Σε ένα πολύ σικ μέρος στην περιοχή της Εκάλης, η Kia παρουσίασε το νέο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το EV3.
Tο «παρών» στην εκδήλωση έδωσε ο κ. Γιώργος Βασιλάκης (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Τεχνοκάρ), ο κ. Αντρέας Χριστοφορίδης (Γενικός Διευθυντής Kia-Hyundai) καθώς και στελέχη της εταιρείας όπως ο κ. Αντώνης Παπαποστόλου (Διευθυντής Μάρκετινγκ) η κα Μαίρη Παλαιολόγου (του Τμήματος Μάρκετινγκ) και ο κ. Θανάσης Αγγελής (Διευθυντής Επικοινωνίας).
Μάλιστα ο κ. Αντρέας Χριστοφορίδης τόνισε, μεταξύ άλλων, κατά την παρουσίαση του νέου EV3 ότι: «Ξεκινάει μια νέα 5ετία γρήγορων αλλαγών, με πιο δύσκολο το 2025, ιδιαιτέρως στον επιχειρηματικό τομέα, με την Kia να προχωράει σε σύντομο χρονικό διάστημα στην παραγωγή αρκετών νέων μοντέλων».
Το νέο Kia EV3, το οποίο πλέον διατίθεται στην εγχώρια αγορά, είναι το πρώτο compact ηλεκτρικό SUV της κορεάτικης εταιρείας, καθώς οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.300 χλστ., 1.850 χλστ., και 1.560 χλστ. αντίστοιχα.
Kia EV3: Τολμηρό design
Εκφράζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία “Opposites United” της Kia, ενώ είναι εμφανείς οι επιρροές που έχει δεχτεί από την ηλεκτρική ναυαρχίδα, το EV9. Η όψη του νέου EV3 ξεχωρίζει με τα κάθετα, τοποθετημένα στα άκρα, στενόμακρα Led φώτα ημέρας που ακολουθούν την πιο πρόσφατη τεχνολογία φωτισμού “Star Map” και την επανερμηνεία της “Tiger Face” μάσκας.
Το προφίλ του νέου EV3 αναδεικνύουν τα τονισμένα φτερά, όπου το μαύρο περιμετρικό προστατευτικό πλαστικό γίνεται εντονότερο, η ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής και οι «χωνευτές» στο αμάξωμα μπροστινές χειρολαβές των θυρών, ενώ οι πίσω «κρύβονται» στην κολόνα.
Από τη γκάμα του δεν απουσιάζει η GT-Line έκδοση, η οποία προσδίδει πιο σπορ αμφίεση, με τους προφυλακτήρες να έχουν επιθετική σχεδίαση, το μαύρο περιμετρικό πλαστικό να είναι γυαλιστερό, ενώ υπάρχουν ζάντες διαφορετικής σχεδίασης και μαύρη επένδυση στο εσωτερικό.
Kia EV3: Μinimal και ευρύχωρο
H καμπίνα του EV3 μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και πέντε επιβάτες σε ένα μινιμαλιστικό και high-tech περιβάλλον. Οι πίσω επιβάτες έχουν απρόσμενο άφθονο χώρο για τα πόδια (μεταξόνιο 2.680 χλστ.) με επίπεδο κεντρικό δάπεδο και επαρκή «αέρα» για τα κεφάλια τους. Το πορτμπαγκάζ (με ρυθμιζόμενο σε δυο επίπεδα δάπεδο) προσφέρει χωρητικότητα 460 λίτρων, ενώ έξτρα αποθηκευτικός χώρος 25 λίτρων υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό (frunk).
Το κεντρικό υποβραχιόνιο ενσωματώνει μια υπερυψωμένη εκτεταμένη επιφάνεια, ενώ από κάτω της υπάρχει αρκετός αποθηκευτικός χώρος, χάρη και στην τοποθέτηση του λεβιέ για την κίνηση του οχήματος στην κολόνα του τιμονιού.
Σε ένα ενιαίο λεπτό πάνελ, που φτάνει σχεδόν τις 30 ίντσες, συνυπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, η οθόνη των 5 ιντσών για το χειρισμό του κλιματισμού και η οθόνη των επίσης 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Το head-up display των 12 ιντσών προβάλλει βασικές πληροφορίες στο παρμπρίζ για να ελαχιστοποιήσει την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Για λόγους εργονομίας έχουν διατηρηθεί ορισμένα φυσικά μπουτόν-διακόπτες για συχνές και βασικές λειτουργίες. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Kia που θα διαθέτει το ψηφιακό βοηθό AI Assistant της Kia με ενσωματωμένο ChatGPT (ρωτάς και σε καθοδηγεί).
Η Kia χρησιμοποίησε βιώσιμα υλικά, όπως ανακυκλωμένο πλαστικό από μπουκάλια για τα καθίσματα, την επένδυση οροφής, τα πάνελ των θυρών, τα πατάκια και το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Τα πλαστικά είναι στην πλειοψηφία τους σκληρά, αλλά δεν υπολείπονται σε συναρμογή και φινίρισμα, με την υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό να προσθέτει στην ποιότητα.
Kia EV3: Δυο επιλογές για τη μπαταρία
Το νέο EV3 έχει ανεγερθεί στην προηγμένη πλατφόρμα E-GMP (Εlectric Global Modular Platform) της Kia για ηλεκτρικά οχήματα με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς (για πρώτη φορά με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα) και τεχνολογία μπαταριών τέταρτης γενιάς.
Μιλώντας για τις μπαταρίες υπάρχουν δυο επιλογές. Το EV3 Standard προσφέρεται με μπαταρία χωρητικότητας 58,3 kWh, ενώ το EV3 Long Range χρησιμοποιεί μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 81,4 kWh, με την αυτονομία να αγγίζει μέχρι τα 605 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Η μονάδα διαχείρισης μπαταριών (BMU) και η μονάδα παρακολούθησης κυψελών (CMU) διασφαλίζει ότι οι μπαταρίες υψηλής τάσης χρησιμοποιούν την ενέργεια όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά. Επίσης το προηγμένο σύστημα διαχείρισης φόρτισης οχήματος της Kia επιτρέπει στη μπαταρία να φορτίζει από 10-80% σε περίπου 31 λεπτά.
Σε κάθε περίπτωση στο νέο EV3 τοποθετείται ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 204 ίππων (150 kW) και 283 Nm ροπής. Η ταχύτερη επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνεται είναι 7,5 δευτ. και 170 χλμ./ώρα αντίστοιχα.
Kia EV3: Πρώτη διαδρομή
Το σύστημα διεύθυνσης είναι προσανατολισμένο κυρίως στην άνεση, καθώς χαρακτηρίζεται ελαφρύ και γρήγορο. Σημειώνεται ότι με το Sport πρόγραμμα υπήρχε αισθητή μεταβολή στο βάρος και στην ακρίβεια του τιμονιού. Όμως ακόμα και με το Sport πρόγραμμα στα απότομα βυθίσματα του δεξιού πεντάλ δεν κολλάει η πλάτη σου στο κάθισμα, αλλά να μη ξεχνάμε ότι δεν είναι αυτός ο στόχος του EV3.
Αυτό που επιθυμεί και καταφέρνει είναι να μεταφέρει ατσαλάκωτους τους επιβάτες με τη εξαιρετικά απορροφητική ανάρτηση του, η οποία τα καταφέρνει ακόμα και στους «χιλιομπαλωμένους» ελληνικούς δρόμους. Στις στροφές εμφανίζει λογικές κλίσεις, ενώ τα φρένα δεν έχουν έντονα προοδευτική λειτουργία που να αγχώνει. Σε υψηλότερες ταχύτητες είναι σταθερό, καλά ηχομονωμένο και με ποιότητα κύλισης που τολμάμε να πούμε ότι θυμίζει όχημα ανώτερης κατηγορίας.
Kia EV3: Στο ταμείο
Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του νέου EV3 δείχνει αρκετά δελεαστική, καθώς με το όφελος της προωθητικής ενέργειας και την κρατική επιδότηση, διαμορφώνεται στα 28.990 ευρώ (στην εξοπλιστική έκδοση Earth, με τη μπαταρία 58,3 kWh). Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο του νέου EV3.