Ο Πορτογάλος Κάρλος Ταβάρες, είναι διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis, που κάτω από την ομπρέλα βρίσκονται οι εταιρίες Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Jeep, Maserati, Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Ram, Chtysler, Dodge, Chrysler.
O Κάρλος Ταβάρες κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Παρίσι, όπου είχε συνομιλίες με τα μέλη του ευρωπαϊκού ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest, δεν έκρυψε την ανησυχία του, σε ο,τι αφορά την παρουσία των κινέζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, απέναντι στις ευρωπαϊκές εταιρίες, που αποτελεί τεράστια απειλή.
Μη ξεχνάμε και ότι και Μάρεκ Ρίμακ, ο Κροάτης επιχειρηματίας της εταιρίας που φέρει το όνομά του (Rimac) κατασκευάζοντας τα πολύ ακριβά αμιγώς ηλεκτρικά σπορ μοντέλα όπως το Νevera της τάξης των 2.5 εκ. ευρώ, είχε τονίσει ότι είναι λάθος να υποτιμηθούν τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία δεν θα είναι και τόσο φτηνά.
Με Stratos
Ο Κάρλος Ταβάρες που στον ελεύθερο χρόνο του συμμετέχει σε ιστορικά ράλι, μάλιστα στο ιστορικό ράλι Μόντε Κάρλο είχε οδηγήσει Lancia Stratos στα χρώματα της Alitalia, τόνισε τα εξής:
«Η Κίνα αποτελεί μια πολύ μεγάλη και σοβαρή απειλή για τις εταιρίες την Ευρώπη. Πρώτον επειδή είναι σε θέση να φτιάχνουν πραγματικά καλά αυτοκίνητα και δεύτερον επειδή αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να είναι πολύ ανταγωνιστικά ως προς τις τιμές.
Δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το μέγεθος της κερδοφορίας τους, και επάνω στο θέμα αυτό, εμείς σαν η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εκτιμούμε πως δεν έχουν καμία σημαντική φιλοδοξία όσον αφορά την κερδοφορία. Ο στόχος είναι να προσπαθήσουν να αρπάξουν κάποιο μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς με τη χρήση των ευρωπαϊκών επιχορηγήσεων. Το λαμβάνουμε αυτό πολύ σοβαρά υπόψη, καθώς θεωρούμε ότι αποτελεί τεράστια απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Είμαστε έτοιμοι για τον αγώνα και θα αγωνιστούμε πολύ σκληρά μαζί τους, καθώς θεωρούμε ότι η ευρωπαϊκή επιχορήγηση θα πρέπει να δοθεί μόνο στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.
Είναι οδυνηρό να αναγνωρίσουμε ότι αυτή η κατάσταση δημιουργήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, επειδή οι συνθήκες που τους ανταγωνιζόμαστε στην Ευρώπη δεν είναι οι ίδιες με αυτές που ισχύουν και επωφελούνται στην Κίνα οι ευρωπαϊκές εταιρίες. Επομένως, το λιγότερο που θα μπορούσαμε να πούμε είναι ότι πρέπει να ζητήσουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσει εκ νέου στην ευρωπαϊκή αγορά τις ίδιες συνθήκες ανταγωνισμού.
Απειλή
Η Κίνα αποτελεί μια πολύ σοβαρή απειλή κυρίως γύρω από την τιμολογιακή πολιτική και θα παλέψουμε σκληρά για να την αντιμετωπίσουμε.
Η αντιμετώπιση των Κινέζων πάνω σε αυτό (τιμολογιακή πολιτική) με αρνητικά περιθώρια για τις Κινέζικες εταιρίες, θα έχει μεγάλο κόστος ως προς εμάς.
Και αυτό είναι συνέπεια του να διατηρούνται οι ευρωπαϊκές αγορές ανοιχτές στις κινεζικές εισαγωγές και να μην είναι συμμετρικές με τους όρους που επιβάλλουμε «εμείς» πάνω τους. Θέλουμε, τουλάχιστον, να είμαστε στο ίδιο επίπεδο με αυτά που μας επιβάλλουν όταν πάμε Κίνα. Σεβόμαστε την τεχνολογία τους, αναγνωρίζουμε ότι φτιάχνουν ωραία αυτοκίνητα και έγιναν ανταγωνιστικοί στην ηλεκτροκίνηση. Όταν η Ευρώπη άνοιξε την πόρτα στους Κινέζους, γνωρίζοντας ότι δούλεψαν 10 χρόνια πριν από εμάς, στην ηλεκτροκίνηση, αυτό δεν είναι σωστό. Ελπίζουμε, λοιπόν, να το συνειδητοποιήσουν και να το διορθώσουν με σωστές κινήσεις».
Αυτά σχολίασε μεταξύ των άλλων ο επικεφαλής της Stellantis.
Ο Κάρλος Ταβάρες τόνισε επίσης ότι μίλησε με πολύ κόσμο σχετικά με αυτό το ζήτημα, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου Μακρόν, λέγοντάς του ότι πρέπει να λάβουν μέτρα, καθώς δεν αφορά μόνο τη Γαλλία, αλλά και όλες τις χώρες της Ευρώπης που παράγουν αυτοκίνητα.
Σε μια εξέλιξη της τελευταίας στιγμής, η κινέζικη BYD έγινε η πρώτη μάρκα σε πωλήσεις στην Κίνα, θέση που διατηρούσε η VW.
Ένα πρώτο μήνυμα ότι η επέλαση των Κινέζων θα ανατρέψει τα δεδομένα, με την Ε.Ε. να «ανοίγει» το δρόμο…
Διαβάστε ακόμα