Το πρώτο pickup όχημα της Kia ονομάζεται Tasman και έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Τζέντα.
Σύμφωνα με την Kia το πρώτο της pickup έχει ολοκληρώσει με επιτυχία 1.777 συγκεκριμένες δοκιμές που διεξήχθησαν σε πάνω από 18.000 γύρους αξιολόγησης σε δημόσιους δρόμους, off-road διαδρομές μέχρι και πίστες. Με το Tasman η Kia σκοπεύει να σταθεί απέναντι σε δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας, όπως το Toyota Hilux και το Ford Ranger.
Kia Tasman: Κουβαλητής και περιπετειώδες
Μιλώντας με αριθμούς το νέο Tasman έχει μήκος 5.410 χλστ., πλάτος 1.930 χλστ., ύψος, ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση, 1.920 χλστ. ή 1.890 χλστ. ή 1.870 χλστ. και μεταξόνιο που αγγίζει τα 3.270 χλστ. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στο 2WD Tasman (στην έκδοση Base) είναι 231 χλστ. και στο 4WD Tasman (στις εκδόσεις X-Pro και X-Line) 252 ή 224 χλστ.
Η καρότσα του νέου Tasman έχει χωρητικότητα 1.173 λίτρων, ενώ το ωφέλιμο φορτίο κυμαίνεται μεταξύ 1.017-1.195 κιλών και η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 3.500 κιλά. Σημειώνεται ακόμα ότι σε ταχύτητες κάτω των 7 χλμ./ώρα μπορεί να περάσει από νερό βάθους έως και 800 χλστ. Η καρότσα του διαθέτει φωτισμό, ενσωματωμένη πρίζα, μίνι τραπέζι και συρόμενο δάπεδο για την ευκολότερη φόρτωση και εκφόρτωση βαρέων αντικειμένων.
Το νέο Tasman ξεχωρίζει με τη στιβαρή του σχεδίαση, τα πλαστικά ένθετα πάνω από τα φτερά, τα κάθετα τοποθετημένα Led φώτα, ενώ προσφέρεται ως διπλοκάμπινο ή μονοκάμπινο. Η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και πίσω υπάρχει άκαμπτος άξονας με ελλειπτικά φύλλα σούστας και κάθετα τοποθετημένα αμορτισέρ. Επιπλέον, η ανάρτηση διαθέτει την τεχνολογία “Sensitive Damper Control” και “Hydraulic Rebound Stop” της Kia για μέγιστη άνεση και καλύτερο χειρισμό του οχήματος.
Στο εσωτερικό του νέου Tasman συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, μια οθόνη 5 ιντσών για τα χειριστήρια κλιματισμού και κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ προαιρετικό είναι το ηχοσύστημα Harman Kardon με οκτώ ηχεία.
Kia Tasman: Βενζίνη και diesel
Στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κορέα, το νέο Tasman θα διατίθεται με βενζινοκινητήρα 2.5 λίτρων, απόδοσης 281 ίππων και 421 Nm ροπής, ο οποίος θα συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Ο πίνακας των επιδόσεων του αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 185 χλμ./ώρα. Στην Αυστραλία τώρα, το νέο Tasman θα τροφοδοτείται από πετρελαιοκινητήρα 2.2 λίτρων, με ισχύ 210 ίππους και 441 Nm ροπής, ενώ θα χρησιμοποιεί επίσης αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτ. και να φτάνει μέχρι τα 185 χλμ./ώρα.
Στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στους προαναφερθέντες τετρακύλινδρους κινητήρες, οι οποίοι θα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ή μηχανικό 6 σχέσεων. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τα προγράμματα Sand, Mud, Snow και Rock, ενώ η πιο σκληροτράχηλη έκδοση X-Pro προσφέρει ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού (e-LD) και λειτουργία X-Trek για πιο δύσκολα εδάφη.
Το λανσάρισμα του νέου Tasman θα ξεκινήσει από την Κορέα το πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ θα ακολουθήσει η Αυστραλία, η Αφρική και η Μέση Ανατολή, με τη Σαουδική Αραβία να αναμένεται να είναι μια ιδιαίτερα ισχυρή αγορά. Προς το παρόν η Kia δεν αναφέρει άφιξη του νέου Tasman στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α.