Υπάρχει οδηγός ο οποίος έχει κερδίσει Γκραν Πρι ενώ το μονοθέσιό του ήταν χαλασμένο και δεν μπορούσε καν να πάρει μπροστά. Μπορεί να φαίνεται αδύνατο και τρελό, όμως είναι πέρα για πέρα αλήθεια.
Ο οδηγός ήταν ο Jenson Button, το μονοθέσιο η Brawn BGP 001 και ο αγώνας εκείνος στη Μαλαισία το 2009.
Πρόκειται για έναν από τους πιο “βρεγμένους” αγώνες στην ιστορία της Formula 1.
Formula 1-Nikita Mazepin: Όλοι “κάνουν πλάκα” μαζί του
Εκείνη τη χρονιά η πίστα στην Σεπάνγκ βρέθηκε στο επίκεντρο μιας τροπικής καταιγίδας, η οποία έφερε πολύ μεγάλη ποσότητα βροχής. Το αποτέλεσμα ήταν να διακοπεί στον γύρο 33 από τους 56 που ήταν προγραμματισμένο να γίνουν. Νικητής του αγώνα ανακηρύχθηκε ο Button με τους Heidfeld και Glock να ανεβαίνουν μαζί του στο βάθρο. Επειδή το ποσοστό του αγώνα που ολοκληρώθηκε ήταν κάτω από 75%, τελικά απονεμήθηκαν οι μισοί βαθμοί από το συνηθισμένο. Δηλαδή ο πρώτος πήρε 5 βαθμούς, ο δεύτερος 4, ο τρίτος 3 και οι υπόλοιπες θέσεις ακολούθησαν με 2.5, 2, 1.5, 1 και 0.5. Τότε βαθμολογούνταν η πρώτη οχτάδα και το σύστημα ήταν 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Όταν διακόπηκε ο αγώνας στον γύρο 33, τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στο grid και περίμεναν να τελειώσει η βροχή. Αν και αυτό συνέβη μετά από αρκετή ώρα, πλέον είχε αρχίσει να μειώνεται το φως, καθώς ήταν σχεδόν 19:00. Έτσι, υπολογίζοντας από τη μία το λιγότερο φως και από την άλλη το γεγονός ότι αν τα μονοθέσια έμπαιναν και πάλι στην πίστα θα υπήρχε πολύ μεγάλο σπρέι από το νερό που παρέμενε στην άσφαλτο, οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να μην υπάρξει επανεκκίνηση.
Σύμφωνα με όσα λέει μετά από τόσα χρόνια ο James Vowles, υπεύθυνος στρατηγικής στη Mercedes σήμερα και ο άνθρωπος που είχε την ίδια θέση στην Brawn GP, δεν υπήρχε πιο χαρούμενος άνθρωπος στην πίστα από τον ίδιο εκείνη τη στιγμή.
Από την πολλή βροχή το τιμόνι του Button είχε γεμίσει νερό. Αυτό σήμαινε ότι το αυτοκίνητο ήταν χαλασμένο και ότι αν αποφασιζόταν η επανεκκίνηση του αγώνα, το μονοθέσιο δε θα έπαιρνε μπροστά άρα θα εγκατέλειπε.
Ωστόσο, προκειμένου κανείς να μην καταλάβει τι συνέβαινε, η ομάδα συνέχισε να κάνει ό,τι θα έκανε ούτως ή άλλως, ενώ και ο Button παρέμενε μέσα στο κόκπιτ και περίμενε τη σχετική απόφαση. Βέβαια, σύμφωνα με τον Andrew Shovlin, τον μηχανικό αγώνα του Button ο οποίος στη συνέχεια είχε τον ίδιο ρόλο για τον Schumacher, κανείς δεν ήξερε τι είχε συμβεί μέχρι που έβγαλαν το τιμόνι από το μονοθέσιο.
Όπως και να ‘χει, το 2009 ήταν μία εντελώς ξεχωριστή χρονιά λόγω του double που πέτυχε η Brawn, όμως τώρα βλέπουμε ότι συνέβησαν και άλλα ιδιαίτερα γεγονότα κατά τη διάρκειά της. Μέχρι και νίκη με χαλασμένο μονοθέσιο.