Η Karsan πρόσθεσε το e-ATA HYDROGEN με υδρογόνο στην επιτυχημένη γκάμα ηλεκτρικών και αυτόνομων προϊόντων της.
Υιοθετώντας, χωρίς καθυστερήσεις, τη λύση του υδρογόνου στις μεταφορές, η Karsan παρουσίασε το ολοκαίνουργιο μοντέλο της στο κοινό στις 19 Σεπτεμβρίου στην έκθεση IAA Transportation Fair στο Ανόβερο και διαδικτυακά στην Έκθεση InnoTrans στο Βερολίνο. Το νέο μοντέλο, σύμφωνα με την εταιρία, θα μεταμορφώσει την εικόνα της μάρκας στον κόσμο της κινητικότητας του μέλλοντος, έχοντας ως εχέγγυο την παράδοση της Karsan στις ηλεκτρικές δημόσιες συγκοινωνίες.
Σχολιάζοντας το παγκόσμιο λανσάρισμα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Karsan, Οκάν Μπας, δήλωσε: «Ως Karsan, ενστερνιστήκαμε για άλλη μια φορά τον πρωτοποριακό μας ρόλο. Περνώντας στην τεχνολογία καυσίμου υδρογόνου, εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή στις δημόσιες συγκοινωνίες. Τα τελευταία 5 χρόνια, μετά την 6 μέτρων e-JEST, 8 μέτρων ηλεκτρικό και αυτόνομο e-ATAK και 10-12-18 μέτρων e-ATA, λανσάρουμε, τώρα, το υδρογόνο όχημά μας 12 μέτρων e-ATA». «Με περισσότερα από 400 ηλεκτρικά οχήματα, βρισκόμαστε στους δρόμους σε όλη την Ευρώπη, ειδικά στη Γαλλία, τη Ρουμανία, την Πορτογαλία και τη Γερμανία. Και στο εγγύς μέλλον, θα αναπτυχθούμε ακόμη περισσότερο στην ευρωπαϊκή και τη Βόρεια Αμερική με τα ηλεκτρικά μας οχήματα Karsan».
Τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι ακόμα μια πολύ νέα τεχνολογία στις δημόσιες συγκοινωνίες. Επί του παρόντος, στην Ευρώπη, μόνο το 2% της αγοράς αστικών λεωφορείων έχει υιοθετήσει την τεχνολογία υδρογόνου. Αλλά, ακριβώς όπως τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία για ένα βιώσιμο μέλλον, τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα αναπτυχθούν στην αγορά των δημόσιων μεταφορών τα επόμενα χρόνια. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2030, τα οχήματα υδρογόνου θα κυριαρχούν στο 15% της αγοράς και θα ξεπεράσουν τα 2000 οχήματα ετησίως.
Το χαμηλού δαπέδου 12 μέτρων e-ATA HYDROGEN μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των χειριστών σε πολλούς τομείς, από μεγάλη εμβέλεια έως υψηλή ικανότητα μεταφοράς επιβατών. Εξοπλισμένο με ένα ελαφρύ σύνθετο ρεζερβουάρ υδρογόνου 1560 λίτρων, το e-ATA HYDROGEN καλύπτει εύκολα πάνω από 500 χλμ, σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, δηλαδή, όταν το όχημα είναι γεμάτο επιβάτες και ταξιδεύει σε διαδρομές στάσης και μετάβασης. Το e-ATA HYDROGEN, το οποίο μπορεί εύκολα να μεταφέρει πάνω από 95 επιβάτες ανάλογα με το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο.
Το e-ATA HYDROGEN χρησιμοποιεί μια κυψέλη καυσίμου 70 kW τελευταίας τεχνολογίας. Επιπλέον, η μπαταρία LTO χωρητικότητας 30 kWh με μεγάλη διάρκεια ζωής, η οποία τοποθετείται ως βοηθητική πηγή ισχύος στο όχημα, τροφοδοτεί με περισσότερη ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα σε δύσκολες οδικές συνθήκες και προσφέρει επιπλέον αυτονομία για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Το e-ATA HYDROGEN μπορεί εύκολα να παράγει ισχύ 250 kW και ροπή 22.000 Nm με τον υψηλής απόδοσης ηλεκτρικό άξονα πύλης ZF, ο οποίος χρησιμοποιείται επίσης στα τελευταία μέλη της σειράς ηλεκτρικών προϊόντων, e-ATA 10-12-18. Το 12μετρο e-ATA HYDROGEN, το οποίο μπορεί να τροφοδοτηθεί με υδρογόνο σε λιγότερο από 7 λεπτά, μπορεί να εξυπηρετήσει όλη την ημέρα χωρίς καμία αναπλήρωση.
Διαθέτει σύστημα κλιματισμού 100% μηδενικών εκπομπών με το φιλικό προς το περιβάλλον διοξείδιο του άνθρακα AC. Επιπλέον, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως τεχνολογία κάμερας καθρέφτη, προειδοποίηση σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, παρακολούθηση τυφλού σημείου, ανίχνευση ένδειξης ορίου ταχύτητας και άλλα τεχνολογικά χαρακτηριστικά μπορούν να συμπεριληφθούν ως επιλογές στο e-ATA HYDROGEN. Όπως τονίζεται αρμοδίως, προσφέρει στους οδηγούς και τους επιβάτες μια ασφαλή ταξιδιωτική εμπειρία χάρη στις ανθεκτικές δεξαμενές υψηλής πίεσης, τις βαλβίδες απελευθέρωσης αερίου έκτακτης ανάγκης και τους αισθητήρες υψηλής ευαισθησίας που κλείνουν αυτόματα το σύστημα.
Το εντελώς χαμηλό δάπεδο, οι ευέλικτες επιλογές θέσεων, οι διαφορετικοί τύποι θυρών και το πιλοτήριο οδηγού συμμορφώνεται με τους κανονισμούς VDV, -τα γερμανικά πρότυπα δημόσιας συγκοινωνίας.