Στον «καμβά» του φθινοπώρου σπάμε τη μουντάδα από τα γκρι σύννεφα, με τέσσερα χρώματα. Με το λευκό και το κόκκινο που σχηματίζουν διχρωμία στο αμάξωμα του Opel Mokka, ενώ την παλέτα μας συμπλήρωσε το απέραντο μπλε του Ιονίου Πελάγους και το πράσινο από τα βουνά της Κεφαλονιάς.
Σαλπάρουμε
Το πλοίο που μας μετέφερε στο στολίδι των Επτανήσων αναχώρησε από την Κυλλήνη (υπάρχει και δρομολόγιο από την Πάτρα). Από την Αθήνα το λιμάνι της Κυλλήνης απέχει περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά. Ο αυτοκινητόδρομος μέχρι την Πάτρα είναι σύγχρονος και ασφαλής, στη συνέχεια όμως απαιτείται μεγαλύτερη προσοχή, καθώς ο δρόμος στενεύει αρκετά και είναι διπλής κατεύθυνσης. Να τονίσουμε ότι ο οδηγός θα πρέπει να κάνει στάση σε πέντε (!) συνολικά σταθμούς διοδίων, ενώ το κόστος μετ’ επιστροφής φτάνει στα 23,60 ευρώ.
Ευτυχώς το Mokka μας έκανε οικονομία, καθώς ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων και 230 Nm ροπής, δε ξεπέρασε σε κατανάλωση καυσίμου τα 7,2 λίτρα/100 χλμ. Σημειώνεται ότι το πορτμπαγκάζ των 350 λίτρων ήταν ασφυκτικά γεμάτο, όλα τα καθίσματα κατειλημμένα, ο κλιματισμός δε «ξεκουράστηκε» καθόλου και ο περιοριστής ταχύτητας είχε οριστεί στα 120 χλμ./ώρα.
H ανάρτηση απέδειξε την απορροφητικότητα της στις λακκούβες, ανεβάζοντας τον πήχη της άνεσης. Η θέση οδήγησης έρχεται εύκολα στα μέτρα σου, προσφέρει καλή ορατότητα και ξεκούραση στο σώμα. Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMP, το νέο Mokka έχει αυξήσει την ακαμψία του. Η ποιότητα κύλισης λαμβάνει υψηλό βαθμό, όπως και η ηχομόνωση της καμπίνας.
Απόβαση
Μετά από 1 ώρα και 40 λεπτά ταξιδιού, το πλοίο έδεσε στο λιμάνι του Πόρου, ένα γραφικό χωριουδάκι, το οποίο απέχει σχεδόν 27 χλμ. από τη Σάμη που επιλέξαμε ως βάση, καθώς είναι πιο ήσυχη και λιγότερο κοσμοπολίτικη, σε σύγκριση με την ακριβότερη πρωτεύουσα του νησιού, το Αργοστόλι.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο οδικό δίκτυο της Κεφαλονιάς, το οποίο κρύβει πάρα πολλούς κινδύνους. Εξαιρετικά στενοί ορεινοί δρόμοι, χωρίς φωτισμό, σε πολλά σημεία χωρίς προστατευτικές μπάρες, παρότι από κάτω υπάρχει γκρεμός πολλών μέτρων, ενώ η άσφαλτος συχνά μοιάζει να έχει «βομβαρδιστεί». Ελπίζουμε οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού, στην πρόσφατη επίσκεψή του στο νησί, για το νέο δρόμο Αργοστολίου-Πόρου, να υλοποιηθούν σύντομα…
Μύρτος
Την πρώτη μας βουτιά την κάναμε στη διασημότερη και πολυβραβευμένη παραλία της Κεφαλονιάς, στο Μύρτο. Το σκηνικό είναι ονειρικό, με λευκή ψιλή άμμο που εκτείνεται σε 800 περίπου μέτρα, ενώ μπροστά της απλώνονται τα κρυστάλλινα τιρκουάζ νερά. Τα τεράστια κύματα που σηκώνονται όταν φυσάει δυνατά καθιστούν τον Μύρτο εξαιρετικά επικίνδυνο στο κολύμπι.
Επίσης ο επισκέπτης πρέπει να οπλιστεί με υπομονή στο μποτιλιάρισμα που σχηματίζεται στο δρόμο που κατεβαίνει το βουνό και οδηγεί στο ειδυλλιακό αυτό μέρος, ενώ και το παρκάρισμα θυμίζει κάτι από το κέντρο της Αθήνας σε ώρες αιχμής. Στη μοναδική καντίνα που υπάρχει στο Μύρτο σχηματίζονται ουρές για έναν καφέ, ενώ χρειάζεσαι αρκετή τύχη για βρεις κενή μια από τις ελάχιστες (συγκριτικά με το πλήθος που συρρέει) ξαπλώστρες.
Αντίσαμος
Η συγκεκριμένη παραλία επιλέχτηκε για τα γυρίσματα της ταινίας «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλλι», ενώ απέχει από τη Σάμη μόλις 4,7 χλμ. Κολυμπάς στα πεντακάθαρα, ζεστά νερά θαυμάζοντας το πευκοδάσος που υψώνεται περιμετρικά και τα αραγμένα κότερα. Η παραλία είναι οργανωμένη, με χοντρό βότσαλο, ενώ ορισμένοι «επιχειρηματίες» διαθέτουν το σετ ξαπλώστρες 10 ευρώ με ελάχιστη κατανάλωση 40 ευρώ!
Άσσος
Πολύχρωμα σπιτάκια, ταβερνάκια, γραφικό λιμανάκι, γαλήνια νερά και ανθισμένες βουκαμβίλιες συνθέτουν το σκηνικό στο παραθαλάσσιο χωριό Άσσος. Ο μικρός αυτός Παράδεισος ξαναγεννήθηκε από τα συντρίμμια του, καθώς δοκιμάστηκε σκληρά στην κακοκαιρία «Ιανός». Όλα τα νησιά της χώρας μας όμως είναι ο «άσος» της Ελλάδας στο «παιχνίδι» του τουρισμού, το οποίο δεν πρέπει να διαρκεί μόνο τρεις μήνες το χρόνο…