«Αντάρτικο» από τη Γερμανία στην πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Υπενθυμίζουμε ότι τον περασμένο Φεβρουάριο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε την απόφαση για την απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035 στην Ευρώπη των 27 χωρών-μελών.
Στις 7 Μαρτίου το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα ενέκρινε την απόφαση, ωστόσο αναβλήθηκε καθώς η Γερμανία εξέφρασε τις αντιρρήσεις της. Επιθυμία της είναι να υπάρξει μια εξαίρεση στην προθεσμία, που θα επιτρέπει σε οχήματα να χρησιμοποιούν κινητήρες με καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα και μετά το 2035. Η εξαίρεση αυτή προφανώς αφορά την προοπτική χρήσης εναλλακτικών συνθετικών καυσίμων και υδρογόνου από τους κινητήρες.
Υπενθυμίζουμε για παράδειγμα ότι με τα συνθετικά καύσιμα έχουν ασχοληθεί αρκετά η Porsche, η Volkswagen και η Lamborghini, ενώ η Toyota έχει παρουσιάσει σε πρωτότυπη μορφή κινητήρες εσωτερικής καύσης που τροφοδοτούνται από υδρογόνο. Η Γερμανία στην προσπάθεια της αυτή έχει βρει συμμάχους την Τσεχία, την Σλοβακία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Ρουμανία και την Ουγγαρία.
Μάλιστα οι Υπουργοί Μεταφορών των εν λόγω χωρών πραγματοποίησαν πρόσφατα μια συνάντηση για να συζητήσουν τι πρέπει να αλλάξει στην απόφαση της Ε.Ε. Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ δήλωσε ότι η πρόταση της Ε.Ε. πρέπει να αλλάξει αμέσως.
Πρόσθεσε ακόμα ότι η προσέγγιση φαίνεται λανθασμένη, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ένας «κλιματικά ουδέτερος τρόπος» για τη λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πολιτικές διαστάσεις λοιπόν παίρνει το ζήτημα κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με τις όποιες αποφάσεις ληφθούν να καθορίζουν το μέλλον της αυτοκίνησης.