Κάθε δημόσια τοποθέτηση του Κάρλος Ταβάρες για την ηλεκτροκίνηση προκαλεί έντονες συζητήσεις, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis «ξαναχτύπησε».
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο φόρουμ “Freedom of Mobility” λίγο πολύ ο Ταβάρες χαρακτήρισε τα υφιστάμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βαριά, επισημαίνοντας ότι χρειάζονται «δίαιτα». Συγκεκριμένα ο ισχυρός άντρας του Ομίλου Stellantis είπε ότι σήμερα ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο με αυτονομία περίπου 400 χλμ. χρειάζεται επιπλέον 500 κιλά πρώτων υλών σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Κάρλος Ταβάρες: Το λίθιο στις μπαταρίες
Το μεγαλύτερο βάρος προκύπτει κυρίως από τις μπαταρίες, με τον Ταβάρες να επισημαίνει ότι από περιβαλλοντική άποψη δεν έχει νόημα να χρησιμοποιούνται τόσο βαριές μπαταρίες. Επισήμανε ακόμα ότι το λίθιο, ένα σημαντικό υλικό για την κατασκευή των μπαταριών, βρίσκεται σε έλλειψη και είναι δύσκολη η εξόρυξή του. Οι μικρότερες μπαταρίες θα απαιτούσαν λιγότερη ποσότητα λιθίου, καθιστώντας την παραγωγή τους φιλικότερη προς το περιβάλλον.
Πάντως φαίνεται αισιόδοξος για τη λύση του συγκεκριμένου προβλήματος, καθώς θεωρεί ότι εντός της επόμενης δεκαετίας θα επιτευχθεί μείωση κατά 50% στο βάρος των μπαταριών, με την ισόποση μείωση των πρόσθετων πρώτων υλών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όσο μειώνεται το βάρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τόσο αυξάνεται η αυτονομία του.
Υπενθυμίζουμε ότι ο στόχος που έχει θέσει ο Όμιλος Stellantis είναι να λανσάρει πάνω από 75 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το τέλος της δεκαετίας και να πουλά 5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως έως το 2030. Το στρατηγικό πλάνο του Ομίλου Stellantis είναι το 100% των πωλήσεών του στην Ευρώπη, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, να αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του στις Η.Π.Α να φτάσει το 50%.
Τέλος, ο Ταβάρες εκτιμά ότι η υδρογονοκίνηση δε θα επεκταθεί σημαντικά στο εγγύς μέλλον για πολλούς λόγους, καθώς υπάρχει η πρόκληση να γίνει καθαρή η παραγωγή υδρογόνου, ενώ χαρακτήρισε ακριβή αυτή την εναλλακτική μορφή ενέργειας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους καταναλωτές.