Όπως αναλύσαμε στο προηγούμενο τεχνικό μας άρθρο για την διαφορά της 100άρας βενζίνης και της 97αρας, ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε και με τη περίπτωση του ενισχυμένου πετρελαίου κίνησης. Η φράση βάλε 100άρα, έχει υπόσταση σε ένα πετρελαιοκίνητο όχημα;
Μπορεί στη βενζίνη τα οκτάνια να χαρακτηρίζουν την αντοχή του καυσίμου στην αυτανάφλεξη (όσο μεγαλύτερος ο αριθμός, τόσο μεγαλύτερη η αντοχή στην πίεση του θαλάμου καύσης), στο diesel όμως τα κετάνια έχουν διαφορετική χρήση.
Στη γραμμή παραγωγής η Bugatti Bolide με 0-100 σε 2.17δευτ. Μαντέψτε τιμή!
Τί είναι τα κετάνια;
Τα diesel οχήματα δεν έχουνε μπουζί που προκαλεί την ανάφλεξη, αντιθέτως μείγμα και αέρας εκρήγνυνται καθαρά από την αυξημένη πίεση. Το κετάνια ουσιαστικά χαρακτηρίζουν την ταχύτητα με την οποία θα αναφλεγεί το πετρέλαιο.
Όσο μικρότερος είναι ο αριθμός των κετανίων, τόσο περισσότερος χρόνος χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η καύση. Όσο μεγαλύτερος, τόσο πιο αστραπιαία γίνεται η καύση. Άρα, ο αριθμός των κετανίων δεν έχει να κάνει με την ποιότητα αλλά με την ταχύτητα.
Πότε βάζω ενισχυμένο πετρέλαιο;
Όπως και στην βενζίνη, έτσι και εδώ, ο κατασκευαστής ορίζει εάν χρειάζεται ενισχυμένο πετρέλαιο ή όχι. Σε περίπτωση που βάλετε ενισχυμένο χωρίς να απαιτείτε, σίγουρα δεν θα προκληθεί πρόβλημα, αλλά επίσης σίγουρα δεν θα υπάρχει κάποια θετική αλλαγή στον κινητήρα ή την απόδοση του.
Αντίθετα, εάν ο κατασκευαστής ορίζει ενισχυμένο diesel και βάλουμε απλό, τότε ο κινητήρας θα παρουσιάσει πρόβλημα εκκίνησης σε κρύα μέρη ή υψηλά υψόμετρα, με παράλληλα μειωμένη απόδοση.