Όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Akio Toyoda, κάνει δηλώσεις τότε «τεντώνεις» τα αφτιά σου και τον ακούς προσεκτικά.
Ο ηγέτης του ιαπωνικού κολοσσού μίλησε για τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τα υβριδικά μοντέλα και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Στην τακτική συνεδρίαση της Ιαπωνικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών (JAMA), στην οποία είναι πρόεδρος έδωσε μια ενδιαφέρουσα ομιλία, ενώ παρευρέθηκαν κορυφαία στελέχη από τη Honda, τη Yamaha, και την Isuzu. Απευθυνόμενος προς την ιαπωνική κυβέρνηση τόνισε ότι οι αποφάσεις της εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους.
Ο Akio Toyoda κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς θεωρεί ότι η μετάβαση στην παραγωγή αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα έχει ως αποτέλεσμα έως το 2030 να χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και να μειωθεί κατά 8 εκατομμύρια μονάδες η παραγωγή οχημάτων.
Παράλληλα υποστήριξε ότι οι υπερβολικά αισιόδοξοι στόχοι πράσινης παραγωγής που προωθούνται από την ιαπωνική κυβέρνηση και βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος με την Ευρώπη, δεν είναι βιώσιμοι.
Στόχος της ιαπωνικής κυβέρνησης είναι να μειώσει τις εκπομπές ρύπων έως το 2030 και να επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050, με την καθιέρωση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Αυτός ο οδικός χάρτης όμως θεωρεί ότι θα επηρεάσει αρνητικά την εγχωρία οικονομία, η οποία βασίζεται στις εξαγωγές.
Ποιο αυτοκίνητο έχει τον ασύλληπτο αριθμό των 50 εκατομμυρίων πωλήσεων;
Μιλώντας με αριθμούς είπε ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν σε ετήσια βάση περίπου 10 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων τα μισά περίπου εξάγονται. Όταν απαγορευτούν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιλέξουν τον τερματισμό της παραγωγής τους ή την αποκλειστική εξαγωγή τους σε άλλες αγορές. Το πλήγμα θα είμαι τεράστιο στην παραγωγή και στις θέσεις εργασίες.
Ισχυρή πεποίθηση του είναι ότι εχθρός είναι οι εκπομπές ρύπων και όχι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων θα πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία όσον αφορά τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για το στόχο αυτό.
Είναι απαραίτητο να υπάρξουν πρακτικές και βιώσιμες πρωτοβουλίες που να συμβαδίζουν με διαφορετικές καταστάσεις στην εκάστοτε χώρα. Τονίζει ότι τα υβριδικής τεχνολογίας οχήματα μπορούν να φέρουν αποτελέσματα στη μείωση των εκπομπών ρύπων, παρότι χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Είναι πιο προσιτά σε σύγκριση με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και μπορούν να διεισδύσουν σε αγορές όπου δεν υπάρχουν ακόμα επαρκείς υποδομές φόρτισης, ενώ κάθε χρόνο η τεχνολογία τους εξελίσσεται και γίνεται πιο «καθαρή».