισμικό, τον τρόπο και τη διαχείριση φόρτισης. Παράλληλα ελέγχεται ο χειρισμός του οχήματος, η εργονομία, η θερμική διαχείριση και η άνεση της καμπίνας.
Σε σύγκριση με το απερχόμενο eSprinter η αυτονομία του θα είναι πάνω από διπλάσια! Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα προσφέρονται τρεις μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας, ανάλογα με τις ανάγκες αυτονομίας που έχει ο επαγγελματίας οδηγός, ενώ αρκετές επιλογές θα υπάρχουν και στον τύπο του αμαξώματος.
Η παραγωγή του νέου eSprinter θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2023 στο εργοστάσιο της Mercedes που βρίσκεται στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας, καθώς πλέον θα προσφέρεται σε Αμερική και Καναδά. Επίσης θα κατασκευάζεται στην πατρίδα του τη Γερμανία, στα εργοστάσια του Ντίσελντορφ και του Λούντβιχσφελντε.
Διαβάστε ακόμα
Η Mercedes θα επενδύσει περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ στο νέο eSprinter. Περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν για την προσαρμογή της παραγωγής στα τρία παραπάνω εργοστάσια.
Στόχος της Mercedes είναι μέχρι το τέλος της δεκαετίας η γκάμα της να περιλαμβάνει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα. Διευκρινίζεται ότι τα επαγγελματικά της οχήματα θα μπουν στην πρίζα ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς, επομένως δε θα καταργηθούν πλήρως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τέλος, να πούμε ότι αναπτύσσεται η νέα πλατφόρμα VAN.EA για την τρίτη γενιά των ηλεκτρικών της επαγγελματικών οχημάτων, η οποία θα χρησιμοποιηθεί από τα μέσα της δεκαετίας του 2020.