Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον η Nissan είναι έτοιμη να αφεθεί στο «ρεύμα» της ηλεκτροκίνησης τα επόμενα χρόνια.
Αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα μέσα από το μακροπρόθεσμο στρατηγικό της πλάνο, το οποίο ονομάζεται “Ambition 2030”. Σύμφωνα λοιπόν με την ιαπωνική εταιρεία μέχρι το 2030 θα λανσάρει συνολικά 23 νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, εκ των οποίων τα 15 θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα, ώστε η γκάμα των Nissan και Infiniti σε ποσοστό 50% να μπει στην πρίζα.
Για το σκοπό αυτό έχει προγραμματιστεί μια επένδυση μαμούθ ύψους 2 τρισεκατομμυρίων γιεν εντός των επόμενων πέντε ετών. Σημειώνεται ακόμα ότι επιθυμία της Nissan είναι έως το οικονομικό έτος 2050 όλα τα της τα προϊόντα να είναι ουδέτερα ως προς τις εκπομπές άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους.
Μέχρι το 2026 η Nissan επιθυμεί οι πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων της μοντέλων να αφορούν πάνω από το 75% στην Ευρώπη, πάνω από το 55% στην Ιαπωνία και πάνω από το 40% στην Κίνα, ενώ για τις Η.Π.Α στοχεύει σε 40% έως το οικονομικό έτος 2030. Τουλάχιστον 20 νέα μοντέλα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και με το υβριδικό σύστημα e-Power θα παρουσιαστούν τα επόμενα πέντε χρόνια.
Παράλληλα η Nissan θα συνεχίσει να εξελίσσει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και θα εισάγει τεχνολογία χωρίς κοβάλτιο για να μειώσει το κόστος παραγωγής τους κατά 65% έως το οικονομικό έτος 2028.
Διαβάστε ακόμα
Σχεδιάζει επίσης να κυκλοφορήσει ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρίες στερεάς κατάστασης έως το 2028 και θα είναι έτοιμη με ένα πιλοτικό εργοστάσιο στη Γιοκοχάμα ήδη από το 2024.
Θα συνεχίσει να εκδημοκρατίζει το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPilot, το οποίο θα εξοπλίζει περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια μοντέλα της Nissan και της Infiniti έως το οικονομικό έτος 2026. Επιπλέον σχεδόν σε κάθε νέο μοντέλο, έως το οικονομικό έτος 2030, θα εξοπλίζεται με αισθητήρες LIDAR επόμενης γενιάς, για την υποστήριξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.
Στον απόηχο του στρατηγικού της πλάνου “Ambition 2030” η Nissan παρουσίασε τέσσερα φουτουριστικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε πρωτότυπη μορφή. Το Chill-Out Concept είναι ένα SUV που έχει δομηθεί στην πλατφόρμα CMF, το Max-Out Concept είναι ένα διθέσιο cabrio με μακριά σιλουέτα, το Surf-Out Concept ένα pickup με off-road ικανότητες και το Hang-Out Concept έχει δημιουργηθεί ως ένας κινητός χώρος διαβίωσης με επίπεδο δάπεδο, συρόμενες πλευρικές πόρτες και τέσσερα ανεξάρτητα μεταξύ τους καθίσματα. Άραγε θα δούμε κάποιο από τα παραπάνω οχήματα να μπαίνει στη γραμμή παραγωγής;